z
Aktualno

Slovenska podjetja napredujejo na trajnostni poti

Prva tovrstna analiza v slovenskem prostoru je razkrila, kje na poti zelene preobrazbe so slovenska podjetja.

Pretekli teden so pri CER Partnerstvu za trajnostno gospodarstvo, kjer so razvili Green Star, certifikat za uvajanje trajnostnih ESG vidikov in podnebnega ukrepanja v podjetjih, predstavili prvo analizo v slovenskem prostoru, ki je razkrila, kje na poti zelene preobrazbe so slovenska podjetja, kakšen je njihov odnos do trajnosti in kako kakovostni so njihovi ESG podatki.

Kar nekaj podjetij je naredilo viden napredek

Analiza je pokazala, da poleg velikih tudi manjša podjetja že začenjajo s trajnostnim poročanjem, kar je spodbudno, saj nova CSRD direktiva od njih tega še ne zahteva; trajnostnega poročanja so se lotila, ker so v tem videla priložnost.

Poleg tega ugotavljajo, da se trajnostno ravnanje postopoma umešča v jedro poslovanja. Če je bila nekoč trajnost prepuščena manjšim oddelkom ali posameznikom, se ta trend vidno spreminja. Večina podjetij, zajetih v analizo, namreč poroča, da so se odločitve glede trajnostnega poslovanja in doseganja podnebne nevtralnosti prenesle na najvišjo vodstveno raven.

Pozitiven premik je bil zaznan tudi pri tistih podjetjih, ki so v certificiranje stopila dve leti zapored. Kar 50 odstotkov podjetij je namreč prejelo višjo oceno kot leto poprej, kar kaže na to, da spremljanje in merjenje podatkov podjetjem omogoča prikaz realne slike na področju trajnosti in pogoj za napredek.

Kakšne so vrzeli slovenskih podjetij?

Analiza pa je pokazala, da bi lahko bila številna podjetja bolj ambiciozna na področju uvajanja trajnosti v poslovanje. Kar 69 odstotkov podjetij je premalo ali le delno ambicioznih; vrzeli so se pokazale tudi pri podnebnih tveganjih, saj kljub temu, da 90 odstotkov podjetij pozna lastna podnebna tveganja, številna nimajo vzpostavljenih sistemskih pristopov za soočanje z njimi.

Zanemarljiv pa ni niti podatek, da skoraj tretjina podjetij izplačuje plače nižje od minimalnih, četrtina podjetij pa v povprečju ženske plačuje do 20 odstokov manj za isto delovno mesto.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji