vplivneži
Aktualno

Z vplivneži do odlične prodaje prehranskih dopolnil

Ponudniki prehranskih dopolnil v Sloveniji dokazujejo, da so mojstri spletne prodaje in digitalnega oglaševanja, saj se večinoma zanašajo na novodobne kanale – in vplivneže.

Še pred dobrim desetletjem so bila prehranska dopolnila med splošno javnostjo v Sloveniji obravnavana precej negativno (saj veste, tisti »zvarki« in »praški«) ali pa kot »zadeva« bolnikov in tistih, ki »pretiravajo s fitnesom«. Kupiti jih je bilo mogoče le v specializiranih trgovinah. Zavrtimo čas v sedanjost. Takšne ponudbe, kot jo imamo zdaj, še ni bilo, saj prehranska dopolnila za vse želje in potrebe najdemo malodane povsod. Še posebej v zadnjem letu mrgoli oglasov na družbenih omrežjih, med katerimi najdemo tudi precej domačih ponudnikov. Ti se pri promociji že nekaj časa ne zanašajo le na »standardno« spletno oglaševanje, kot so na primer AdWords. Vedno več je sodelovanj z vplivneži, predvsem znanimi osebnostmi in osebnimi trenerji, ki naj bi znamke približale splošni populaciji. Kot ugotavljamo s predstavniki podjetij Sensilab, Nutrisslim in Malinca, so ponudniki prehranskih dopolnil v koraku s časom in navadami potrošnikov ter predvsem vešči digitalnega oglaševanja.

Oglaševanje in vplivnostni marketing gresta z roko v roki

Kot je za MM povedala Nataša Ravnikar, regionalna vodja spletne prodaje v Sensilabu, Sensilab le v Sloveniji deluje večkanalno. Poleg spleta vključujejo še kanale, kot so DRTV, telemarketing in maloprodaja. Po drugi strani celoten evropski trg temelji izključno na spletni prodaji, trenutno so prisotni v 18-ih državah Evropske unije. »Za nas gresta oglaševanje na družbenih omrežjih in povezovanje z vplivneži z roko v roki. Družbena omrežja so ključen komunikacijski kanal, s katerim ustvarjamo potrebo po naših izdelkih. Najbolj se nam obrestuje za izdelke, ki jih ljudje še ne poznajo in so neke vrste inovacija, torej temeljijo na naših lastnih formulacijah in predstavljajo celostno rešitev za nek problem, ki ga imajo ljudje,« pojasnjuje.

Družbena omrežja opredeljuje kot zelo vizualno platformo. Kot ključno izpostavlja, da v oglasih uporabiš prave ljudi (vplivneže) in da znaš svojo zgodbo dobro predstaviti na vizualen način. »Za nas najbolj pomembni platformi sta trenutno še vedno Facebook in Instagram, v Nemčiji in Franciji pa že testiramo tudi TikTok, kjer so zakonitosti objavljanja in vrste vsebin precej drugačni. Tam trenutno še tipamo in se učimo, kaj deluje in kaj ne.« Tudi sodelovanje z vplivneži poudarja kot izredno pomemben vidik posla, saj se s sklepanjem lokalnih sodelovanj v kombinaciji s prisotnostjo na družbenih medijih veliko lažje približajo ciljni skupini v določeni državi. »Glede na izkušnje pri nas najbolj deluje vplivnostni marketing z vsebinami, ki vsebujejo kanček humorja ali pa v uporabniku vzbudijo kakšno drugo čustvo in s tem povzročijo odziv na vsebino. Smo podjetje, ki je 100-odstotno osredotočeno na učinkovitost, kar v praksi pomeni, da v okviru družbenih omrežij in drugih marketinških aktivnosti izvajamo samo tiste akcije, ki so za nas neposredno dobičkonosne, kar v večini primerov velja tudi za sodelovanje z vplivneži.«

Ni vsak vplivnež enak

V podjetju Nutrisslim, ki upravlja blagovno znamko Nature's Finest, poudarjajo, da  je prisotnost na družbenih omrežjih za blagovno znamko ali podjetje danes nujna. Ne glede na to, kaj in komu prodajaš. »Uporabniki med iskanjem informacij pogosto preverijo tudi družbena omrežja znamke oziroma podjetja. Družbena omrežja so ključna za pridobivanje novih kupcev in komunikacijo z obstoječimi. Že samo v Sloveniji dobrih 80 odstotkov prebivalstva dnevno uporablja družbena omrežja, kar nam veliko pove, da so dandanes neprogrešljiva,« je povedala Eva Maher, vodja spletnega oddelka. Kot prednost oglaševanja na različnih platformah vidi možnost ciljanja svoje ciljne skupino. »Seveda pa moramo pred tem dobro poznati svojega kupca. Družbena omrežja so idealen kanal za interakcijo s kupci, informiranje o ponudbi ali oglaševanje. Je pa zelo pomembna nenehna aktivnost ter zanimiva in drugačna ponudba in vsebina.«

Družbena omrežja so po njenih besedah pri komunikaciji z kupci zelo priročna, saj lahko na preprost in zelo hiter način napovejo novosti glede blagovne znamke ali izdelkov, povečujejo ugled in prepoznavnost, hkrati pa tudi povečujejo obisk spletne strani ali trgovine. »Če gre za kakovostno vsebino, se do ciljne skupine širi z izjemno hitrostjo in učinkovitostjo. In kot sem že omenila, omogočajo izjemno natančno ciljanje potencialnih kupcev, torej lokacijsko, po zanimanjih po spolu in po starosti,« dodaja Maherjeva. Nutrisslim je prisoten na vseh trenutno aktualnih platformah in na njih tudi oglašujejo. Najdete jih na Facebooku, Instagramu, Snapchatu in Tiktoku. Facebook se je izkazal za platformo z največjim deležem spletnih naročil med družbenimi omrežji. Izbira pravega vplivneža, ki bo sovpadal z znamko in vizijo podjetja, ter vplivnostni marketing pri Nutrisslimu obravnavajo kot pomembni aktivnosti pri postavljanju strategije. »Z vplivneži sodelujemo neprestano, vsak dan znotraj različnih držav. Lahko bi rekli, da je intenzivnost dogovarjanja in usklajevanja na dnevni bazi. To potem veliko pove tudi o naših izkušnjah s vplivnostnim marketingom,« pojasnjuje Monika Graj, strokovnjakinja za marketing in odnose z javnostmi pri Nutrisslimu. Kot zelo pomembno poudarja še, da vsak profil posebej analizirajo in zastavijo okvirno vsebino sodelovanja. »Ni vsak vplivnež enak, zato je potrebno prilagajati našo vsebino in želje njegovemu profilu, sledilcem in navsezadnje tudi želji. Z vsakim novim sodelovanjem se nekaj novega naučimo. Seveda, če si pravilno zastaviš KPI, je spremljanje učinkovitosti še toliko lažje in preglednejše. Naše podjetje vplivneže vključuje pri predstavitvah novih izdelkov, različnih kampanjah in pri izdelkih, ki so znotraj našega oglaševanja.«

Komunikacijsko najbolj učinkovit Instagram, prodajno pa Facebook

Prisotnost na družbenih omrežjih je od same ustanovitve Malince leta 2013 po besedah ustanoviteljice Nastje Kramer Pesek ključnega pomena za komunikacijo s strankami in ne nazadnje tudi za prodajo. »Komunikacijsko je najbolj močan Instagram, saj se tam tudi sama najbolj izpostavljam.  Čeprav na vseh platformah gradimo osebno znamko, je to na Instagramu še posebej izrazito, saj sama platforma omogoča rast in razvoj osebnih znamk skozi objave in storyje,« pojasnjuje sogovornica. Poleg Instagrama je Malinca tudi na Facebooku, YouTubu, LinkedInu, Pinterestu in vse bolj tudi na TikToku. Prodajno najbolj deluje Facebook, saj mesečno z oglaševanjem na Facebooku ustvarijo okrog 20 odstotkov prodaje. Do nedavnega so sami skrbeli za oglaševanje, zdaj pa so to prepustili podjetju FP Research.  »Moje vodilo, ki sem ga povzela od svojega moža Filipa, je: »Bodi povsod«. Logika za tem je preprosta in vsem dobro poznana. Večkrat, kot oči kupca ujamejo znamko, bolj mu je ta domača in blizu, lažja je njegova odločitev za nakup.  Zato se poslužujemo oglaševanja tako v tradicionalnih medijih kot tudi oglaševanja na spletu. Malincini oglasi so vidni na televizijskih kanalih, radijih, revijah, občasno pa tudi na jumbo plakatih.«  

Na spletu največ oglašujejo preko Google Adwords  in Facebook, ki sta po besedah sogovornice  tudi daleč najbolj učinkoviti in merljivi možnosti. Nekoliko manj prometa dobijo z Instagrama in YouTuba. »Poudarila bi, da je spremljanje razvoja platform izjemnega pomena, saj se metrike in algoritmi pogosto spreminjajo, kar se z nepravilno uporabo hitro pozna na donosnosti oglasa. Prav tako je pomembno, da upoštevamo format in vsebino oglasa. Na primer oglasa, ki ga predvajamo v Instagramocih storyjih, nikoli ne naredimo na enak način kot oglas za Facebook. Pozornost pa je potrebna tudi pri trendih, saj se oglasi hitro iztrošijo, potrošniki pa postajajo vse bolj vešči v ločevanju oglasov od organskih vsebin.«

Z vplivneži so v Malinci začeli sodelovati pred 5 leti, ko je bil po besedah sogovornice vplivnostni marketing v tujini sicer že v zagonu, pri nas pa še v povojih. »Sodelovanje se nam je vsekakor izplačalo in še vedno se nam, saj smo skupaj z vplivneži znamko Malinca lažje približali kupcem.  Med kupci in vplivneži se splete posebna vez, na katero se lahko s pametnim in premišljenim sodelovanjem pripne tudi znamka,« je zadovoljna.

Sodelovanje z vplivneži mora biti po njenih izkušnjah naravno, pristno in nevsiljivo. Veliko je odvisno od vplivneža in od tega, kako dobro zna plačano objavo skriti med osebne objave. »Za komunikacijo med vplivneži in kupci nikoli ne postavljamo navodil, ampak želimo, da se vse komunicira čim bolj naravno in da vplivneži govorijo o izdelkih, ki jih dejansko uporabljajo in jih sami izberejo med Malincinimi izdelki.  Delamo izključno na dolgoročnih, letnih sodelovanjih z vplivneži, saj se na takšen način tudi bolj približajo znamki, kar se posledično pozna tudi pri njihovi komunikaciji. Bazen vplivnežev vedno napolnimo tako z velikimi kot tudi mikro vplivneži, ki imajo homogeno in zelo odzivno občinstvo.«  Učinek vplivnostnega marketinga je v primeru Malince najbolj opazen predvsem ob večjih kampanjah oziroma akcijah, za katere običajno organizirajo tudi dogodke. »Lansko leto je bil takšen primer lansiranje Pink Latte Mixa. Takrat so Instagram za 24 ur preplavile fotografije roza kavic, odziv kupcev pa je bil odličen.«

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji