a
Intervju

Bright: Cilj je ustvarjati kakovostno vsebino, ki se dotakne ljudi

Film »Edi« je dobil zlato nagrado na tekmovanju Young Director Awards. Matej Marinko, lastnik in izvršni producent kreativnega studia Bright, je z nami delil poglobljen vpogled o projektu.

Nagrade za mlade režiserje (YDA/Young Directors Award) od leta 1998 odkrivajo in spodbujajo mlade režiserske talente ter jim ob tem utirajo pot za ustvarjanje na višji, mednarodni ravni.  YDA je skozi leta postal mednarodno priznan kot najpomembnejši »obvezni« obrobni dogodek mednarodnega festivala ustvarjalnosti Cannes Lions.

Jan Vrhovnik je s kreativno produkcijsko hišo Bright osvojil zlato priznanje za film »Edi« kot mladi režiser v kategoriji strasti. Ker je nagrado v njegovem imenu prevzel Matej Marinko, smo z njim poklepetali o poteku snemanja filma, produkciji in promociji filma v javnosti.

Ali lahko na kratko opišete Janovo idejo za film, kako je potekalo snemanje, ustvarjanje filma?

Janova zamisel je bila sprva povezana s tem, kako pogosto pozabimo izraziti hvaležnost svojim starim staršem, staršem ali prijateljem za to, kar so nam dali v življenju in nas oblikovali v to, kar smo danes. V filmu, ki ste si ga ogledali, je Jan predstavil velik vpliv, ki ga je imel na njegovo življenje dedek Edi, ki mu je vcepil številne pozitivne vrednote, natančnost, predvsem pa veselje do življenja. Že od samega začetka, ko sva se začela pogovarjati o zamisli za film, se mi je zdela neverjetno močna, še bolj pa me je navdušil njen namen. V bistvu gre za nadaljevanje našega prejšnjega filma »Paradiso"« ki smo ga pred nekaj leti z Janom posneli v južni Italiji. Oba filma sta si podobna v sporočilnosti in bistvu. Vedno sem rad ustvarjal stvari, ki nosijo močna sporočila. Tudi film Edi ima globoko pozitiven ton, saj pozitivno vpliva na družbo in je posledično deležen izjemnega odziva občinstva. Mnogi, ki so si film že ogledali, so izpostavili nostalgične trenutke, ki oživijo s pripovedjo, fotografijo in načinom snemanja, ki odzvanja v samem okolju. Tudi kolorist Matic je z barvami čudovito ujel vzdušje »jugonostalgije«. Večina gledalcev si zapomni podrobnosti, ki nas popeljejo v tiste čase, od sladoleda Ježek do sličic Živalskega kraljestva in soka Pingo. In seveda ne smemo pozabiti na glasbo. Glasba je tista, ki naredi film, in v tem primeru je imela najdaljši postopek pridobivanja pravic. Zato sem še posebej ponosen, da nam je v tem pogledu uspelo.

Glavno sporočilo, ki smo ga želeli deliti z občinstvom, je, da se prepogosto osredotočamo na svoje neuspehe in uspehe, pozabljamo pa na tiste, ki so pozitivno vplivali na naše življenje in zaradi katerih smo danes to, kar smo. Vse prepogosto spregledamo svoje vzornike in film Edi nas spomni na ljudi, ki so v našem življenju resnično pomembni.

mm

Kakšno vlogo je imel pri projektu Bright?

Bright je bil produkcijska podpora pri ustvarjanju celotnega filma. Skupaj z roko v roki smo z Janom ustvarili film, organizacijsko pomagali pri koordinaciji in realizaciji produkcije. Podobno kot pri filmu Paradiso je Bright sodeloval z Janom in prispeval svojo ustvarjalnost ter soustvarjal film.

Koliko časa ste snemali in koliko časa je trajala post-produkcija?

Jan je pripotoval iz Anglije, kjer živi in ustvarja, naložil velik del svoje opreme v kombi in se pridružil ekipi. Skupaj smo se lotili priprav na snemanje in ustvarjanje filma. Izbor igralca za vlogo Jana, Edijevega vnuka, ni bil težak, saj se je Jan takoj poistovetil z Erikom, ki je kot prvi prišel na izbor. Erik je s svojo pozitivno energijo vzpostavil domače vzdušje z Edijem, kar se pozna v kakovosti filma. Snemanje je potekalo poleti avgusta 2021, sledili smo Ediju skozi različne situacije. Imeli smo kar nekaj odprtih poti, da se film razvije v smer, ki je naravna in pristna. Snemanje je bilo prijetno, z majhno ekipo, vključno z Janom, njegovim bratom Lucom, Vito in Miho kot asistentoma, ki sta pomagala pri realizaciji produkcije. Ravno zaradi intimne, majhne ekipe je bilo snemanje še bolj zabavno, tudi odnos z glavnima akterjema je bil sproščen, kar je privleklo na dan več pristnih čustev. Posebej zanimiv snemalni dan je bil na Krku, kjer smo posneli intro in plavali z Edijem v morju. Zamenjali smo kar nekaj lokacij, z začetkom na Krku, nadaljevali v Krškem, kjer živi Edi, dogajanje na tenis igrišču smo posneli v Ljubljani, sladkanje v slaščičarni Viki v Trnovem, obmorske kadre pa smo posneli v Piranu. Nekje v sredini septembra smo zaključili z zadnjimi scenami.

Post-produkcija je trajala od oktobra 2021 naprej skozi leto 2022. Montažo je izvedel talentirani Bela Adami v sodelovanju z Janom, ki je imel jasno vizijo in usmerjenost glede tega kako naj se zgodba razvija. Film je strasten projekt, ki je zahteval več časa, saj smo želeli ustvariti kakovosten izdelek. Ker gre za Janovo osebno zgodbo, smo posvetili veliko pozornosti podrobnostim in se je skozi procese skrbno premislilo vsako malenkost. Pri projektih, ki jih počneš zgolj zaradi strasti, se ti ne mudi. Poleg tega smo morali časovnico prilagoditi glede na ostale projekte, ki sta jih imela Jan in Bright v tistem času. Vendar so takšni projekti »iz strasti« izjemno pomembni, saj nam dajejo motivacijo in svežo energijo za delo, ki ga vsakodnevno opravljamo.

Kdaj je potem film ugledal luč sveta?

Film Edi je bil prvič predstavljen v Kinoteki aprila 2023, kjer je doživel neuradno premiero. Največje presenečenje je bilo, da je na Festivalu neodvisnega filma prejel veliko nagrado, torej najvišjo nagrado festivala. Nato je bil film 12. maja predstavljen širši javnosti preko platforme NOWNESS. NOWNESS, ustanovljen leta 2010, je pomemben vir navdiha in vpliva na področju umetnosti, oblikovanja, mode, arhitekture, glasbe, hrane in potovanj. Sodelujejo z izjemnimi talenti ter uveljavljenimi in novimi filmskimi ustvarjalci, povezujejo svoje občinstvo s čustvenimi zgodbami, ki spodbujajo navdih in razprave.

mm

Ste ga prijavili film še na druga tekmovanja?

Film Edi smo prijavili na različne festivalske kratke filme, vključno s tekmovanji, kot je YDA v Cannesu, ki priznava mlade režiserje med festivalom Cannes Lions. Načrtujemo, da ga prijavimo tudi na druge festivalske dogodke saj je naš prvotni cilj, da film doseže čim večjo občinstvo. Posledično pa sodelovanje na festivalih prinaša tudi možnost prejemanja priznanj za naše delo.

Zaupajte nam še nekaj vtisov in občutkov, ki vas preplavijo, ko se spomnite na Cannes, prosim.

To je bilo neverjetno presenečenje za vse nas. Nagrada gre predvsem Janu kot režiserju in celotni ekipi, ki je sodelovala pri tem projektu in pomembno prispevala k temu, da je film prejel to priznanje. Jan se ni mogel udeležiti podelitve nagrad, saj je bil vpleten v projekt v Londonu, medtem ko sem sam kot vsako leto načrtoval obisk Cannes Lions festivala. Pred festivalom smo bili obveščeni, da je film uvrščen v ožji izbor v kategoriji »Passion project (strast)«. To je ena od 16 kategorij na YDA 2023. V tej kategoriji so sprejeti filmi, ki so nastali iz navdiha posameznikov ali ustvarjalnih ekip ter niso bili ustvarjeni po naročilu. Ti projekti odražajo strast ustvarjalcev do filma in omogočajo popolno svobodo pri eksperimentiranju in domišljiji.

Nihče ni pričakoval, kakšen bo odziv našega filma. Na sami projekciji, med predstavljanjem nagrad, smo izvedeli, da je bil film Edi nagrajen z zlato nagrado v kategoriji Strast. Ta trenutek me je izjemno pozitivno presenetil, in ko sem to sporočil Janu, ni mogel verjeti, da se je to zgodilo. Bilo je edinstveno veselje, hkrati pa šok in presenečenje, saj nismo imeli nobenih pričakovanj. Naš cilj je bil, da ljudje doživijo ta film in se povežejo z njegovo sporočilnostjo, ki jo prenašamo skozi film. Nagrada pa je nepričakovan bonus.

Kot rečeno, to je bila res neverjetna izkušnja, spoznal sem veliko mladih talentov in talentiranih režiserjev. Naš film je bil najprej predstavljen v kinoteki »Olympia« v Cannesu, eni najstarejših kinotek, kjer smo si ogledali še ostale filme v različnih kategorijah. Kasneje smo se premaknili na prizorišče ob plaži, kjer je potekala podelitev nagrad. Dogodek je bil super priložnost za povezovanje z ustvarjalci, produkcijskimi hišami, producenti in drugimi ter prostor kjer lahko delimo izkušnje, sodelujemo v pomembnih debatah o našem delu in izmenjujemo poglede. Predvsem pa sem vzpostavil nova prijateljstva iz celega sveta. Udeležba na tem festivalu se mi zdi ena najboljših odločitev. Biti del te izkušnje, biti del skupnosti YDA, tudi če ne bi prijavili filma, je biti neverjetno, saj je bistvo dogodka povezovanje s podobno mislečimi ljudmi.

mm

Ali razmišljate kdaj o tem, da bi se prijavil na Cannes Lions?

Naša motivacija ni osvajanje nagrad, temveč vedno ustvarjamo z globljim sporočilom in razlogom. Želimo, da ima naša vsebina namen in občinstvu sporoča vrednost te vsebine. In ko ustvarjaš vsebino z večjim namenom, je ta pogosto nagrajena, kar smo dokazali z filmom Edi in našimi prejšnjimi nagradami na slovenskem oglaševalskem festivalu. Verjamem, glede na našo vizijo in kakovost naših del, da bomo imeli v prihodnosti priložnost osvojiti titanskega leva (smeh).

Šalim se malo, ampak stvari niso nedosegljive. Mislim, da svet še nikoli ni bil tako odprt kot danes, in naša vizija je nedvomno globalna. Zato bomo v prihodnosti zagotovo prijavili še več del na cannske leve, s ciljem, da bi naša dela resonirala z občinstvom in imela možnost prejeti kakšno nagrado.

Katere podvige načrtujete?

Podvigi, ki jih načrtujemo so definitivno osvojiti grammyja (smeh). Če povzamem prejšnje razmišljanje - življenje se ne vrti okoli nagrad, temveč okoli ljudi, povezovanja z različno talentiranimi in razmišljujočimi posamezniki, ki razširjajo obzorja na področjih video formata, fotografije, oglaševanja, digitalnega sveta in filma. Naš glavni cilj je ustvarjati kakovostno vsebino, ki se dotakne ljudi, bodisi ko gre za oglaševalsko vsebino, serije ali filme. V prihodnosti se lahko zgodi tudi projekt celovečernega filma ali serija, vendar še vedno ohranjamo celoten fokus na področju oglaševanja in tehnoloških podjetij, kjer pomagamo blagovnim znamkam razvijati vizualne vsebine na ravni videa, fotografije in animacije. Da ne bo pomote, vse nagrade, ki jih prejmemo izjemno cenimo, se pa zavedamo, da so posledica sledenja viziji, trdega in kakovostnega dela.

m

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji