zz
Aktualno

SXSW: Oglaševanje v svetu, ki je obseden z novim

Na dogodku SXSW je bila ena od prevladujočih tem med marketinškimi paneli obvladovanje ciklov navdušenja in oblikovanje izvirnih, novih vsebinskih idej, ki bodo zadovoljevale potrebe vse bolj zahtevnih in zdolgočasenih potrošnikov.

V dobi zmanjšane pozornosti in hitrega brskanja med vsebinami, potrošniki vedno bolj zavzeto iščejo naslednjo novo atrakcijo. Težava pri neprestanem inoviranju s strani blagovnih znamk pa je to, da hitro lahko pride do poplave minljivih trendov z malo vsebine. To pa potrošnike še bolj dolgočasi, zato prihaja do začaranega kroga.

Noor Nasser iz podjetja Basis Technology se je na dogodku SXSW posvetila, kako navdušenje vpliva na vedenje potrošnikov in strategijo blagovne znamke, pri čemer je opozorila na razliko med novostjo in inovacijo.

Blagovnim znamkam je svetovala, naj se izognejo pastem minljivih trendov, tako da se osredotočijo na pristne inovacije, ki obravnavajo resnične človeške potrebe in ponujajo oprijemljive koristi. Le tako potrošniki ostajajo zvesti blagovni znamki ali se celo še bolj tesno povežejo z njo.

John Dempsey iz Wieden+Kennedy in Krystel Watler iz TikToka sta problematiko sodobnih potrošnikov povezala z najpomembnejšo marketinško temo leta 2024. To je upoštevanje in slavljenje kulture, skupnosti in sodelovanja. Govorca sta obiskovalcem priporočila, naj izvedo za čim več interesov ciljnega občinstva in jih realizirajo skupaj z njimi – le tako blagovna znamka postane pomemben del skupnost. »Igrajte po novih pravilih,« se je slišalo.

Poleg tega sta opredilila še nekaj pomembnih aktivnosti blagovnih znamk, ki želijo postati del skupnosti. »Opustite smernice blagovne znamke in sprejmite, da nimate več popolnega nadzora nad svojo blagovno znamko; naredite prostor za soustvarjanje in ustvarite vsebino, ki spodbuja odzive javnosti. To vas bo pripeljalo do pomembne vloge v skupnosti, katere del ste,« pravita.

Vsi vemo, da se nekaj spreminja, kajne?

Če bi moral z nekaj besedami opisati SXSW 2024 in občutek, s katerim letos zapuščamo Austin – bi verjetno našli analogijo, ki ustreza predvečeru res velikega dogodka ali drastične nove faze življenja. Dolgo in razburljivo pustolovsko potovanje brez določenega cilja, ki pušča za seboj veliko znanega. Smola na neznanem področju, kjer še vedno izpopolnjuješ podrobnosti do samega konca ali vesoljska misija, kjer se vse zdi trikrat večje in pomembnejše. Občutek, ki prevladuje, je nekje med pričakovanjem, nervozo in čisto paniko, saj je kljub vsej rutini in navadi – tistemu, kar mislimo, da vemo, in tistemu, kar dejansko prihaja –, veliko negotovosti.

Mnogi govorci so stopili na oder in postavili zelo preprosto, čeprav težko odgovorljivo vprašanje: »Vsi vemo, da se nekaj spreminja, kajne? Tudi vi to čutite?« Ozremo se na leto prelomnega napredka na področju umetne inteligence. Naši otroci zdaj uporabljajo ChatGPT kot nekaj samoumevnega, da naredijo nekaj tako vsakdanjega, kot je domača naloga, s tehnologijo, ki bi se še pred nekaj leti zdela znanstvena fantastika. Manj kot eno leto je trajalo, da to znanstveno fantastiko občutimo kot zelo normalno – hkrati pa smo videli le delčke tega, kar bomo verjetno videli v prihodnjih letih.

Če bi v nekaj točkah povzeli trende, o katerih je bilo govora na konferenci SXSW, bi lahko rekli:

-       Umetna inteligenca je »motor vsega«

Trenutno je nemogoče govoriti o katerem koli področju tehnologije ali poslovanja, na katerega ne bi vplivala umetna inteligenca. Toda tisto, zaradi česar je bil SXSW letos tako poseben, je, da so pogovori in ocene o umetni inteligenci pogosto presegli floskule. Za Amy Webb je umetna inteligenca v središču novega tehnološkega super-cikla, enako kot elektrika, parni stroj in internet. Le da tokrat nimamo opravka le z eno »splošnonamensko tehnologijo«, temveč s tremi. Poleg umetne inteligence bo internet stvari postal »povezan eko sistem stvari«. In potem je tu še biotehnologija.

-       Naslednji internet

Če bi bili cinični, bi lahko rekli, da so se številni akterji na trgu, za katere so bili blockchain, web3 in metavesolje naslednja velika stvar, zdaj prekvalificirali v evangeliste prostorskega računalništva – vendar to ne bi ustrezalo nobeni tehnologiji. Veliko spoznanje pri soočanju s tehnološkim navdušenjem bi moralo biti, da nobena inovacija ni spremenila sveta čez noč. Niti zgoraj omenjeni elektrika, parni stroj, internet ali umetna inteligenca.

Je »prostorsko računalništvo« še en hype ali prvi gradnik zelo velike, zelo temeljne spremembe, ki je pred nami? Večina strokovnjakov za prostorski splet se je strinjala v eni stvari: Applov Vision Pro je fascinanten kos strojne opreme, vendar še ni velika uspešnica, namenjena končnemu uporabniku. Ali z besedami Cathy Hackl: »Apple Vision Pro je vreden 3500 dolarjev tehnologije, ni pa vreden 3500 dolarjev v smislu vsebine in aplikacij za potrošnike.«

-       Potrošniki jutrišnjega dne

Ena od velikih tem vsakega SXSW je vedno vprašanje, kaj tehnologija dejansko naredi z ljudmi. Medtem ko večina marketinškega in poslovnega sveta še vedno poskuša razumeti generacijo Z, naslednja generacija, rojena med letoma 2013 in 2024, že čaka na krilih v obliki generacije Alpha. Da bi jih razumeli, se je treba ozreti v generacijo njihovih staršev, katerih mladost in zrelost so zaznamovali drastični dogodki: 11. september, finančna kriza, recesija, pandemija, digitalna revolucija, podnebne spremembe – skratka negotovost. Močno vpleten v družinske odločitve, pregleden glede financ, naravni uporabnik digitalnih medijev – Gen Alpha je samozavesten in odločen, tudi v odnosu do medijskih vsebin in blagovnih znamk.

Na splošno se kot družba soočamo z nekaterimi drastičnimi spremembami, med katerimi so naraščajoča mobilnost, staranje družbe, zmanjšanje pomena jedrne družine, večja osredotočenost na trajnost, fizično in čustveno zdravje. Doživljamo temeljne spremembe z izzivi, a tudi priložnostmi za stanovanjske in bivalne modele, potrošniške izdelke in storitve, prevoz in zabavo. Tako kot so bile v tehnologiji začrtane splošne smernice sprememb, vsi vemo, da se bodo in morajo zgoditi temeljne spremembe, vendar bo upravljanje prehoda in izkoriščanje priložnosti velik izziv.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji