henry
Aktualno

DIGGIT: Štiri pomembne, a neočitne ideje za uspeh v letu 2025

Na oder DIGGIT-a, konference o trendih prihodnosti, je prvi stopil britanski futurist Henry Coutinho-Mason, ki je odlično povzel štiri ključne trende, na katere moramo biti pozorni v bližnji prihodnosti.

Če poznate ljudi, boste vedno blesteli

»Vse se spreminja, a pomembnejše je to, kar ostaja enako,« je Henry Coutinho-Mason uvodoma citiral ustanovitelja Amazona Jeffa Bezosa in dodal: »Še vedno smo stari dobri ljudje s starimi človeškimi potrebami. To, da poznate osnovne človeške potrebe in želje, je skrivnost za oblikovanje dolgoročne strategije, ki bo ostala relevantna skozi leta.« Po  njegovih besedah bodo ljudje, ki razumejo druge ljudi, vedno blesteli.

Izzivi ekonomije pričakovanj

Henry Coutinho-Mason se pogosto predstavlja kot futurist, a kot pravi, ne mara te oznake, saj je v prvi vrsti »zdajist« (ang. nowist). »Ne poznam prihodnosti! Kar počnem, je, da iščem inovacije na različnih področjih in z njihovo pomočjo predvidevam, kaj bodo podjetja potrebovala za uspeh v prihodnosti,« pojasnjuje svojo vlogo.

Po njegovih besedah je spremljanje inovacij še posebej pomembno, ker živimo v ekonomiji pričakovanj (ang. expectation economy). To pomeni, da so pričakovanja strank v zvezi z osnovnimi človeškimi potrebami ali željami določena z njihovimi izkušnjami. In ker živimo v transparentnem svetu, se tega čedalje bolj zavedate, četudi ne doživite ali ne morete osebno doživeti »najboljšega«. »To pomeni, da bodo pričakovanja vseh postavljali najboljši v razredu. Amazonovi vedno hitrejši dobavni roki postajajo standard, s katerim se morajo vsi drugi kosati,« je pripovedoval.

Drugi pomemben dejavnik, o katerem morate po njegovih besedah razmišljati, je, da v ekonomiji pričakovanj pričakovanja vaših strank niso natančno omejena na vašo panogo. »Namesto tega jih običajno nastavijo 'konkurenti' zunaj vaše industrije. Kot banka ne tekmujete samo z drugimi bankami, ampak s komer koli, ki nagovarja enake enake osnovne človeške potrebe kot vi,« pravi.

V nadaljevanju se je osredotočil na štiri trende oziroma po njegovih besedah neobičajne ideje, ki naj jih podjetja spremljajo, da bodo uspevala v bližnji prihodnosti.

Manj ljudi, boljše službe

Razcvet umetne inteligence spremlja bojazen, da bomo zaradi nje ljudje izgubljali svoje službe. Toda to ni nekaj novega, saj je bilo na primer že s pojavom Excela manj potreb po knjigovodjih, povečalo pa se je povpraševanje po finančnih analitikih. »Delo bo v prihodnosti pač drugačno, ampak to ne pomeni, da ljudi ne bomo več potrebovali, le drugačne, bolj vznemirljive naloge bodo prevzemali,« je pojasnil na nekaj konkretnih primerih, kako se delovna mesta spreminjajo. »Kaj če prihodnja normalnost dela pomeni manj ljudi, ki imajo boljše službe in zagotavljajo boljšo uporabniško izkušnjo?« se je retorično vprašal ob prvem trendu.

Kreativnost, ki jo poganjajo množice

Drugi trend, ki ga je izpostavil, je kreativnost množic. »Po eni strani se je zaupanje ljudi v človeško kreativnost povečalo, saj se lahko ljudje vseh starosti vizualno izražajo. Prešli smo iz sveta, v katerem smo morali najti nekoga z znanjem, ki bi povedal našo zgodbo, v svet, v katerem lahko sami povemo svojo zgodbo. Prešli smo iz omejitve spretnosti v omejenost domišljije. Do zdaj so bile veščine glavni dejavnik razlikovanja za človeštvo. Vendar pa bo v dobi umetne inteligence okus postal pomembnejši od veščin, saj bomo velik del dela, ki temelji na znanju in produktivnosti, preložili na programsko opremo,« pravi govorec, ki je prepričan, da bomo morali pri prihajajočih generacijah še v večji meri spodbujati kreativno izražanje. In izziv za podjetja: »Kako lahko izkoristite energijo množice, ki jo poganja umetna inteligenca, namesto da bi se borili proti njej?«

Nenaravno boljše

»V prihodnji normalnosti bodo podjetja vse bolj izdelovala sintetične alternative današnjim izdelkom, ki so še boljše – učinkovitejše, bolj etično proizvedene in bolj trajnostne – kot njihovi tradicionalni tekmeci. V mnogih primerih bodo celo bolj zaželeni od njih; rečemo lahko, da bodo nenaravno boljši,« o tretjem trendu pravi Henry Coutinho-Mason. Gre za na primer proizvodnjo mesa in usnja v laboratorijih iz celic živali.

Odprtokodne rešitve

Še zadnji trend, ki ga izpostavlja, pa so odprtokodne rešitve, dostopne vsem, saj pravi, da je največja moč človeštva v naši sposobnosti sodelovanja. »Ali boste dovolj pogumni, da boste sodelovali s svojimi tekmeci ali jim celo razdali svoje največje dosežke v letu 2025?« poziva Henry Coutinho-Mason.

Sklep: Bodite pozorni na inovacije!

»Inovacije so tiste, ki vam prikazujejo, kakšna bo naša prihodnja normalnost,« povzema Henry Coutinho-Mason in pojasnjuje: »Če na nove inovacije, ki jim kupci danes namenjajo veliko pozornosti, pogledate skozi lečo osnovnih človeških potreb in želja vaših strank, boste lahko pridobili močan vpogled v to, kaj bodo te stranke potrebovale in želele v bližnji prihodnosti.« Svoje predavanje je sklenil z mislijo: »Edina prihodnost, ki jo lahko ustvarimo, je tista, ki si jo lahko predstavljamo.«

DIGGIT se nadaljuje s sklopom o prihodnosti e-trgovine, dela, financ, medijev, kreativnosti in zabave, o čemer bomo prav tako poročali.

 

Intervju

Marko Klemen
25. 05. 2024

Marko Klemen, kreativni direktor za vizualne zasnove v DROM agency, se rad obkroža z vsem…

Sem pripadnik generacije, ki še ni že od otroštva odraščala z vso to tehnologijo, tako da me novi trendi in nove funkcije še vedno zelo fascinirajo,…

Nermina Mašala Kelić
25. 05. 2024

Predsednica žirije letošnjega tekmovanja Sempler, ki nagrajuje najboljše medijske…

Segment, v katerem so družbena omrežja najbolj spremenila delo medijskih agencij, pa tudi vseh drugih, ki delujejo v marketingu, je intenzivna…

Jenni Field
22. 05. 2024

Z Jenni Field, eno od predavateljic na 26. Slovenski konferenci o odnosih z javnostmi, ki…

»V današnjih organizacijah ljudje želijo biti slišani. Želijo čutiti, da njihov glas šteje in da se njihove ideje upoštevajo.«

Naši avtorji