j
Opaženo

Pobarvajte spomine

Zavarovalnica Generali in agencija Pristop sta skupaj zasnovali projekt »Pobarvajte spomine«, katerega namen je ozaveščanje problematike o demenci v Sloveniji.

Na spletno stran zavarovalnice so postavili aplikacijo, v katero lahko svojci in prijatelji oseb z demenco naložijo fotografije, aplikacija pa jih nato spremeni v pobarvanke, ki znanstveno dokazano pozitivno vplivajo na ohranjanje kognitivnih sposobnosti.

Ogledovanje fotografij, s katerimi se ljudje z demenco čustveno povežejo, pomaga pri stimulaciji možganov, priklicu spominov in upočasnjevanju izgube kognitivnih sposobnosti. Pravzaprav sta tako vključenost v družbeno življenje kot barvanje dve priporočljivi aktivnosti za osebe z demenco, saj zelo pomagata pri lajšanju simptomov. Ljudje z demenco namreč pogosto trpijo za tesnobo, čustveno povezovanje in ponavljajoči se gibi pa delujejo zelo sproščujoče.

Demenca v Sloveniji

Demenco povzroča bolezen, ki prizadene možgane. Pogosto je odkrita pozno ali celo ni diagnosticirana. V Sloveniji naj bi bilo okoli 43.000 oseb z demenco, zanje pa skrbi približno 100.000 svojcev, zdravstvenih in socialnih delavcev ter drugih. Število obolelih naj bi se do leta 2035 celo podvojilo. Ker bolniku poleg upada kognitivnih sposobnosti demenca povzroča tudi čustveno stisko in družbeno izključenost, morajo zanj skrbeti bližnji, zato strokovnjaki pogosto trdijo, da demenca ne prizadene le bolnika, temveč tudi njegove bližnje. Za oskrbovalce pogosto predstavlja čustveno in finančno obremenitev.

Zakaj barvati spomine?

V zavarovalnici Generali želijo na pozitiven in topel način osvetliti prevečkrat spregledano tematiko demence in spodbujati ljudi k širši družbeni diskusiji tega pojava. »Hkrati želimo stati ob strani vsem družinam, katerih skupni spomini bledijo zaradi demence in vsaj za trenutek polepšati letošnje praznike,« pravijo v zavarovalnici. »Možnost ustvarjanja pobarvank, ki smo jo pripravili, ni zgolj gesta, saj barvanje in ogledovanje fotografij znanstveno dokazano vplivata na ohranjanje kognitivnih sposobnosti starejših.«

Pri projektu sta jim namreč pomagala tudi društvo Spominčica – Alzheimer Slovenija – Slovensko združenje za pomoč pri demenci in zdravnica dr. Zdenko Čebašek-Tratnik.

 Združitev obeh metod za izboljševanje kognitivnih sposobnosti

V agenciji Pristop menijo, da je v medijih tematika premalokrat omenjena, sploh pa v oglaševanju, v katerem kljub obilici družbeno odgovornih akcij še niso zasledili takšne, ki bi konkretno nagovorila problem demence. »Zato smo iskali rešitev, ki bi osvetlila to tematiko. Pa ne na običajen komunikacijski način, želeli smo nekaj več.« In tako so se ob raziskovanju načinov, kako pomagati osebam z demenco, osredotočili na metodi za izboljševanje kognitivnih sposobnosti, ki lahko zavirajo potek demence. »To sta ogledovanje fotografij najbližjih in barvanje pobarvank. Tehnologija nam danes omogoča, da smo ti metodi  združili v aplikacijo za najbolj osebne pobarvanke doslej, ki bo od zdaj naprej živela na spletni strani zavarovalnice Generali. Aplikacija pretvori fotografije v pobarvanke s pomočjo umetne inteligence, ki izriše celotno pobarvanko. Narava aplikacije je, da se s kontinuirano uporabo izboljšuje, s tem pa se izboljšuje tudi kakovost motivov,« še pravijo.

j

Več kot komunikacijska akcija

Pri Pristopu poudarjajo, da projekt »Pobarvajte spomine« ni le komunikacijska akcija. Na ta način so namreč osebam z demenco in njihovim najbližjim omogočili tudi prijetno druženje, ki je pomembno v spopadanju z demenco, saj morajo bližnji ohraniti pozitivno naravnanost in medsebojno povezanost. »Tej tematiki se bomo posvečali tudi v prihodnje, saj bo aplikacija dostopna ves čas, poskušali pa bomo dodati še druge načine, ki povezujejo osebe z demenco z njihovimi najbližjimi.«

Svetlana Almaš, direktorica marketinga in odnosov z javnostmi v zavarovalnici Generali, ob tem dodaja: »V zavarovalnici Generali smo ponosni, da že vrsto let podpiramo projekte, ki prepoznavajo družbeno pomembne teme. Kot pravi vseživljenjski partner in nekdo, ki stoji ob strani v vsakem trenutku, se zavedamo, da je pozornost, ki jo namenimo bližnjim, največje darilo. V duhu konkretnih dejanj, ki jim je Generali zavezan vse od svojega prvega dne, smo se odločili za projekt Pobarvajte spomine. Z njim nagovarjamo vse družine, ki jih je tako ali drugače prizadela demenca in izgubljajo skupne spomine. S projektom želimo na pozitiven in topel način prispevati k osvetlitvi tako razširjene bolezni, kot je demenca, in jim vsaj za trenutek polepšati letošnje praznike.«

Matej Demšar iz zavarovalnice Generali, prejemnik naziva naj prostovoljec po globalnem izboru mreže ljudi za pomoč ljudem The Human Safety Net, je ob tem dejal: »Skupaj s sodelavci verjamemo v moč prijaznosti, ki tako med delovnim časom kot tudi izven njega prinaša medčloveško toplino. Kot zaposleni Generalija se zelo rad udeležim številnih družbeno odgovornih iniciativ naše zavarovalnice, tokrat pa mi je tudi kot prostovoljcu pobuda Pobarvajte spomine še posebej prirasla k srcu, saj verjamem, da lahko že s pozornostjo in časom, ki ga posvetimo drugim, ustvarimo lepe spomine vsem. In točno to je resnični čar praznikov.«

 

Kako nastane pobarvanka?
Uporabnik v pretvornik naloži fotografijo in klikne »Ustvari pobarvanko«. Ko se fotografija v aplikaciji predela v pobarvanko, jo uporabnik lahko prenese. Iz zavarovalnice Generali pri tem priporočajo, da so predvsem obrazi na fotografiji dobro vidni.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji