moss
Vpogled

MOSS: Gre spletnim portalom z brezplačnimi vsebinami resnično bolje?

Po januarskih podatkih raziskave Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS) opažamo, da so precej pri vrhu brezplačni portali, kot so Žurnal, Metropolitan in N1.

Natašo Smirnov, ambasadorko MOSS, smo vprašali, kako komentira »napredek« portalov s prostim dostopom.

Portal zurnal24.si je na lestvici na tretjem mestu s 731.510 unikatnimi obiskovalci, metropolitan.si na četrtem s 703.466 unikatnimi obiskovalci, N1 pa na sedmem s 603.360 unikatnimi obiskovalci. Vsi portali so zabeležili rast obiska, prvi za 3, drugi za 1,4, tretji pa kar za 11,6 odstotka.

Zanimalo nas je, kaj bi lahko bil razlog za uspeh portalov, ki za dostop do svojih vsebin ne zaračunavajo, in kaj se obeta tistim, ki to počnejo. Nataša Smirnov pravi, da iz primerjalne analize zadnjih treh let nikakor ne moremo sklepati, da gre medijem z vrha lestvice bolje samo zato, ker so njihove vsebine ostale brezplačne, in da tistim, ki vsebine zapirajo, povprečen mesečni doseg pada.

»Pri tem velja opozoriti, da je mesečni doseg spletnega medija posledica mnogoterih dejavnikov in vsak zase igra pomembno vlogo. Poleg poslovnega modela so tu tudi uredniška politika, strategija prodaje oglasnega prostora, uporabniška izkušnja, optimizacija vsebine spletnega mesta, oglaševanje in prisotnost na družbenih omrežjih, aktivnosti konkurenčnega (domačega in tujega) okolja in še kaj bi lahko dodali. Denimo covid-19, ki je imel kar velik pozitiven vpliv,« pravi.

Po njenem mnenju je razen v primeru zapiranja celotne vsebine težko pričakovati upad števila unikatnih obiskovalcev: »Pri kombiniranem poslovnem modelu, kjer medij večji del prostora trži z oglaševanjem, del prihodkov pa pridobiva z naročninami, lahko prej pričakujemo padec števila obiskov in števila ogledov strani spletnega mesta kot pa upad števila unikatnih obiskovalcev na mesečni ravni,« je komentirala za MM.

Pravi tudi, da je v zadnjih dveh letih glede dosega med mediji precej živahno, saj imamo nekaj novih igralcev, ki vedno nekoliko premešajo karte, tudi in predvsem z vidika določenih segmentov obiskovalcev, ki so jih uspeli pritegniti.

»Število podjetij, ki uporablja podatke MOSS, se je v zadnjih letih skoraj podvojilo. Ob tem je potrebno dodati, da bo orodje MOSS kmalu ponudilo tudi podroben vpogled v rubrike večjih spletnih mest, kar je z vidika zakupa pomembneje kot podatek o skupnem dosegu celotnega spletnega mesta,« je še povedala.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji