mm
Aktualno

Vplivneži: slovenska in evropska zakonodaja spreminjata pravila igre

Ker sta se trženje in prodaja preko vplivnežev tako zelo povečala, so se na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport in Tržnem inšpektoratu oldočili temu področju nameniti več pozornosti.

Z ministrstva sporočajo, da nepoznavanje predpisov s tega področja hitro privede do uporabe zavajajočih praks. Z namenom zaščite potrošnikov morajo vplivneži pri oglaševanju ali prodaji preko družbenih omrežij spoštovati aktualne predpise s področja oglaševanja.

Ste registrirani kot pravna oseba?

Glavna tržna inšpektorica Andreja But opozarja: »Vsakdo, ki v okviru svojega profila opravlja pridobitno dejavnost, na primer oglašuje plačljive izdelke, mora biti za svojo dejavnost ustrezno registriran oziroma mora imeti urejen status, kot pravna oseba ali samostojni podjetnik.«

Katero dejavnost opravlja vplivnež?

Čeprav vplivneži niso posebej definirani v zakonodaji, za njih veljajo enake zahteve, kot za vse druge, ki se ukvarjajo s pridobitno dejavnostjo. »V nasprotnem primeru gre za delo na črno, ki je prepovedano in se kaznuje z globo,« dodaja Butova, ter predlaga gospodarsko dejavnost Storitve informacijske družbe: »Te se izvajajo preko interneta ter vključujejo prodajo storitev, blaga in digitalne vsebine na podlagi sklepanja pogodb prek interneta. Vplivneži, ki na trgu nastopajo kot ponudniki storitev informacijske družbe, morajo na svojih spletnih straneh zagotavljati dostop do podatkov o podjetju in sedežu, veljaven elektronski naslov ter matično in davčno številko; prav tako pa morajo te informacije zagotavljati tisti vplivneži, ki opravljajo brezplačne storitve, kot so posredovanje podatkov in oglaševalska sporočila.«

Oglaševalski kodeks

Vplivneži morajo seveda upoštevati tudi določbe o oglaševanju: »Iz vseh oglaševalskih sporočil mora biti razvidno, da gre za oglaševalsko sporočilo in katero podjetje je njegov naročnik,« poudarja Butova. »Posebne ponudbe, kot so popusti, premije, darila in podobno ter različne nagradne igre ali igre na srečo, morajo biti oglaševane skladno s predpisi.«

Na ravni Evropske unije je v pripravi nova zakonodaja

Jeseni se bo Slovenija udeležila skupnega nadzora držav članic glede oglaševanja vplivnežev na spletu, ki ga načrtuje Evropska komisija. Hitro rastoči trg vplivnežev namreč prinaša potencialna tveganja za potrošnike in ustvarja številne kršitve potrošniške zakonodaje na ravni EU. Evropska komisija se je na problematiko odzvala tudi tako, da je sestavila delovno skupino za pripravo nove zakonodaje, ki bo dodatno uredila to področje.

Intervju

TAK kolektiv
11. 05. 2024

Matic Lenaršič, Jernej Koželj in Janžej Marinč so oblikovalci, združeni v TAK kolektiv.…

Od vedno, tudi pred prevlado trenda trajnosti, smo usmerjeni v najbolj kakovostne rešitve v dani situaciji, s kar se da dolgo življenjsko dobo.…

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

Naši avtorji