z
Aktualno

»Prava marketinška kampanja je nova tržna niša«

Daniel Priestley, serijski podjetnik, strokovnjak za podjetništvo in marketing, Forbesov pisec in avtor štirih knjižnih uspešnic, je v Ljubljani predaval o »turbo podjetništvu«, o čemer smo spregovorili tudi za MM.

Podjetnik avstralskega rodu je do svojega štiridesetega leta vzpostavil kar sedem podjetij z milijonskimi prihodki, med njimi tudi podjetniški pospeševalnik, ki posluje na treh celinah (Sidney, Singapur, London) in ki ga je medij Huffington Post označil za vodilni podjetniški pospeševalnik na svetu.

Priestley danes velja za enega od najboljših mentorjev za podjetnike, ki želijo ustvariti visoko dobičkonosna podjetja, zato ga je Akademija Panta Rei povabila v Ljubljano. Na celodnevnem seminarju je predaval o inovativnih pristopih za lažje pridobivanje strank in večanje dobička, medtem pa si je vzel nekaj časa in za bralce MM-a razkril nekaj zanimivih marketinških in prodajnih tehnik.

»Najboljši podjetniki so praviloma tudi najboljši strokovnjaki za marketing. Običajno ljudje porabijo preveč časa za ustvarjanje izdelka, še preden ga pošljejo na trg. Ko pa izdelek predstavijo javnosti, lahko ugotovijo, da trg izdelka ne potrebuje in ne želi. Tako so zavzeti za lasten izdelek, da težko sprejmejo, da si ga ljudje ne želijo,« pove uvodoma.

Na kakšen način pa delujejo uspešni podjetniki? »Najboljši podjetniki začnejo poslovno pot z marketingom. Izdelek ali storitev pustijo nedokončan, kot nekakšen lasten osnutek. Hitro se lotijo marketinške kampanje in preizkušajo, nadgrajujejo, sledijo željam potrošnikov, se prilagajajo. Pred leti sem za svoje tehnološko podjetje najprej ustvaril spletno stran, profil na družbenih omrežjih in brošuro. Vse to sem predstavil v treh različicah in testiral, katera različica moje storitve najbolj ustreza trgu. Šel sem med ljudi in jih spraševal, kaj jim je všeč in kaj ne. Na spletni strani in drugih elementih kampanje sem zbiral podatke o trgu preko testov, anket in kvizov in podobno. Ko se podjetnik najprej loti marketinške kampanje, lahko preizkusi več kampanj, pristopov, izdelkov,« nam je pripovedoval.

z

Povezava med marketingom in podjetništvom je zelo močna

Zelo pomembno je, da je vez med poslom in trgom močna. Ta vez je odnos, ki ga morajo podjetniki neprestano opazovati in, če le lahko, tudi krepiti. To pa počnejo z marketingom. »Če odnos določa visoko povpraševanje in omejena ponudba, bo podjetnik lahko veliko zaslužil; če je obratno, pa je bolje da posel opusti oziroma spremeni. Podjetnik lahko postavi odlično letalsko družbo, kupi najprestižnejša letala, ustvari dobre povezave in dodatne storitve na letalu, a to še ne pomeni, da je uspešen. Uspešen je tisti, ki ima vsak dan polne sedeže na letalu. Obraten primer pa je, da nekdo  izdeluje nakit, ki si ga vsi želijo, ima pa le kolekcijo 500 kosov, in zato lahko veliko zasluži.«

Priestley je v pogovoru poudaril, da imajo podjetniki, ki niso pozorni na marketing in mislijo le nase, torej na svojo ponudbo, večjo možnost, da bodo izgubili denar: »Skrivnosti pa ni v iskanju neodkrite tržne niše; le kampanja mora biti narejena na svojevrsten način. Tržna niša je kampanja in obratno. Naj razložim s pomočjo praktičnega primera. Nike ima različne vrste športne obutve; za tenis, tek, pohodništvo, aerobiko itd. Za vsako lahko rečemo, da je niša ali pa da je marketinška kampanja,« zaključi pomenljivo.

 

Več o povezavi med podjetništvom in marketingom ter prodajnih pristopih Daniela Priestleyja si boste lahko prebrali v prihodnji tiskani izdaji Marketing magazina, ki izide konec marca.

 

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji