poplave2
Aktualno

Vsebine o poplavah med najbolj branimi

Včeraj smo pisali o tem, kako so o avgustovskih poplavah poročali na dveh slovenskih televizijah, tokrat pa smo se pogovarjali s predstavniki dveh tiskanih medijev, in sicer Večera in Financ.

Na Večeru so tematiki poplav namenili posebno pozornost, še posebej, ker se je velik del najmočnejših poplav dogajal na območju, kjer so močno prisotni na terenu. Njihova novinarska ekipa je bila tako ena od prvih ekip na terenu, kjer so s svojimi informacijami o poplavah usmerjeno pomagali ogroženim prebivalcem, ki niso imeli možnosti dostopa do interneta ali telefonske komunikacije. To so delali tako na spletni strani in drugih kanalih kot tudi na platformah novinarjev, saj se jim je zdelo ključno, da dosežejo čim več ljudi. Nudili so tudi zgodnje informacije za širšo javnost o dogajanju na območjih, ki so bila zaradi poplav izolirana od zunanjega sveta.

Med poplavami so vse vsebine dodatno izpostavili in odklenili, tako da so bile lažje dostopne in brezplačne za vse obiskovalce njihove spletne strani. »Posledično so bile ravno te vsebine med najbolj branimi na naši spletni strani. Bralci so se v času dogodkov obračali na nas z različnimi vprašanji, povezanimi z varnostjo, vladnimi ukrepi in pomočjo, ki jo lahko pričakujejo. Prejeli smo tudi nekaj vprašanj posameznikov, ki so izkazovali željo po pomoči in prispevanju za pomoč prizadetim. Trudili smo se, da smo odgovarjali na vsa vprašanja in zagotovili ažurne in zanesljive informacije,« pravi Miha Klančar, direktor medijske družbe Večer.

Zaradi poplav sicer tudi sami doživeli znatno poslovno škodo

Izpostavili so tudi nekatera podjetja, ki so priskočila na pomoč prizadetim. Klančar tu izpostavi poročanje o gradnji novih mostov, kjer so lokalna in mednarodna podjetja priskočila na pomoč, kar so še posebej izpostavili. »Naš namen je bil poudariti solidarnost in podporo, ki so jo prizadetim omogočila omenjena podjetja. Te informacije smo delili z našimi bralci z namenom spodbujanja širšega ozaveščanja o pozitivnih odzivih v skupnosti med kriznimi dogodki,« pove in doda, da imajo zaradi poplav sicer tudi sami kar veliko poslovno škodo. »Ta je sicer neprimerljiva s škodo, ki so jo utrpela nekatera podjetja npr. na Koroškem, a je vseeno znatna. Zaradi poplav namreč dva dni nismo mogli dostaviti časnika vsem naročnikom in vsem trgovinam. To je pomenilo popoln izpad prihodkov ob že nastalih stroških. Hkrati potem več dni nismo mogli dostavljati časopisa na Koroško, kjer imamo veliko naročnikov. Veliko naročnikov in prodajnih mest na Koroškem je bilo nedostopnih skoraj mesec dni, kar pomeni, da smo izgubili precejšen del prihodkov. K temu lahko prištejemo še izgube naročnikov, ki smo jih trajno izgubili zaradi problematične dostave ali zaradi same situacije, v kateri so se znašli,« pravi.

Pričakujejo tudi izpad oglaševalskih prihodkov

Pričakujejo tudi velik izpad oglaševalskih prihodkov, saj veliko sodelujejo z lokalnimi podjetji iz najbolj prizadetih regij. »To se pozna že v tem mesecu, saj so nekateri lokalni partnerji, razumljivo, prekinili oglaševanje, zaradi česar imamo izpad prihodkov v višini več deset tisoč evrov. Kakšen bo izpad oglaševalskih prihodkov na dolgi rok, pa si še ne predstavljamo, a glede na strukturo naših prihodkov in močno povezanost z lokalnimi podjetji bo lahko dosegel tudi več sto tisoč evrov,« je še povedal Klančar.

Na Časniku Finance pravijo, da neposrednih napovedi, da bodo oglaševalci namenili manj sredstev za oglaševanje, za zdaj še niso prejeli, opažajo pa splošno zadržanost pri odločanju za jesen in nekoliko zadržano komunikacijo ter slabši odziv podjetij iz gradbene panoge, saj je njihov fokus trenutno sanacija po poplavah, s katero so zdaj polno zaposleni. »Vsekakor pa pričakujemo, predvsem pri tistih podjetjih, ki so utrpela večjo škodo, ki bo vplivala na njihovo poslovanje in konkurenčnost na trgu tudi v naslednjem letu, določeno zadržanost tudi v prihodnje. Ker pa klasično oglaševanje ni ključni del naše ponudbe in sodelovanja, temveč predvsem dolgoročno celovito sodelovanje pri različnih projektih in področjih, ocenjujemo, da vpliv v splošnem ne bo tako velik, kot bi bil sicer bil, če bi se osredotočali samo na klasične in kampanjske oblike oglaševanja,« je za MM povedala Aleksandra Horvat, direktorica oglasnega trženja pri Časniku Finance.

»Pomembno je, da do teh informacij bralci pridejo hitro in brezplačno«

Rok Pikon, direktor digitalne produkcije pri Financah, je v zvezi s poročanjem o poplavah povedal, da ob tej priložnosti niso zasnovali posebne rubrike, namenjene tej temi, da pa lahko bralci članke o poplavah in s tem povezanih ukrepih najdejo pod značko (tagom) poplave. »Tisti, ki jih tema zelo zanima, se lahko tudi brezplačno naročijo na obveščanje preko elektronske pošte, kadar objavimo nov članek o poplavah,« pravi.

Da bi na spletu odklenili vse članke o poplavah, se niso odločili, so pa brezplačno ponudili članke z informacijami, ki so neposredno koristili ljudem, ki so v poplavah utrpeli škodo, saj se jim je zdelo pomembno, da do teh informacij pridejo hitro in brez plačila. Ugotavljajo, da je bila branost teh člankov primerljiva z drugimi najbolj aktualnami temami, po branosti pa so najbolj izstopali članki o škodi v posameznih podjetjih ter razlagalni članki o vladnih ukrepih. 

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji