Janja Videc
Aktualno

Ko se modna revija preseli v zavetje doma

Slovenska oblikovalka Janja Videc se je trenutnim razmeram prilagodila s predstavitvijo svoje nove kolekcije oblačil na virtualni modni reviji. Verjame, da je koronakriza velika priložnost za majhne, butične znamke in trajnostno modo.

Na domači modni pisti

Nova realnost ni prizanesla niti modnim dogodkom. Če smo bili prej vajeni tednov mode, kjer se običajno gnete obiskovalcev, so tokratne okoliščine nekaj popolnoma drugega. Slovenska oblikovalka Janja Videc bo vsakoletno pojavnost na modni reviji Ljubljanskega tedna mode tokrat zamenjala z drugačno obliko predstavitve, saj bo kolekcijo »Utopia« predstavila v virtualnem okolju s prenosom v živo.

Kot poudarja Vidčeva, je bil v skladu s smernicami blagovne znamke v ospredju največji izziv predstaviti kolekcijo v okolju, ki jo najbolj podpira v konceptualnem smislu. V tem primeru gre za naravo oziroma gozd. »Se pravi za okolje, ki je v običajnih razmerah in konceptih neprimerno za izvedbo dogodka zaradi možnosti dostopa obiskovalcev in logističnih priprav. Virtualna modna revija in nove okoliščine so to spremenile na način, da se lahko koncept kolekcije kot takšen predstavi v okolju, ki je bil tudi navdih za njen nastanek,« pojasnjuje Janja Videc.

Izdelki na voljo že takoj po modni reviji

Oblikovalka kot posebnost svoje butične znamke in tokratne predstavitve kolekcije izpostavlja, da bo takoj po virtualni modni reviji celotna kolekcija že predstavljena na spletni strani oblikovalke, posledično pa tudi na voljo za nakup v spletni trgovini. »S tem se drastično krajša cikel od predstavitve do prodaje, ki je sicer značilen za modno industrijo, ko se predstavljeni modni kosi šele čez tedne, včasih pa celo mesece, znajdejo v prodaji. V tem primeru bosta virtualna izkušnja in pričakovanje uporabnikov na spletu, ki so vajeni videno v istem trenutku poiskati v spletni trgovini tudi v modnem svetu, združena,« je povedala sogovornica.

Majhna ekipa omogoča hitrejše prilagajanje

Omejena sredstva za produkcijo in oglaševanje po besedah sogovornice zahtevajo t. i. vitek (lean) pristop in narekujejo zahtevnost projekta, ki je v tem primeru (oziroma vsaj h kateremu so stremeli), kolikor je le mogoče preprost. »Produkcijska ekipa tako zajema majhno ekipo petih ljudi, in sicer so to model, umetnica ličenja, fotografinja, videoproducent in oblikovalka, ki je poskrbela tudi za stiliranje. Majhna ekipa omogoča tudi večjo fleksibilnost v sami produkciji, saj se je mogoče hitreje prilagajati na spremembe v zadnjem trenutku.«

Čeprav je bila kolekcija na začetku po besedah sogovornice zastavljena drugače, jo je prepustila »pomladni lahkotnosti«, po kateri danes vsi hrepenimo. Kreativni koncept je nastal še pred začetkom karantene, a se je zaradi dejavnikov, kot je ta, da materiali niso pravočasno prišli preko meje, med izvajanjem kolekcije nenehno spreminjal, prilagajal in sestavljal v neko novo celoto. Tokrat je bila produkcija kolekcije pravi izziv. »Celotna kolekcija je bila izdelana v Ljubljani, pri šivilji Marleni in njenem timu, s katerim sodelujem že dobri dve leti. Tudi z njimi smo povezani na osebni ravni in ker se določeno obdobje nismo smeli sestati v živo, je del usklajevanja potekal kar po telefonu. Za vsako oblačilo sicer sama narišem kroj iz papirja, ki ga s tehnično skico in vsemi podrobnimi opisi nato predam Marleni, ki oblačilo potem sešije. Kljub temu, da so moja oblačila minimalistična ali pa zato še bolj, so pri izvedbi velikokrat  precej kompleksna in moramo skupaj s šiviljami kakšen detajl tudi predebatirati in pretehtati možnosti.«  

Priložnost za trajnostno modo

Sogovornica pri svojem delu stavi na preplet »močne zgodbe« in trajnostnega, t. i. »slow fashion« pristopa. V modi tudi sicer stremi k osebnemu pristopu k strankam, zato verjame, da bodo nove razmere na trgu še posebej zanimive za majhne, butične modne znamke. Hkrati upa, da se bo  situacija dolgoročno obrnila v prid manjšim ustvarjalcem, ki so veliko bolj fleksibilni in se lahko hitreje odzovejo na potrebe trga kakor večje korporacije.

»Za zdaj je sicer še precej naporno, saj je potrebno premostiti dvomesečno fazo zaprtja naših prodajnih mest - del prodajnih aktivnosti je sicer rešila spletna trgovina, a kupci mode oblačila še vedno običajno radi preizkusijo tudi v živo - in prekinitve projektov, v katere je bilo vloženega ogromno časa, energije in seveda tudi finančnih sredstev. So pa ljudje s področja trajnostne mode vse bolj osveščeni in občutek imam, da je trenutna situacija to zavedanje in posledično podporo domačemu ustvarjanju samo še poglobila.«

Več o dogodku in prenosu si lahko preberete tukaj.

Intervju

TAK kolektiv
11. 05. 2024

Matic Lenaršič, Jernej Koželj in Janžej Marinč so oblikovalci, združeni v TAK kolektiv.…

Od vedno, tudi pred prevlado trenda trajnosti, smo usmerjeni v najbolj kakovostne rešitve v dani situaciji, s kar se da dolgo življenjsko dobo.…

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

Naši avtorji