gastAI
Opaženo

GastarbAiter v pomoč tujim delavcem v Sloveniji

Delavska svetovalnica je v sodelovanju z Agencijo 101 razvila informacijsko orodje GastarbAiter. Prosto dostopna rešitev je namenjena množičnemu opolnomočenju tujih delavcev z znanjem o njihovih pravicah pri delu v Sloveniji.

Aplikacija GastarbAiter temelji na strojni obdelavi slovenske delovne zakonodaje s pomočjo umetne inteligence podjetja OpenAI. V prosto dostopni aplikaciji lahko tuji in domači delavci postavijo kakršna koli vprašanja o delu v Sloveniji, na katera prejmejo takojšen odgovor v svojem oziroma v kar 130 svetovnih jezikih. Aplikacija glede na vprašanje razišče več kot 240.000 besed v zakonodajnih zapisih in jih pretvori v preprost, razumljiv in jasen jezik.

»Aplikacija je izvirno namenjena tujim delavcem v Sloveniji, ki jih je po zadnjih podatkih trenutno že okoli 130.000. V veliko primerih delajo na nižje kvalificiranih delovnih mestih, zato so na žalost pogosto tudi tarča zlorab, število teh pa strmo narašča. Spomnimo se primerov, ki so šokirali v zadnjem času, od grozljivih delovnih pogojev indijskih delavcev v Kozini do spornega novačenja voznikov tovornjaka iz Bangladeša,« pravijo v Agenciji 101.

Goran Lukič, vodja Delavske svetovalnice, pa dodaja, da so informacije prvi korak do opolnomočenosti. »Ko tuji delavci pridejo v Slovenijo, ne pričakujejo, da se bodo znašli na POP TV v prispevku o kršenju delavskih pravic, pričakujejo urejeno delovno okolje in pošteno plačilo. In prav je tako, takšne Slovenije si želimo. Pomoč tujim delavcem in tudi množično informiranje o njihovih pravicah je zato ena od temeljnih nalog Delavske svetovalnice in zelo smo veseli, da smo uspeli visoko tehnološko korporacijsko znanje izkoristit za opolnomočenje delavcev.«

Nenehno dostopen komunikacijski kanal

Dino Zupančič, direktor in partner v Agenciji 101, pojasnjuje, da so rešitev lansirali na več platformah, glavni cilj pa je bil izkoristiti potencial revolucije v dostopnosti umetne inteligence. »Človeška inteligenca petih svetovalcev v majhni pisarni Delavske svetovalnice je zdaj na voljo nemudoma, istočasno in v 130 jezikih,« pravi.

GastarbAiter tako pretvarja znanje svetovalcev v nenehno dostopen komunikacijski kanal, ki je razvit na temeljih preproste uporabniške izkušnje. Za uporabo je dovolj le pismenost pri uporabi pametnega telefona. Ker je GastarbAiter komunikacijsko orodje, seveda nima vloge pravnega svetovalca. Vsi uporabniki lahko za konkretno pravno pomoč preprosto stopijo v stik s pravniki v Delavski svetovalnici.

gast

GastarbAiter odgovarja na vprašanje v albanskem jeziku.

Intervju

TAK kolektiv
11. 05. 2024

Matic Lenaršič, Jernej Koželj in Janžej Marinč so oblikovalci, združeni v TAK kolektiv.…

Od vedno, tudi pred prevlado trenda trajnosti, smo usmerjeni v najbolj kakovostne rešitve v dani situaciji, s kar se da dolgo življenjsko dobo.…

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

Naši avtorji