m
Aktualno

Jubilejna, deseta serija Lahkonočnic, krepi veščine pripovedovanja

Nova serija prepoznavnih in za kreativnost večkrat nagrajenih pravljic »Lahkonočnic«, ki jo ustvarjajo znani ustvarjalci in strokovnjaki pod okriljem A1 Slovenija, pomaga otrokom osvojiti veščino pripovedovanja.

Zadnje poročilo Mednarodne raziskave napredka bralne pismenosti je namreč slovenske otroke uvrstilo v spodnjo polovico sodelujočih držav. V zadnjih letih je pri nas očitno bralna pismenost upadla in zato so pri A1 Slovenija v 10. seriji zvočne pravljice zasnovali še bolj premišljeno.

Pomembnost veščin branja, pisanja, poslušanja in pripovedovanja

Ob hitrem tempu življenja in drugih pasteh sodobnega sveta mnogokrat zapostavljamo veščine branja, pisanja, poslušanja in pripovedovanja otrok, ki so ključne za razvoj pismenosti. A1 Slovenija iz tega razloga že sedem let ustvarja projekt »Lahkonočnice«, s katerim bogati običajno rutino pripovedovanja pravljic.

»Lahkonočnice so čudovit družbeno odgovoren projekt, ki so skozi leta od širše naravnanih družbenih tem prerasle v razvojno usmerjene in didaktične serije pravljic, s katerimi zabavamo in poučujemo otroke, hkrati pa služijo kot pripomoček za starše in vzgojitelje. Z novo serijo želimo otroke navdušiti za pripovedovanje, kar je veščina, ki jih bo spremljala vse življenje,« je komentirala Tatjana Kos, vodja projekta Lahkonočnice.

Pripovedovanje je enakovredno branju in pisanju

Nova serija »Lahkonočnic« je nastala po kreativni zasnovi in v sodelovanju z Barbaro Baloh, strokovnjakinjo za didaktiko slovenščine, in Samanto Kobal, dramaturginjo in gledališko pedagoginjo. Kot pravita, je pripovedovanje zgodb enakovredna dejavnost za razvoj pismenosti, kot sta branje knjig in pisanje besedil: »Pripovedovanje je najosnovnejši način komunikacije, ki vpliva na učni uspeh in poznejše življenje. Zgodbe in tehnike, ki poslušalce spodbujajo k izražanju svojih misli, so zametek plodne ustvarjalnosti, ki učijo, kako odkrivati, negovati, trenirati in uporabiti lastne potenciale skozi celo življenje.« Vsako pravljico spremljajo tudi navodila za uporabo, ki staršem in vzgojiteljem pomagajo spodbuditi otroka k aktivnemu sodelovanju.

Več kot 160 pravljic znanih ustvarjalcev

Prvi del serije novih Lahkonočnic je že objavljen v istoimenski mobilni aplikaciji in tako je na voljo skupno že 163 pravljic, ki nagovarjajo aktualne teme, s katerimi se pri odraščanju srečujejo otroci, starši in vzgojitelji. Do danes so zabeležile že več kot 2,5 milijona predvajanj, kar 96 odstotkov uporabnikov pa jih priporoči svojim prijateljem, znancem in družinskim članom.

Naj ob tem spomnimo, da so »Lahkonočnice«, ki nastajajo v sodelovanju z agencijo SHIFT (prej Grey Ljubljana), tudi ena od največjih tržnokomunikacijskih uspešnic zadnjih let, ki so odmevale tudi na mednarodni ravni. Med drugim so na mednarodnem festivalu kreativnosti Cannes Lions po nekaj sušnih letih Sloveniji priborile dva kanska leva.

mm

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji