zz
Diggit

Prispevek predsednice k razvoju slovenskega jezikovnega modela UI

Predsednica Republike Slovenije dr. Nataša Pirc Musar je podprla projekt PoVeJMo in prispevala vsa svoja javna govorna besedila za gradnjo velikega jezikovnega modela (LJM) za slovenščino.

Ta nastaja na Centru za jezikovne vire in tehnologije Univerze v Ljubljani. S tem simbolnim dejanjem je Musarjeva dala jasno sporočilo: umetna inteligenca, ki razume slovenščino, je projekt skupnega pomena.

Projekt PoVeJMo ima ambiciozen cilj – zgraditi LJM, ki bo temeljil na vsaj 40 milijardah slovenskih besed. Do zdaj so zbrali približno 10 milijard besed in na spletni strani povejmo.si je že mogoče preizkusiti prve rezultate delovanja modela.

»A če želimo model, ki bo zares deloval v korist jezika, družbe in gospodarstva, potrebujemo sodelovanje širše javnosti,« pozivajo pobudniki projekta in tako vabijo vse – posameznike, podjetja, ustanove in medije –, da prispevajo pisna, govorjena ali celo rokopisna besedila, za katera imajo avtorske pravice.

»Primerna so tako vsakdanja, nestandardna besedila (e-sporočila, objave na družbenih omrežjih, blogi) kot tudi strokovni prispevki (članki, poročila, analize). Cilj je raznovrstnost, saj bo le s pestrim naborom besedil model dejansko razumel kompleksnost sodobne slovenščine.«

Kot pravijo na Centru za jezikovne vire in tehnologije, bi do cilja 40 milijard besed prišli že, če bi milijon ljudi prispevalo vsak po 80 strani besedila. »Jezikovni model lahko zgradimo samo skupaj,« poudarjajo in ob tem izpostavljajo pomen odprte, varne in etične umetne inteligence, ki bo dostopna vsem.

 

O najbolj vročih trendih na področju UI bomo govorili na konferenci DIGGIT, ki jo pri MM-u organiziramo 5. junija v Ljubljani.

Intervju

Sanja Likar
14. 06. 2025

S Sanjo Likar, generalno vodjo marketinga za regijo Srednje in Vzhodne Evrope pri…

Tako hiter, kot je razvoj tehnologij, so tudi spremembe na trgu hitre in dinamične. Zato preprosto moramo biti v koraku s časom, da lahko spremembe…

smash
13. 06. 2025

Gostinska blagovna znamka SMASH, ki jo razvijajo Vuk Greganović, Tom Jaki in Aleš Prestor…

bbb
07. 06. 2025

»Delo v agenciji ni za vsakogar. Je nadpovprečno dinamično in polno sprememb. Nove…

»V času, ko je ves svet povezan, ko je kanalov praktično neskončno in ko se nam obeta precejšnja inflacija vsebin, ki jih poganja umetna inteligenca…

Naši avtorji