transplant
Aktualno

Spletna stran, ki je »napisana, oblikovana in izvedena z mislijo na človekoljubje«

Na podelitvi nagrad Netko 2024 je nagrado za naj projekt prejela agencija Numo za spletno stran slovenija-transplant. Projekt temelji na inovativnem in drznem pristopu h komuniciranju za javno institucijo s področja zdravstva.

Dr. Jana Šimenc, strokovna sodelavka za komuniciranje in raziskovanje v Slovenija-transplant, pravi, da ta nacionalna ustanova s strateškim komuniciranjem ustvarja družbo, ki je naklonjena darovanju organov. Odlična, uporabnikom prijazna spletna stran je po njenih besedah eden od temeljev za uspešno ozaveščanje in informiranje javnosti o sistemu darovanja organov in tkiv v Sloveniji. »Na področju darovanja organov ni hipnih rešitev. V razvoj spletnega mesta smo vključili sodobna znanstvena in raziskovalna izhodišča s področja antropologije, medicine, socialnega marketinga ipd. Komunikacija je tako večnivojska in namenjena različnim javnostim,« je povedala za MM.

Novo spletno mesto, ki je prejelo tudi nagrado za najboljšo spletno stran javne ali nevladne organizacije, so ustvarjali z željo, da bo spletišče v današnjem medijskem kaosu kredibilen informacijski zemljevid za ljudi. Predvsem, da bi se obiskovalci na spletni strani ustavili, si vzeli čas, da bi jih vsebine pritegnile k branju in razmisleku, da bi poiskali odgovore na vprašanja, ki jih zanimajo, pa tudi, da bi spoznali delo zavoda, strokovnost in ljudi.

Iskali so pravo ravnovesje

»V sodelovanju z odlično ekipo strokovnjakov v agenciji Numo smo ustvarili povsem inovativen, tudi drzen pristop h komuniciranju za javno institucijo s področja zdravstva. Premišljeno smo iskali ravnovesje med dobro uporabniško izkušnjo za osnovne in zahtevnejše, digitalno vešče uporabnike, med dolžino in kompleksnostjo predstavljenih medicinskih vsebin, med zakonodajnimi omejitvami in zakonitostmi sodobnega spletnega komuniciranja. Kolikor je bilo možno, smo uporabljali spolno občutljiv jezik, razmišljali smo o trajnosti vsebin in virov,« našteje. Nastala je spletna stran, ki je po njenih besedah medijsko bogata, intuitivna in uporabnikom omogoča bogato in prijetno digitalno izkušnjo.

Ton komunikacije je spoštljiv in pristen

Pozorni so bili tudi na ton komunikacije, saj se zavedajo, da darovanje organov po smrti pri ljudeh vzbuja različne občutke. »Za nekatere je izrazito pozitivno, človekoljubno dejanje, za druge je strašljiv že sam pomislek na lasten konec. S tonom komunikacije smo želeli, da ljudje ne bi čutili tesnobnosti in strahov ob razmišljanju in odločanju glede darovanja. Da bi začutili zaupanje v sistem darovanja organov pri nas, se seznanili s postopki in našim delom. Da bi začutili pomen človekovega dostojanstva in sočutja v postopkih darovanja organov,« pojasni sogovornica.

Ton komunikacije tako vzbuja spoštljiv in pristen odnos do bralcev in bralk. Ključne informacije o opredelitvi, postopkih, statistiki in podobno so podane na kratek in jasen način, hkrati pa z dodatnimi vsebinami v različnih formatih (podkast, video gradivo, članki ipd.) spodbujajo bolj poglobljeno branje in razmislek o temi. »Poseben segment je namenjen strokovni javnosti, ki je prav tako ena ključnih ciljnih skupin za informiranje in  izobraževanje. Poudarila bi še, da vse vsebine ustvarjamo v zglednem sodelovanju in dopolnjevanju medicine in humanistike,« pove sogovornica.

Naj ta tema ne bo tabu

Ob koncu pogovora dr. Jana Šimenc izpostavi še, da se ji zdi pomembno, da o tej temi bolj sproščeno razmišljamo že za časa življenja in da pogovor o darovanju organov v družini ni tabu. »Tudi zato s spletno stranjo stremimo k rahljanju številnih tabujev o posmrtnem darovanju in spreminjanju toge paradigme razumevanja smrti v sodobni družbi. Predvsem pa želimo, da se ljudje glede darovanja organov in tkiv po smrti odločajo avtonomno, na osnovi informacij in premisleka ter brez občutkov prisile. In da bi razumeli, da je namen darovanja pomoč sočloveku v stiski. Da je edini cilj in namen darovanja omogočiti nekomu, ki je hudo bolan, možnost zdravljenja s presaditvijo,« sklene.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji