plu
Aktualno

Pivovarna Laško Union: Slovenci tudi v krizi zvesti lokalnim znamkam

Kot pozitivna vidika sicer neugodne situacije za panogo v Pivovarni Laško Union poudarjajo zvestobo slovenskih potrošnikov in štirikratno povečanje spletne prodaje.

Za nekaj dni zaprli proizvodne linije

Razvoj dogodkov v zvezi s širjenjem koronavirusa tako na ravni matične skupine Heineken kot v Pivovarni Laško Union (PLU) skrbno spremljajo, je za MM povedal David Zappe, direktor marketinga v PLU. »Skladno z razvojem dogodkov, predvsem pa v skrbi za varnost in zdravje naših zaposlenih ter v interesu kontinuitete poslovanja  prilagajamo ukrepe in delovne procese,« pojasnjuje. Podobno kot v prvem valu so tudi jeseni prilagodili delo na način, da zaposleni namesto sestankov (internih in eksternih) komunikacijo opravljajo na daljavo, preko videokonference ali konferenčnega klica. Nekateri zaposleni tako kot v prvem valu opravljajo delo od doma.

»Tako na svetovni kot na lokalni ravni smo se morali soočiti z znatnim padcem obsega povpraševanja in s tem tudi prodaje. Približno polovica našega trga, povezana s prodajo v sektorju HoReCa, je namreč čez noč zamrla. Popolna zaustavitev poslovanja sektorja HoReCa posledično vpliva na celotno vrednostno verigo, tudi pivovarski sektor. V preteklih mesecih smo se razmeram prilagodili, med drugim smo na primer zaprli določene proizvodne linije za nekaj dni tako v Pivovarni Laško kot v Pivovarni Union,« pojasnjuje Zappe.

zappe

David Zappe, direktor marketinga, Pivovarna Laško Union

Spletna prodaja se je povečala za 400 odstotkov

Zaradi zaprtja dejavnosti so se gostinci znašli pod velikimi finančnimi pritiski. Ukrepi pomoči s strani države za revitalizacijo sektorjev HoReCa in turizma kot širše verige vrednosti pivovarskega sektorja so za sogovornika zato dobrodošli, tegobam kupcev v gostinskem sektorju pa so v okviru zmožnosti prisluhnili tudi v PLU. Velika mera negotovosti sicer ostaja v prihodnjih mesecih. Ena od pozitivnih novic tega časa je po drugi strani rast spletne prodaje. Med ukrepi ustavljanja javnega življenja so v letošnjem letu zabeležili 400-odstotno rast spletne prodaje na portalu rundasekunda.si. V PLU pričakujejo, da se bo trend spletnega naročanja nadaljeval tudi v prihodnje.

»Ljudje smo družabna bitja, ki radi uživamo v preprostih stvareh, kot je denimo pijača ob klepetu v priljubljenem lokalu. Poraba piva je namreč v veliki meri odvisna od družabnih interakcij, ki pa so v teh časih žal močno omejene. Za PLU skoraj polovico prihodkov na letni ravni predstavlja sektor HoReCa,« je povedal Zappe. Čeprav v zadnjih mesecih beležijo povečanje prodaje v trgovinah in preko spleta, pa omenjeni tržni poti po besedah sogovornika ne moreta zapolniti prihodkovne vrzeli, ki je nastala v segmentu prodaje preko gostinskih lokalov.

Potrošniki pokazali zvestobo

V PLU prodajo izdelkov dveh ključnih blagovnih znamk - Laško in Union - obravnavajo kot uspešno, a kljub temu zaradi zaprtja sektorja HoReCa beležijo upad celotne prodaje.

»Po eni strani smo morali zmanjšati naložbe v skladu z dogajanjem na trgu, po drugi strani pa smo želeli ostati blizu svojim potrošnikom, ki so v teh posebnih časih pokazali izjemno zavzetost in zvestobo. Zato smo izvedli številne dejavnosti, s katerimi smo podprli skupnosti v naši bližini, ki jih je prizadela koronakriza,« pojasnjuje Zappe.

Poleg raznih donacij so med drugim v sodelovanju s sponzoriranimi partnerji preko blagovne znamke Laško pomagali hmeljarjem v Savinjski dolini, preko blagovne znamke Union pa so z donacijami podprli gasilce, ki letos niso uspeli organizirati svojih tradicionalnih veselic. »Prilagodili smo tudi oglaševanje in ustvarili nove priložnosti za vse ključne blagovne znamke v skladu s splošnimi razmerami v državi.«

Uživanje pijač kot način »okušanja sveta«

Za Slovenijo je po besedah Zappeja sicer značilno, da so potrošniki naklonjeni lokalnim pijačam. Tudi v zadnjih mesecih so se vrnili k temu, kar najbolje poznajo in jim je najbližje. »Skladno s tem se je okrepil položaj naših dveh paradnih blagovnih znamk Laško in Union. Kljub temu opažamo, da zaradi omejitev potovanj potrošniki iščejo pestrost v ponudbi. Tako zaznavamo večje poseganje po mednarodnih ali eksotičnih znamkah pijač, kot je denimo Heineken. Tudi uživanje pijač je način »okušanja sveta« in povezovanja v času, ko ljudje ne morejo potovati.«

Tudi v Heinekenu opažajo, da na številnih trgih po svetu narašča povpraševanje po izdelkih premijskega razreda oziroma po izdelkih z mednarodnim dosegom. »To je zanimiva tržna dinamika ob upoštevanju, da ljudje sicer obožujejo lokalne znamke pijač,« sklene Zappe.

V tokratni temi tedna »Kako se slovenski pivovarni spopadajo s koronakrizo« se osredotočamo na neprijetne okoliščine, v katerih se je znašla slovenska pivovarska panoga. V prvem prispevku so nam v Združenju slovenskih pivovarn med drugim povedali, da so se prihodki v povprečju zmanjšali med 30 in 50 odstotki.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji