b
Diggit

Pomembna nevroznanstvena odkritja, ki bodo naslednjih 10 let obrnila na glavo

Nevroznanstvenik Moran Cerf  je na festivalu Dani komunikacije predaval o pomembnih odkritjih na področju nevroznanosti in tehnologije, ki bodo za vedno spremenila človeštvo.

Znanstvenik in drugi oče marketinga, kot ga je poimenoval sam Phillip Kotler, je v Hotelu Lone v Rovinju na 360-stopinjskem okroglem odru obiskovalcem ponudil nekaj neverjetnih vpogledov v preboje znanstvenih dognanj.

»V zadnjih 10 letih so nevroznanstveniki ustvarili tehnologijo, ki bo v prihodnosti preoblikovala način razmišljanja, izkušenj in ustvarjanja,« je uvodoma dejal Cerf, ki se je tekom predavanja osredotočil na človeške možgane, spomin in čute.

Nadzor procesov v možganih

»V možganih potekajo kemijske reakcije in fizični premiki spojin, ki jih bomo kmalu lahko popolnoma nadzirali. To pomeni, da bomo lahko vplivali na človeške misli, spomine, sanje in čustovanje. Oglaševalci bodo lahko kupcem lagali o njihovih najljubših izdelkih, ti pa bodo tem lažem verjeli. Spomin in misli se bo v prihodnjih desetih letih lahko tudi kopiralo, kar pomeni, da potrošniku ne bo potrebno poznati izdelka; enostavno mu bodo pozitivna čustva do izdelka lahko vmestili v možgane. Prav tako bo mogoče pospešiti hitrost miselnih procesov. Najbolj zanimivo odkritje na tem področju pa je, da bomo ljudje v prihodnosti lahko shranili možgane pokojnih ljudi in jih s pomočjo tehnologije izpraševali o informacijah, shranjenih v njih. Vaši potomci bodo lahko možgane pokojne babice vprašali za davno izgubljen recept za piškote.«

Cefr je nadaljeval, da bodo znanstveniki prav tako manipulirali človeška čutila; slednja že nadomeščajo s posebnimi implatanti, a le pri živalih. »To pomeni, da bomo kmalu lahko ustvarili oglas, ki ga bo vsak videl drugače. Čutila pa bomo ljudje s pomočjo inovativnih substanc kontrolirali tudi samoiniciativno. V laboratorij že delamo spojine, ki človeka hitro spravijo v stanje omamljenosti in iz nje. Umetnik bo vzel LSD, dobil nove ideje in po tem vzel spojine, ki bodo to omamljenost v trenutku prekinila.«

Sanje kot nov komunikacijski kanal

V prihodnjem desetletju pa mogoče manipulirati tudi s sanjami. »Želite sanjati zmenek z Bradom Pittom? Ni problema! Kmalu boste lahko kupovali sanje, ki si jih želite, a občutek imam, da bodo z nakupom sanj v paket prišla tudi oglasna sporočila. Človek bo usmerjal sanje z zavedanjem oziroma režiral svoje sanje in se s tem tudi ozdravil nespečnosti, težav z nočnimi morami in podobno. Lucidne sanje bodo postale nekaj vsakdanjega in prešle na področje splošnega nazdora.«

Besede Morana Cerfa se morda zdijo visokoleteče, celo iluzorne ali kot nekakšne blodnje, a govorec je pred leti predsednika ZDA  med nuklearno krizo naučil, kako se odločiti za izstrelitev jedrskega orožja, njegove edinstvene raziskave na področju odločanja, nevroznanosti v vodenju pa so mu prinesle citiranja v znanstvenih publikacijah, svetovno prepoznavnost in interes mngoh svetovnih korporacij.

Zmožnosti vdiranja v naše možgane z najnaprednejšimi sistemi za manipulacijo nevronov postaja realnost.

b

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji