z
Diggit

Je vrednost bitcoina lahko še višja?

Ob nedavni rasti vrednosti bitcoina finančni strokovnjaki napovedujejo, da bi ta lahko v prihodnjih tednih presegel najvišjo vrednost vseh časov.

Ob tej znatni rasti se pojavlja vse več vprašanj in izkazanega interesa za morebitne naložbe v najpomembnejšo kriptovaluto. Finančni svetovalci poudarjajo, da je trg kriptovalut znan po svoji dinamiki, nestanovitnosti in volatilnosti in cene lahko hitro nihajo, zato svetujejo dodatno mero pazljivosti.

Prepolovitev konec aprila

Prihajajoča prepolovitev (t. i. halving), ki je tokrat predvidena za 29. april 2024, običajno vzbuja optimizem med vlagatelji in pogosto vodi do zvišanja cene bitcoina. Zgodi se približno vsaka štiri leta; v preteklosti je bilo to v letih 2012, 2016 in 2020.

Po prvi prepolovitvi leta 2012 je rast vrednosti bitcoina v naslednjem letu znašala neverjetnih 559 odstotkov, po prepolovitvi leta 2016 je bilo povečanje 284-odstotno, zadnja prepolovitev pa je v naslednjih 12-ih mesecih prinesla povečanje vrednosti za neverjetnih 80-krat (8.069 odstotkov).

Prepolovitev pritiska na ponudbo, saj upočasni hitrost vstopa novih bitcoinov na trg, do letošnje prepolovitve pa se bo prišlo v času naraščajočega povpraševanja, kar nakazuje, da se bo stopnja ustvarjanja novih bitcoinov upočasnila, kar bi lahko povečalo pomanjkanje in povpraševanje.

Bitcoin na borzi

Uvedba sklada, s katerim se trrguje na borzi, Bitcoin spot ETF, je izjemno pomemben dogodek za kriptotrg kot celoto in ustvarja neravnovesje med ponudbo in povpraševanjem. ETF-ji velikanov Wall Streeta, kot sta BlackRock in Fidelity, vlagajo neposredno v bitcoin in kupujejo vse več razpoložljive kriptovalute. Od začetka februarja je bilo preko promptnih bitcoin skladov kupljenih približno 4.000 bitcoinov na dan. Ker to veliko povpraševanje presega razpoložljivo ponudbo na trgu, zvišuje cene. Pomanjkanje ponudbe naj bi postalo očitno po aprilu, ko bo rudarjenje prineslo le 450 bitcoinov na dan. To neravnovesje med ponudbo in povpraševanjem povečuje možnost nadaljnjega zvišanja cen v bližnji prihodnosti.

Intervju

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

Naši avtorji