zz
Diggit

Kako UI oblikuje prihodnost modne industrije?

Umetna inteligenca v modi omogoča trajnostne prakse, spreminja e-trgovino in ustvarja poglobljene, prilagojene nakupovalne izkušnje, ki postavljajo nove standarde za stik s potrošniki.

Eden ključnih izzivov na področju modne e-trgovine je izboljšanje uporabniške izkušnje. Široka paleta izdelkov lahko utrudi potrošnike in ustvari potrebo po učinkovitih rešitvah. Združevanje umetne inteligence s podatki, zbranimi neposredno od strank, je ključna strategija za rešitev tega problema. Doseganje zadovoljstva kupcev se poleg povečane prodaje odraža tudi v boljših poslovnih rezultatih, kar naj bi blagovne znamke spodbudilo k vlaganju v tehnološke rešitve za izboljšanje uporabniške izkušnje.

Po podatkih McKinseyja kar 73 odstotkov izvršnih direktorjev mode vidi generativno umetno inteligenco kot prednostno nalogo svojih podjetij v letu 2024, vendar jih le 5 odstotkov verjame, da imajo zmogljivosti, da v celoti izkoristijo njene zmogljivosti.

Med njimi so tudi velike modne znamke, kot sta Hugo Boss in LVMH – pri obeh se vse bolj osredotočajo na uporabo umetne inteligence za digitalno preobrazbo svojih poslovnih modelov. Sodelujoči v raziskavi so pokazali, da bo UI imela ključno vlogo pri spletni prodaji, ki postaja vse bolj pomembna, a se sooča s problemom visoke stopnje vračil. Virtualne kabine za pomerjanje, čeprav so zaenkrat neuspešne, kažejo na potencial umetne inteligence za izboljšanje nakupovalnih izkušenj.

Velik potencial se videti tudi na področju platform za generiranje slik, ki omogočajo hitro ustvarjanje promocijskega materiala, kar olajšuje delo v marketingu in oglaševanju. Stella McCartney in drugi pionirji že uporabljajo umetno inteligenco za izboljšanje trajnosti in recikliranja v modni industriji. Vse to kaže na obetavno prihodnost umetne inteligence v modi, ki pa bo odvisna od človeške sposobnosti sprejemanja inovacij.

Rezultati raziskave GLAMI na slovenskem trgu kažejo, da je 44 odstotkov Slovencev prepoznalo uporabo umetne inteligence, 33 odstotkov pa jih uživa v tem, da jim UI priporoča izdelke na podlagi njihovega okusa. Poleg tega skoraj 38 odstotkov vprašanih uporablja družbene medije kot modno iskalno orodje, medtem ko jih 12 odstotkov raje uporablja virtualne pomočnike, ki ponujajo izdelke na podlagi njihovih zahtev. Po drugi strani pa Slovenci najmanj zaupajo uporabi umetne inteligence za oblikovanje oblačil (10 odstotkov) in ustvarjanje z umetno inteligenco generiranih podob modelov (16 odstotkov).

O prihodnosti mode bomo govorili tudi na konferenci DIGGIT, ki jo pri MM-u organiziramo 9. maja v Ljubljani. Na okrogli mizi, ki jo bo vodila novinarka Kaja Kovič, bosta sodelovali strokovnjakinji za modno industrijo, svetovno priznana modna oblikovalka Mateja Benedetti in strokovnjakinja za modo, marketing in e-trgovino Eva Domijan.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji