mm
Aktualno

Safety Point, trajnostno oglaševanje za boljši jutri

iHELP je večkrat nagrajeno slovensko podjetje, ki z veliko predanostjo prispeva k varnosti in družbeni odgovornosti. V BTC Cityju so postavili zunanjo mrežo digitalnih zaslonov Safety Point, opremljenimi z defibrilatorji in filtri, ki čistijo zrak.

Na območju BTC City so nedavno postavili zunanjo mrežo digitalnih zaslonov Safety Point, ki so opremljeni z vgrajenimi defibrilatorji (AED). Safety Point mimoidočim poleg oglasov nudi podatke o kakovosti zraka, povečuje raven varnosti in prispeva k boljšemupočutju. O tem, od kod ideja za to inovacijo, kakšne so njene značilnosti, zakaj je pomembno, da so nameščeni prav tam, in o drugih storitvah, ki jih ponuja podjetje iHELP, smo se pogovarjaliz direktorjem Andražem Ogorevcem.

Znani ste kot ustanovitelj podjetja Infinitus, ki se ukvarja z razvojem, proizvodnjo in prodajo svoje mednarodno patentirane inovacije zunanjega LCD-sistema, s katero ste prisotni že v več kot 52-ih državah po vsem svetu. Kako ste prišli na zamisel za projekt iHELP, ki združuje vašo osnovno dejavnost oglaševanja z reševanjem življenj?

Vse se je začelo leta 2010, ko je moj brat doživel srčni napad in sem ga več kot 40 minut oživljal, preden so reševalci prišli na sam kraj dogodka. Ko sem se zavedal pomembnosti časa, ki je takoj, ko pride do nenadnega srčnega zastoja, ključen za preživetje in nudenje pomoči s pravilno masažo srca, mi je postalo jasno, da je potrebno družbo in posameznike dodatno izobraževati in jih opolnomočiti, da bi v takšnih primerih znali pomagati svojim bližnjim, saj so minute pred prihodom reševalcev ključne za preživetje. Z vsako zamujeno minuto se namreč v primeru srčnega zastoja možnost preživetja zmanjša za 10 odstotkov. Leta 2011 sem tako začel z razvojem mobilne aplikacije iHELP, katere glavni cilj je povezovanje ljudi, ko nekdo potrebuje nujno medicinsko pomoč, in uporabnike, ki želijo nuditi pomoč. Trenutno imamo več kot 46.000 uporabnikov, ki so del mreže prvih posredovalcev, saj lahko ob prejemu SOS-alarma vsak uporabnik dostavi defibrilator oz. nudi prvo pomoč. Danes je iHELP več kot samo mobilna aplikacija, ponujamo tudi seminarje oživljanja z uporabo defibrilatorja, podeljujemo certifikat »Srcu prijazno podjetje«, postavljamo prikazovalnike Safety Point in prinašamo statistiko varnosti lokalne skupnosti. Naši algoritmi nam namreč omogočajo, da vemo, kje so defibrilatorji, reševalne postaje in kakšna je pokritost uporabnikov aplikacije iHELP.

m

Kakšne glavne funkcionalnosti ima prikazovalnik Safety Point?

Glavne funkcionalnosti vključujejo visoko tehnološko digitalno oglaševalsko platformo, ki omogoča najsodobnejše načine zunanjega digitalnega oglaševanja z videovsebinami ter interaktivnimi možnostmi oglaševanja. Zvočna podpora in zasloni na dotik dodatno izboljšujejo interakcijo z mimoidočimi. Vgrajene so IP-kamere za spremljanje števila mimoidočih, opremljeni so z vremensko postajo ter inovativnimi filtri za čiščenje onesnaženega zraka ter nevarnih PM-delcev v zraku, poleg tega pa nudijo defibrilatorje (AED) za reševanje življenj v primeru srčnih zastojev. Z razvojem SafetyPoint smo tako prvi na trgu, ki ponujamo tovrstno obliko trajnostnega oglaševanja in širimo družbeno odgovornost podjetij.

Kako pa lahko Safety Point pomaga ljudem in čemu pravzaprav služi?

Ljudem omogoča dostop do defibrilatorjev (AED) 24 ur na dan, 7 dni v tednu, obenem pa zagotavlja vsebine prve pomoči, zemljevid defibrilatorjev, služi pa tudi kot informacijska točka. Mimoidoči lahko tako poleg samih oglasov spremljajo aktualno stanje vremena, kakovost zraka in izmerijo svoj srčni utrip. Vsak Safety Point dnevno prečisti 24.000 m3 zraka najbolj nevarnih trdih delcev (PM10 – PM2.5) za telo, kar ustreza zaščiti približno 2.200 ljudi dnevno. Z oglaševanjem na naši mreži pa lahko dosežete med 4 do 6 milijonov ogledov na mesec.

Trenutno je postavljenih 12 prikazovalnikov Safety Point, ki skupno zajema 36 LCD-zaslonov. Ali nameravate postaviti še več takšnih prikazovalnikov?

V prihodnosti nameravamo pokriti vsa večja mesta v Sloveniji, hkrati pa se bomo podali še na tuje trge, kjer že prepoznavajo našo edinstveno prednost pred klasičnimi digitalnimi zunanjimi oglaševalskimi zasloni in kjer je potreba po tovrstnih rešitvah v večjih mestih resnično velika.

Ali so podobne naprave nameščene tudi v tujini in kje?

Ne, podobne naprave niso nameščene še nikjer nasvetu, Slovenija je pionir na tem področju.

Kako razširjena pa je ta problematika v Sloveniji in v svetu?

V Sloveniji beležimo okoli 6 srčnih zastojev na dan, v svetovnem merilu pa vsako leto približno 17,4 milijona ljudi umre zaradi nenadnega srčnega zastoja, več kot 10 milijonov ljudi pa zaradi onesnaženega zraka. Vedno več podjetij, občin in organzacij se tako odloča za izobraževanje svojih zaposlenih preko seminarjev oživljanja, saj je absentizem, torej odsotnost z delovnih mest, postal eden od ključnih izzivov današnjega sveta. Prav tako se posvečamo izobraževanju otrok in že drugo leto sodelujemo s fundacijo Gorana Dragića, kjer več kot 140 mladostnikom na košarkarskem kampu približamo pomembnost znanja oživljanja.

V podjetju nudite tudi posebno aplikacijo in pomoč »prvih reševalcev«, ki se odzovejo takoj v primeru srčnih zastojev. Kako deluje ta sistem?

Ta sistem deluje tako, da se ob sproženem alarmu v naši mobilni aplikaciji iHELP aktivira tri skupine ljudi – prve posredovalce (uporabnike aplikacije) v radiju 500 metrov od sproženega alarma, nujne kontakte, ki jih uporabnik vnese v aplikacijo (družina in prijatelji), in nujno medicinsko pomoč ali gasilce oziroma policijo (odvisno od alarma).

Koliko alarmov se je na ta način sprožilo v Sloveniji in kolikokrat ste posredovali? Kakšni so uspehi pri tem?

V desetih letih je bilo sproženih okoli 12.000 alarmov po vsem svetu. V Sloveniji je bil zadnji sprožen alarm aktiviran 7. avgusta 2023 v bližini Litije. Zaradi GDPR-ja pa ne preverjamo podatkov o tem, ali je oseba preživela ali ne. Zadnji sprožen alarm v tujini pa je bil 6. septembra 2023 v Manili na Filipinih. Eden od primerov dobre prakse je primer gospoda Blaža Vebra, direktorja Turizma Kranjska Gora, ki je sprožil alarm in preverjal odzivnost. Bil je pozitivno presenečen, koliko ljudi se je odzvalo na njegov alarm, ki ga je sprožil v Kranjski Gori. Drugi primer dobre prakse je bila gospa, ki je videla nesrečo in ni vedela, na katero telefonsko številko mora poklicati. Tako je aktivirala mobilno aplikacijo iHELP in sprožila SOS-alarm. Ob aktivaciji SOS-alarma ji je aplikacija odprla okno za klic v sili (112) in tako je gospa izvedla klic ter obvestila odgovorne glede nesreče.

Kaj vse nam vaša aplikacija iHELP še omogoča poleg tega, da z njo lahko sprožimo alarm?

Aplikacija iHELP vsebuje tudi zemljevid defibrilatorjevin zdravstvenih ustanov, kar je zelo priročno, če niste v svojem domačem okolju, kjer vse poznate in veste, kam se obrniti po pomoč. Aplikacija ponuja tudi digitalno zdravstveno kartoteko v desetih jezikih, SOS-gumb, vsebino prve pomoči in možnost merjenja počutja ter srčnega utripa.

mm

Kako so se na to odzvala podjetja oziroma oglaševalci v Sloveniji? Kakšno zanimanje za tovrstno oglaševanje beležite?

Posebno smo presenečeni, kako dober je odziv podjetij po družbeno odgovornem in trajnostnem oglaševanju. V trenutnih razmerah, kjer živimo, je vedno več poudarka na povezovanju, tako nas podpirajo vsi večji oglaševalci v Sloveniji, kot tudi manjši, lokalni, ki jim je tovrstno oglaševanje prineslo dobre prodajne rezultate. S pomočjo izobraževanj s seminarji oživljanja pa smo rešili že marsikatero življenje, kar nam je še posebej pri srcu.

Kdo pa so (najbolj zvesti) oglaševalci na vaših zaslonih?

Z nami sodeluje kar velika večina oglaševalcev, med njimi bi lahko izpostavili Zavarovalnico Triglav, Spar, Vzajemno, Wolt, Radensko, BMW, Mass, Airabela, Triglav sklade in mnoge druge.

Katere kampanje so bile najbolj zapomnljive?

Ena od posebnosti je bila kampanja »Dobra dejanja« naročnika Triglav skladi, kjer so z uporabo QR-kode, ki so jo mimoidoči lahko skenirali v oglasu, nagovarjali k zbiranju dobrih dejanj in s tem spodbujali, da z dobrimi dejanji vsi ustvarjamo boljši, bolj trajnostni jutri. Drugi primer je aktualna kampanja naročnika Wolt za iskanje novih dostavljavcev Wolt, s katero na inovativen način nagovarjajo mimoidoče preko videooglasa, opremljenega z zvokom. V preteklosti smo že izvedli kampanjo z iskanjem kadra za podjetje Mikomi, ki se je izkazala za izjemno uspešno. V zgolj dveh tednih oglaševanja na naši mreži so prejeli kar pet prijav in eno osebo zaposlili. Trenutno poteka tudi trajnostno naravnana kampanja »Srčno za jutri« naročnika Radenska, ki smo jo v sodelovanju z izvajalcem kampanje, Direct medio, dodatno izpostavili na naših zaslonih Safety Point. Z zvočno opremljenim videooglasom smo tako prispevali k boljši vidnosti kampanje tudi izven spletnega okolja.

mm

Vaše dosežke cenijo tako doma kot v tujini, kar se odraža v številnih prejetih nagradah in globalnih priznanjih. Ste zmagovalci na Festivalu rešitev v kategoriji trajnostna družba in gospodarstvo Digitalnega središča Slovenije, osrednjem gospodarskem projektu, ki je potekal včasu predsedovanja Slovenije Svetu EU leta 2021. Kaj za podjetje iHELP pomeni to priznanje?

Za podjetje iHELP je to ogromno priznanje, na katerega smo zelo ponosni. Veseli nas dejstvo, da so ljudje prepoznali naš prispevek družbi in družbeni odgovornosti ter nam s tem izkazali veliko čast in pohvalo za naše delo. iHELP je mednarodno priznano podjetje, ki se lahko pohvali z izborom med več kot 3.400 podjetijv največjem pospeševalniku start-upov na svetu, Wayrav Londonu, ter nominacijo med najboljših 250 družbeno odgovornih podjetij na svetu v okviru World Summit Award. Poleg tega so nas prepoznali kot eno od dvajset najperspektivnejših podjetij na svetu za zdravstvo in nas povabili k sodelovanju z Johnson & Johnson Digital Health.

Zakaj naj bi se torej blagovne znamke odločile za vaše oglaševalske rešitve?

Naša mreža omogoča napredno zunanje digitalno oglaševanje in interaktivno komunikacijo z mimoidočimi. Poleg tega zagotavljamo dodatne funkcionalnosti, kot so defibrilatorji, ki rešujejo življenja, in informacije o vremenskih razmerah ter kakovosti zraka, kar prinaša dodano vrednost za oglaševalce. Poleg tega ponujamo podjetjem izobraževanja v okviru seminarjev oživljanja z uporabo defibrilatorja za njihove zaposlene. Sodelovanje z nami omogoča prejem certifikata »Srcu prijazno podjetje«, s čimer prispevajo k večji varnosti svojih zaposlenih. Z oglaševanjem na zaslonih Safety Point obenem krepijo svoj ugled kot okolju prijazno podjetje, saj prispevajo k izboljšanju kakovosti zraka. Vsekakor smo inovativna izbira za blagovne znamke, ki želijo doseči več kot le običajno oglaševanje, hkrati pa aktivno prispevati k trajnosti in družbeni odgovornosti.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji