GUEST 2023
Vpogled

Raziskava GUEST 2023 razkriva: nakupna izkušnja v Sloveniji nazaduje

Agencija Skrivnostni nakup je tudi letos sodelovala v že petnajsti regijski raziskavi Mystery Shopping, ki meri odličnost nakupne izkušnje v regiji.

Raziskavo je izvedla hrvaška agencija za skrivnostni nakup Heraklea v sodelovanju z lokalnimi Mystery Shopping agencijami. Tudi tokrat so merili osnovne elemente kakovosti storitev s ciljem poiskati najboljše izvajalce teh storitev v celotni regiji. Elementi, na katere so se osredotočili, so pozdrav, ugotavljanje potreb/želja kupca, predstavitev izdelka/storitve, ponudba dodatnih izdelkov/storitev in zahvala za obisk (kar je tudi akronim angleške besede GUEST za Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank).

Slovenija je padla na 3. mesto

Rezultati raziskave kažejo, da je v letošnjem letu Slovenija padla na tretje mesto, v primerjavi z lanskim letom pa se je storitev poslabšala za 2,43 odstotne točke.

V primerjavi z lanskim letom smo nazadovali v skoraj vseh kategorijah, razen v kategoriji pozdrav, kjer je bila zaznana rast za 5,47 odstotne točke, in postavljanje vprašanj, kjer je bila zaznana rast za 3 odstotne točke. Največji padec je bil opazen v kategoriji dodatna prodaja, in sicer za 12 odstotnih točk ter v kategoriji zahvala za 10 odstotnih točk.

Občutno nazadovanje izvedbe dodatne prodaje v večini merjenih dejavnosti

V primerjavi z lanskim letom se je dodatna prodaja pri vseh dejavnostih znižala, razen pri gostinstvu in turizmu, kjer je zrasla za 22,67 odstotne točke. Največji padec je bil opazen v storitvenih dejavnostih (41,67 odstotne točke) ter na bencinskih črpalkah (35,07 odstotne točke). Padec dodatne prodaje v dejavnosti banke/finančne ustanove je bil za 20 odstotnih točk, v avtosalonih pa 16,67 odstotne točke. Manjši padec dodatne prodaje z 8,53 odstotne točke je bil viden le pri maloprodaji.

 

V raziskavo je bilo poleg Slovenije vključenih še pet držav v regiji, in sicer Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Srbija in Makedonija. Potekala je v več kot 800 različnih poslovalnicah, ki so jih obiskali skrivnostni kupci pooblaščenih agencij. Med ocenjevanimi so bili avtosaloni, finančne ustanove, bencinski servisi, različni ponudniki storitvenih dejavnosti, različne trgovine in turistični ter gostinski lokali.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji