endutinment
Aktualno

Ko se oglasi naučijo zabavati

Osvojiti srce in denarnico kupca samo z oglasom je vse težje. Klasični oglasi so enostavno pozabljivi. Brez dodane vrednosti za kupca ne gre. Pa četudi je ta dodana vrednost zabava, ki sprosti, nasmeji, pritegne in poveže kupca z blagovno znamko.

V današnjem svetu, kjer se zdi, da nas vsak trenutek bombardirajo z informacijami, morajo podjetja najti način, kako pritegniti potrošnike, jih naučiti nekaj novega in jim ponuditi zanimive izkušnje. Na družbenih omrežjih ste zagotovo že naleteli na t. i. edutainment vsebine, torej izobraževalne vsebine, ki hkrati zabavajo. Morda ste se naučili, kako narediti popoln domač kruh z videoreceptom, ki ga je ustvaril znan vplivnež v produkciji trgovca. Ali pa ste se nasmejali ob komičnem videu, ki prikazuje 101 način uporabe kamere najnovejšega pametnega mobilnega telefona. Ja, to je edutainment v akciji – učenje z zabavo, ki zna biti, priznajmo, presneto privlačno.

Ampak kaj natanko edutainment pomeni za svet oglaševanja? Gre za kombinacijo izobraževanja in zabave, ki omogoča podjetjem, da svoje ciljne skupine informirajo o svojih izdelkih ali storitvah na privlačen in prijeten način, kjer je osnovni trženjski cilj utišan nekje v ozadju. Edutainment ne prodaja z velikimi napisi popustov, ampak poskuša kupca omrežiti tako dobro, da bo naslednjič izbral pravo blagovno znamko.

Z uporabo zgodb in likov, zvezdnikov in vplivnežev lahko podjetja ciljni javnosti prenesejo vsebine, ki so jim blizu, a so hkrati skrbno prepletene z blagovno znamko. Te zgodbe lahko vključujejo informacije o izdelku ali storitvi, pri čemer se osredotočajo na njegove koristi, uporabnost ali inovativnost. Zgodbam se lahko dodajo tudi elementi humorja, avanture, drame ali domišljije, ki pritegnejo pozornost in povečajo zanimanje potrošnikov.

Vse skupaj je največkrat videti kot prikupen šovbiznis, ki ga producirajo naročniki in ne mediji, še največkrat pa trojček naročnikov, agencij in medijev. In čeprav se morda sprašujete, ali je to le marketinški trik, ki izkorišča našo naravno radovednost in željo po zabavi, je dejstvo, da izobraževalno-zabavne vsebine učinkovito pridobivajo pozornost potrošnikov, ti pa se praviloma ne sprašujejo kaj veliko, kdo je veliki stric iz ozadja. Ker edutainment v prvi vrsti na zanimiv način ponuja dodano vrednost, je obrambni zid potrošnikov spuščen, pot do simpatije z znamko pa manj zavita.

Zabava, izobraževanje, personalizacija in interaktivnost

Edutainment v oglaševanju pogosto vključuje interaktivne elemente, ki spodbujajo potrošnike, da se aktivno vključijo in sodelujejo z blagovno znamko. To so lahko igre, kvizi, ankete ali druge aktivnosti, ki omogočajo potrošnikom, da se učijo o izdelkih ali storitvah, hkrati pa se zabavajo. Interaktivnost lahko pripomore k večji vključenosti in zavzetosti potrošnikov ter spodbuja njihovo zanimanje za blagovno znamko. Vse to je lahko del vsebinskega marketinga, ki je usmerjen v ustvarjanje in deljenje relevantnih, uporabnih in privlačnih vsebin, ki pritegnejo in obdržijo pozornost ciljnega občinstva. Pomislite na bloge, videoposnetke, infografike, podkaste, mobilne aplikacije in druge vsebine, ki vsebujejo izobraževalne in zabavne elemente, pogosto prilagojene posamezniku.

Družbeni mediji so odgovorni za distribucijo, interakcije in viralnost

Družbeni mediji so popoln kanal interakcije s ciljno javnostjo in podpirajo viralnost vsebine. Edutainment se pogosto uporablja v družbenih medijih, kjer podjetja objavljajo zabavne in izobraževalne vsebine, ki se lahko hitro širijo med uporabniki. To so lahko smešni memi, videoposnetki, animacije, slike ali druge vsebine, ki povezujejo izobraževalne in zabavne elemente ter spodbujajo deljenje in interakcijo s potrošniki. Izobraževalno-zabavne vsebine imajo večjo verjetnost, da postanejo viralne, saj so privlačne, zabavne in informativne. V njih nastopajo znani obrazi, vplivneži. Viralne vsebine lahko hitro dosežejo veliko število ljudi, kar povečuje prepoznavnost blagovne znamke in njeno verodostojnost. To je še posebej pomembno v digitalni dobi, ko lahko vsebine z lahkoto prečkajo meje in dosežejo tudi globalno občinstvo.

Partnerstva in sodelovanja širijo obzorja ter povezujejo ciljne skupine z blagovno znamko

Spodobno zasnovan edutainment ima magično formulo. Zanimiva vsebina, partnerstvo z znanimi osebami, višji cilj – skupaj bomo naredili nekaj dobrega za družbo in se ob tem imeli fino. Pri tem je dokaj nepomembno, ali je kanal mobilna aplikacija, TikTok, televizijski kulinarični šov, glasbeni spot, intervju ali kaj tretjega, najboljši edutainment tako ali tako prebrisano prepleta različne kanale v večmodalni nastop in vnese bogato vsebino blagovni znamki, ki kot veliki brat vse to omogoča. Seveda z vašim denarjem, saj marketing vedno plača kupec izdelka ali storitve. Noben šov ni zastonj, naj bo lekcija. Ker pa je skoraj nujen, da zbudi našo pozornost, naj bo vsaj zanimiv. Zato lahko le pozdravimo izvrstne primere edutainmenta.

O tem, kako se v Mercatorju poslužujejo izobraževalno-zabavnih vsebin v oglaševanju, smo se pogovarjali s Kristino Gregorc, direktorico digitalne komunikacije, razvoja in spletne prodaje. Intervju lahko preberete v aktualnem MM-u.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji