luka bajs
Intervju

Luka Bajs: »Gledališki tolmač se dotakne prav vsakogar«

Luka Bajs, kreativni direktor v agenciji Grey Ljubljana, ki je že drugič zapored prejel naziv kreativnega direktorja leta, pravi, da je skrivnost pobude Gledališki tolmač, da se ljudi dotakne.

Pobuda Gledališki tolmač je ena od akcij, ki so se na SOF-u najboljše »odrezale«. V čem je skrivnost njenega uspeha?

Velikokrat se v oglaševanju ukvarjamo z izzivi, ki so skupni celotni populaciji ali vsaj velikemu delu nje. Osebno pa so mi zelo pri srcu oglaševalske akcije, ki osvetlijo življenje manjše skupine ljudi ter ga približajo celotni družbi. In mislim, da je prav v tem največja lepota Gledališkega tolmača – da premošča ovire, na katere naletijo gluhi in naglušni v gledališčih, ampak naredi to na tak način, da se dotakne prav vsakogar.

Kaj je bilo vam osebno najbolj všeč pri tem projektu?

Prva stvar je nekaj, kar se ne vidi v predstavitvenem videu, in sicer delo in zagnanost celotne ekipe na naši in naročnikovi strani, ki je zares neumorno delala za ta projekt. Druga stvar pa je nedvomno ta, da se ob tovrstnem projektu zaveš, koliko stvari v življenju se ti zdi povsem samoumevnih. Za slišoče je obisk gledališča nekaj povsem običajnega in prav je, da bi enako veljalo tudi za gluhe in naglušne.

Je Gledališki tolmač poseben tudi v svetovnem merilu?

V svetovnem merilu težko govorim, je pa nedvomno v okvirih Slovenije. Že dejstvo, da je s podporo predsednika Republike Slovenije uspel združiti vsa večja slovenska gledališča v zavezi približavanja predstav gluhim in naglušnim, je boljša nagrada kot je lahko katerakoli, ki jo dobiš na festivalih.

Ste se pri tem projektu po kom zgledovali ali gre za povsem lastno idejo?

Ne, nismo se zgledovali, seveda pa ob raziskovanju tematike odkriješ, da se veliko projektov in organizacij ukvarja z enakim problemom, še posebej v večjih državah, kjer je število gluhih in naglušnih proporcionalno večje.

Ali sami rajši ustvarjate za manjše ali večje naročnike, kot sta NLB in A1 Slovenija?

Najboljši mi je preplet obojega – večji naročniki seveda prinesejo večje projekte in večjo odmevnost, pri manjših pa se ukvarjaš z izzivi, ki so od zunaj gledano morda manjši, a so za naročnika prav tako pomembni. Velikokrat pa so izzivi povsem primerljivi in ti znanje, ki ga pridobiš pri delu z večjim naročnikom, pomaga pri rešitvah za manjšega ter obratno.

Katera je vaša najljubša znamka v tem trenutku, kar zadeva oglaševalsko kreativnost in učinkovitost?

Nedvomno Burger King in vse, kar delajo v zadnjih letih. To, da so zavzeli pozicijo izzivalca in ji zvesto sledijo, se kaže tudi v kreativnosti oglaševalskih akcij, ki jih ustvarjajo. Preprosto vedo, da lahko razliko v proračunu v primerjavi z McDonaldsom nadomestijo samo s kombinacijo poguma in izvirnosti.

Kaj pa vaš najljubši oglas ali oglaševalska akcija?

Težko se odločim samo za eno delo, ampak eno od njih je gotovo Moldy Whopper. Že dolgo nisem videl takšnega kršenja vseh pravil kategorije, v kateri se ponavadi prikazujejo samo slastno retuširane jedi. Seveda pa moraš imeti za kaj takega res dober »point«.

Kreativni direktor leta ste postali drugo leto zapored. Ste naziv pričakovali?

Upal sem, pričakoval pa nisem.

Intervju

kolster
26. 10. 2020

Danski marketinški aktivist Thomas Kolster, znan po vzdevku Mr. Goodvertising, je…

atkv
21. 10. 2020

V času širjenja covida-19 se je še bolj jasno izkazalo, kako močno je digitalizacija na…

medja
19. 10. 2020

»Ne moremo preprečiti podjetjem, da proizvajajo 'sranje', lahko pa pomagamo…

Naši avtorji