z
Diggit

Algoritmična (ne)pismenost slovenskih uporabnikov interneta

Algoritmična pismenost postaja zelo pomembna veščina, slovenski uporabniki interneta pa na tem področju niso prav dobro podkovani.

Večina ponudnikov spletnih storitev (spletni iskalniki, družbena omrežja, zbiralniki novic) uporablja orodja umetne inteligence, ki s pomočjo algoritmov prilagajajo spletne vsebine internetnim uporabnikom. Ker se to lahko pozneje zlorablja v različne namene (na primer za pristransko informiranje javnosti), je zelo pomembno, da se uporabniki zavedajo prisotnosti algoritmov na spletu. Študija raziskovalcev na Centru za družboslovno informatiko UL FDV je raziskovala, kako digitalne neenakosti v internetnem dostopu in internetnih veščinah vplivajo na algoritmično pismenost internetnih uporabnikov in kakšne posledice ima ta za njihovo uporabo interneta.

Rezultati raziskave niso hvalevredni

Ugotovili so, da se približno polovica uporabnikov interneta v Sloveniji ne zaveda prisotnosti algoritmov na spletu, skoraj dve tretjini pa jih niti ne ve, kako ti algoritmi delujejo. Kot pričakovano, imajo nižjo stopnjo algoritmične pismenosti predvsem starejši in manj izobraženi uporabniki interneta, kar pomeni, da so ti najbolj verjetno izpostavljeni negativnim posledicam uporabe orodij umetne inteligence na spletu. 
Algoritmična pismenost pomembno določa načine, kako ljudje uporabljajo internet in splet. Ta študija in podobne na tematiko digitalnih neenakosti v postpandemičnem času bodo predstavljene na mednarodnem simpoziju, ki bo 15. junija potekal na Fakulteti za družbene vede. Mednarodni in domači strokovnjaki bodo razpravljali o strategijah za reševanje teh izzivov in možnih spodbudah pravičnega dostopa do digitalnih tehnologij in interneta.
 

Intervju

Beatrice Cornacchia
18. 05. 2024

»Zame je marketing znanost, zato ima vse, kar počnemo, lokalno analizo, ozadje, vpogled,…

TAK kolektiv
11. 05. 2024

Matic Lenaršič, Jernej Koželj in Janžej Marinč so oblikovalci, združeni v TAK kolektiv.…

Od vedno, tudi pred prevlado trenda trajnosti, smo usmerjeni v najbolj kakovostne rešitve v dani situaciji, s kar se da dolgo življenjsko dobo.…

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

Naši avtorji