Pivovarna Laško Union: Slovenci tudi v krizi zvesti lokalnim znamkam
Kot pozitivna vidika sicer neugodne situacije za panogo v Pivovarni Laško Union poudarjajo zvestobo slovenskih potrošnikov in štirikratno povečanje spletne prodaje.
Gašper Meden
Siol.net
Za nekaj dni zaprli proizvodne linije
Razvoj dogodkov v zvezi s širjenjem koronavirusa tako na ravni matične skupine Heineken kot v Pivovarni Laško Union (PLU) skrbno spremljajo, je za MM povedal David Zappe, direktor marketinga v PLU. »Skladno z razvojem dogodkov, predvsem pa v skrbi za varnost in zdravje naših zaposlenih ter v interesu kontinuitete poslovanja prilagajamo ukrepe in delovne procese,« pojasnjuje. Podobno kot v prvem valu so tudi jeseni prilagodili delo na način, da zaposleni namesto sestankov (internih in eksternih) komunikacijo opravljajo na daljavo, preko videokonference ali konferenčnega klica. Nekateri zaposleni tako kot v prvem valu opravljajo delo od doma.
»Tako na svetovni kot na lokalni ravni smo se morali soočiti z znatnim padcem obsega povpraševanja in s tem tudi prodaje. Približno polovica našega trga, povezana s prodajo v sektorju HoReCa, je namreč čez noč zamrla. Popolna zaustavitev poslovanja sektorja HoReCa posledično vpliva na celotno vrednostno verigo, tudi pivovarski sektor. V preteklih mesecih smo se razmeram prilagodili, med drugim smo na primer zaprli določene proizvodne linije za nekaj dni tako v Pivovarni Laško kot v Pivovarni Union,« pojasnjuje Zappe.
David Zappe, direktor marketinga, Pivovarna Laško Union
Spletna prodaja se je povečala za 400 odstotkov
Zaradi zaprtja dejavnosti so se gostinci znašli pod velikimi finančnimi pritiski. Ukrepi pomoči s strani države za revitalizacijo sektorjev HoReCa in turizma kot širše verige vrednosti pivovarskega sektorja so za sogovornika zato dobrodošli, tegobam kupcev v gostinskem sektorju pa so v okviru zmožnosti prisluhnili tudi v PLU. Velika mera negotovosti sicer ostaja v prihodnjih mesecih. Ena od pozitivnih novic tega časa je po drugi strani rast spletne prodaje. Med ukrepi ustavljanja javnega življenja so v letošnjem letu zabeležili 400-odstotno rast spletne prodaje na portalu rundasekunda.si. V PLU pričakujejo, da se bo trend spletnega naročanja nadaljeval tudi v prihodnje.
»Ljudje smo družabna bitja, ki radi uživamo v preprostih stvareh, kot je denimo pijača ob klepetu v priljubljenem lokalu. Poraba piva je namreč v veliki meri odvisna od družabnih interakcij, ki pa so v teh časih žal močno omejene. Za PLU skoraj polovico prihodkov na letni ravni predstavlja sektor HoReCa,« je povedal Zappe. Čeprav v zadnjih mesecih beležijo povečanje prodaje v trgovinah in preko spleta, pa omenjeni tržni poti po besedah sogovornika ne moreta zapolniti prihodkovne vrzeli, ki je nastala v segmentu prodaje preko gostinskih lokalov.
Potrošniki pokazali zvestobo
V PLU prodajo izdelkov dveh ključnih blagovnih znamk - Laško in Union - obravnavajo kot uspešno, a kljub temu zaradi zaprtja sektorja HoReCa beležijo upad celotne prodaje.
»Po eni strani smo morali zmanjšati naložbe v skladu z dogajanjem na trgu, po drugi strani pa smo želeli ostati blizu svojim potrošnikom, ki so v teh posebnih časih pokazali izjemno zavzetost in zvestobo. Zato smo izvedli številne dejavnosti, s katerimi smo podprli skupnosti v naši bližini, ki jih je prizadela koronakriza,« pojasnjuje Zappe.
Poleg raznih donacij so med drugim v sodelovanju s sponzoriranimi partnerji preko blagovne znamke Laško pomagali hmeljarjem v Savinjski dolini, preko blagovne znamke Union pa so z donacijami podprli gasilce, ki letos niso uspeli organizirati svojih tradicionalnih veselic. »Prilagodili smo tudi oglaševanje in ustvarili nove priložnosti za vse ključne blagovne znamke v skladu s splošnimi razmerami v državi.«
Uživanje pijač kot način »okušanja sveta«
Za Slovenijo je po besedah Zappeja sicer značilno, da so potrošniki naklonjeni lokalnim pijačam. Tudi v zadnjih mesecih so se vrnili k temu, kar najbolje poznajo in jim je najbližje. »Skladno s tem se je okrepil položaj naših dveh paradnih blagovnih znamk Laško in Union. Kljub temu opažamo, da zaradi omejitev potovanj potrošniki iščejo pestrost v ponudbi. Tako zaznavamo večje poseganje po mednarodnih ali eksotičnih znamkah pijač, kot je denimo Heineken. Tudi uživanje pijač je način »okušanja sveta« in povezovanja v času, ko ljudje ne morejo potovati.«
Tudi v Heinekenu opažajo, da na številnih trgih po svetu narašča povpraševanje po izdelkih premijskega razreda oziroma po izdelkih z mednarodnim dosegom. »To je zanimiva tržna dinamika ob upoštevanju, da ljudje sicer obožujejo lokalne znamke pijač,« sklene Zappe.
V tokratni temi tedna »Kako se slovenski pivovarni spopadajo s koronakrizo« se osredotočamo na neprijetne okoliščine, v katerih se je znašla slovenska pivovarska panoga. V prvem prispevku so nam v Združenju slovenskih pivovarn med drugim povedali, da so se prihodki v povprečju zmanjšali med 30 in 50 odstotki.