sabina penšek
Aktualno

Zaradi nje se vam ob ogledu oglasov cedijo sline

Tudi če Sabine Penšek morda ne poznate po imenu in priimku, pa smo prepričani, da poznate njeno delo oziroma ste ga že videli v kakšnem oglasu.

Svetovno priznana stilistka hrane med svoje naročnike namreč uvršča Milko, McDonald’s, Coca-Colo in Pizza Hut, v Sloveniji pa ste njeno delo v zadnjem času lahko zasledili v oglasih za Lidl Slovenija, Zlato polje, Barcaffè, Natureto in druge.

Sabina Penšek pravi, da jo je v poklic stilistke hrane zanesla ljubezen do avantur in dogodivščin. »Če začnem čisto na začetku, potem mislim, da se je vse začelo s Hemingwayevimi romani. Od tam namreč izvira moja želja po potovanjih. Ko sem nekako pri sedemnajstih prvič nekam odpotovala sama, družbo mi je delal samo fotoaparat, sem kmalu ugotovila, da mi kljub najstniškim letom ni vseeno, kaj pojem. Vse bolj sem postajala pozorna na lokalno gastronomijo in tradicije, okušala vsakič nekaj novega in srkala informacije o pripravi lokalnih jedi,« se spominja.

Ko se je vrnila domov, so bili zanjo najlepši »spominki« tisti, ki jih je lahko okušala ali iz njih ustvarila kaj dobrega in na ta način podoživela doživetja s potovanj. »To so bile torej začimbe, sestavine, pripomočki ... Svoje poskuse poustvarjanja receptov s potovanj sem začela zapisovati na svojem blogu, ki je pozneje postal resnejši in lepši, saj sem veliko pozornosti posvetila tudi fotografiji receptov,« pove Penškova, ki je tudi avtorica bloga Tolsta nutrija, najdete pa jo tudi na spletni strani sabinapensek.com.

sabina pensek1

Sabina Penšek pravi, da je po duši gurmanka, ki rada tudi kuha. Od vseh jedi jo že od nekdaj najbolj očarajo juhe, saj pravi, da gre vanje tako malo sestavin, okusi pa so tako polni. »Kuhanje juhe se mi zdi prava alkemija in čisto vsaka država ali pa gastronomska regija ima juho zgodovinskega porekla. Obenem je za juhe znano, da pomirijo, da so hrana za dušo in tista jed, ki pozdravi, potolaži. Poleg juh z vsega sveta se rada lotim tudi japonske in indijske hrane, peka kruha – kruh z drožmi pečem že vsaj deset let – pa mi pomeni nekakšen obred in sprostitev ob prostih dneh,« pravi.

Iz hobija do uspešne kariere

Sčasoma se je to početje razvilo v resnejši hobi, skozi katerega je »trenirala« tako svoje kulinarično znanje kot tudi svoj čut za estetiko. Po zaključku študija in menjavi nekaj delovnih mest je skorajda po naključju prišla v filmarske vode in posledično kmalu spoznala, kaj počne food stylist oziroma stilist za hrano. »Ali poznate tisti občutek, ko se nepovezane stvari, dogodki in razvezani konci kar naenkrat spojijo kot puzzle v nekaj še kako smiselnega? No, tako je bilo z mojo kariero. In od takrat naprej to počnem z neizmernim veseljem,« opiše.

Pri njenem delu različni projekti zahtevajo različne aktivnosti. Včasih se v kreativni proces vključi že na samem začetku, kar pomeni, da sodeluje z režiserjem pri pogovorih o izvedbi kadrov, direktorjem fotografije o pozicijah, včasih s kreativno ekipo ali naročnikom o samih receptih in načinih prikazovanja izdelka, pozneje pa pride do bolj tehničnih reči, kot so zagotovitev sestavin in pripomočkov, predpriprave oziroma polpriprave izdelkov itd. »Včasih imamo pred snemalnim dnem tudi vaje za kamero, luč ali igralce. Na snemalni dan mora biti vse jasno oziroma naj bi bilo jasno, saj vsakemu kadru posvetimo določeno minutažo, da bi lahko posneli vse, kar je v načrtu za en snemalni dan. Med potekom samega snemalnega dne je potrebno zelo dobro spremljati, kaj vse vidi kamera in kaj se dogaja s hrano v tem času, saj mora biti vedno prikazana, recimo temu, v najlepši luči,« pravi sogovornica.

Sodelovala je pri večini znamk iz prehrambene industrije

Dela kot svobodnjakinja, saj pravi, da je pri nas to tudi edini možni način. Ker je slovenski trg precej majhen, v Sloveniji sodeluje z vsemi agencijami in produkcijskimi hišami. »Narobe bi bilo, če bi omenjala vsakega posebej, saj so velikokrat zaradi velikosti tržišča tudi neposredni konkurenti, zato reciva, da sem imela 'prste vmes' pri večini znamk iz prehrambene industrije,« se nasmehne.

Precej dela tudi v tujini – vsaj v (produkcijsko) bolj razvitih državah, kjer je način snemanja in preostalega produkcijskega dela skoraj povsem enak kot pri nas: »Na Češkem in Poljskem, ki imata dolgo tradicijo in kjer je ogromno tržišče, je na primer v ekipah več ljudi in imaš nekako občutek, da je delo enakomerneje razdeljeno, medtem ko pri nas manj ljudi opravi enake tehnične naloge. Kako dobro je izvršeno snemanje, je seveda najprej odvisno od skrbnega načrtovanja ekipe, ker pa v tem poslu ne gre le za tehnično izvedbo in ker je v ozadju veliko kreativnosti in esteticizma, to pa je zelo objektivno, se tudi na samem snemanju stvari spremenijo, menjajo itd. Na koncu vsakega kadra je praviloma naročnik tisti, ki pove, kdaj je posnetek dober in lahko začnemo s snemanjem naslednjega.«

sabina lidl1

Njeno delo v oglaševalski akciji Lidla Slovenija »Tvoja izbira«.

sabina lidl2

Sabinine mojstrovine lahko vidite tudi v videospotu Lidla Slovenija za pesem »Skupaj zmoremo vse«.

Izzive razume kot priložnost za učenje in razvijanje

Kljub dolgoletnemu uspešnemu delu se tudi Sabina kdaj znajde pred izzivi. Kot pravi, je to zanjo največkrat takrat, ko se z nečim spoprime prvič. »Ampak obenem takšne izzive razumem kot spodbudo, priložnost za učenje in razvijanje. Po drugi strani pa so tu tudi izzivi, ki otežujejo delo, sem sodijo na primer slaba organiziranost, spremembe v zadnjem trenutku, pomanjkanje časa – torej vse tisto, kar običajno otežuje vsakršno delo,« pove, a doda, da je zanjo prav vsak projekt veselje, saj ima rada to, kar počne. »Zelo rada se spoprimem s tehnično zapletenimi projekti, tistimi, ki na primer kažejo izdelek oziroma hrano v detajle, pa na primer posebne učinke motion control, kjer tesno sodelujem s sfx ekipo, in projekte, kjer se izvirno uporabi kamera,« še pove ob koncu pogovora.

sabina anton

 

Dobrote blagovne znamke Anton Kamnik skozi njene oči.

sabina mac

Med njenimi naročniki je tudi McDonald's.

 sabina podravka

Sendvič, ki kar vabi, da ugriznemo vanj.

Članek je bil objavljen v jesenski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu.  

Intervju

Beatrice Cornacchia
18. 05. 2024

»Zame je marketing znanost, zato ima vse, kar počnemo, lokalno analizo, ozadje, vpogled,…

TAK kolektiv
11. 05. 2024

Matic Lenaršič, Jernej Koželj in Janžej Marinč so oblikovalci, združeni v TAK kolektiv.…

Od vedno, tudi pred prevlado trenda trajnosti, smo usmerjeni v najbolj kakovostne rešitve v dani situaciji, s kar se da dolgo življenjsko dobo.…

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

Naši avtorji