Ko se modna revija preseli v zavetje doma
Slovenska oblikovalka Janja Videc se je trenutnim razmeram prilagodila s predstavitvijo svoje nove kolekcije oblačil na virtualni modni reviji. Verjame, da je koronakriza velika priložnost za majhne, butične znamke in trajnostno modo.
Gašper Meden
Na domači modni pisti
Nova realnost ni prizanesla niti modnim dogodkom. Če smo bili prej vajeni tednov mode, kjer se običajno gnete obiskovalcev, so tokratne okoliščine nekaj popolnoma drugega. Slovenska oblikovalka Janja Videc bo vsakoletno pojavnost na modni reviji Ljubljanskega tedna mode tokrat zamenjala z drugačno obliko predstavitve, saj bo kolekcijo »Utopia« predstavila v virtualnem okolju s prenosom v živo.
Kot poudarja Vidčeva, je bil v skladu s smernicami blagovne znamke v ospredju največji izziv predstaviti kolekcijo v okolju, ki jo najbolj podpira v konceptualnem smislu. V tem primeru gre za naravo oziroma gozd. »Se pravi za okolje, ki je v običajnih razmerah in konceptih neprimerno za izvedbo dogodka zaradi možnosti dostopa obiskovalcev in logističnih priprav. Virtualna modna revija in nove okoliščine so to spremenile na način, da se lahko koncept kolekcije kot takšen predstavi v okolju, ki je bil tudi navdih za njen nastanek,« pojasnjuje Janja Videc.
Izdelki na voljo že takoj po modni reviji
Oblikovalka kot posebnost svoje butične znamke in tokratne predstavitve kolekcije izpostavlja, da bo takoj po virtualni modni reviji celotna kolekcija že predstavljena na spletni strani oblikovalke, posledično pa tudi na voljo za nakup v spletni trgovini. »S tem se drastično krajša cikel od predstavitve do prodaje, ki je sicer značilen za modno industrijo, ko se predstavljeni modni kosi šele čez tedne, včasih pa celo mesece, znajdejo v prodaji. V tem primeru bosta virtualna izkušnja in pričakovanje uporabnikov na spletu, ki so vajeni videno v istem trenutku poiskati v spletni trgovini tudi v modnem svetu, združena,« je povedala sogovornica.
Majhna ekipa omogoča hitrejše prilagajanje
Omejena sredstva za produkcijo in oglaševanje po besedah sogovornice zahtevajo t. i. vitek (lean) pristop in narekujejo zahtevnost projekta, ki je v tem primeru (oziroma vsaj h kateremu so stremeli), kolikor je le mogoče preprost. »Produkcijska ekipa tako zajema majhno ekipo petih ljudi, in sicer so to model, umetnica ličenja, fotografinja, videoproducent in oblikovalka, ki je poskrbela tudi za stiliranje. Majhna ekipa omogoča tudi večjo fleksibilnost v sami produkciji, saj se je mogoče hitreje prilagajati na spremembe v zadnjem trenutku.«
Čeprav je bila kolekcija na začetku po besedah sogovornice zastavljena drugače, jo je prepustila »pomladni lahkotnosti«, po kateri danes vsi hrepenimo. Kreativni koncept je nastal še pred začetkom karantene, a se je zaradi dejavnikov, kot je ta, da materiali niso pravočasno prišli preko meje, med izvajanjem kolekcije nenehno spreminjal, prilagajal in sestavljal v neko novo celoto. Tokrat je bila produkcija kolekcije pravi izziv. »Celotna kolekcija je bila izdelana v Ljubljani, pri šivilji Marleni in njenem timu, s katerim sodelujem že dobri dve leti. Tudi z njimi smo povezani na osebni ravni in ker se določeno obdobje nismo smeli sestati v živo, je del usklajevanja potekal kar po telefonu. Za vsako oblačilo sicer sama narišem kroj iz papirja, ki ga s tehnično skico in vsemi podrobnimi opisi nato predam Marleni, ki oblačilo potem sešije. Kljub temu, da so moja oblačila minimalistična ali pa zato še bolj, so pri izvedbi velikokrat precej kompleksna in moramo skupaj s šiviljami kakšen detajl tudi predebatirati in pretehtati možnosti.«
Priložnost za trajnostno modo
Sogovornica pri svojem delu stavi na preplet »močne zgodbe« in trajnostnega, t. i. »slow fashion« pristopa. V modi tudi sicer stremi k osebnemu pristopu k strankam, zato verjame, da bodo nove razmere na trgu še posebej zanimive za majhne, butične modne znamke. Hkrati upa, da se bo situacija dolgoročno obrnila v prid manjšim ustvarjalcem, ki so veliko bolj fleksibilni in se lahko hitreje odzovejo na potrebe trga kakor večje korporacije.
»Za zdaj je sicer še precej naporno, saj je potrebno premostiti dvomesečno fazo zaprtja naših prodajnih mest - del prodajnih aktivnosti je sicer rešila spletna trgovina, a kupci mode oblačila še vedno običajno radi preizkusijo tudi v živo - in prekinitve projektov, v katere je bilo vloženega ogromno časa, energije in seveda tudi finančnih sredstev. So pa ljudje s področja trajnostne mode vse bolj osveščeni in občutek imam, da je trenutna situacija to zavedanje in posledično podporo domačemu ustvarjanju samo še poglobila.«
Več o dogodku in prenosu si lahko preberete tukaj.