mm
Aktualno

Pontus Pharma: Stavijo na personaliziran pristop 

Februarja je v Sloveniji začelo poslovati hčerinsko podjetje hrvaškega podjetja Pontus Pharma, ki ga je pred 2 letoma ustanovil Igor Haralović; ta si je izkušnje v farmacevtski industriji nabiral na vodilnih položajih v družbah Pliva in Sandoz.  

Podjetje Pontus Pharma se ukvarja z uvozom in distribucijo izdelkov priznanih zahodnih farmacevtskih podjetij, do katerih do zdaj v regiji nismo imeli dostopa. Po besedah Igorja Haralovića načrtujejo tudi razvoj in proizvodnjo lastnih izdelkov. Z njim smo se za MM pogovarjali o poslanstvu podjetja, njegovi viziji in širšem razvoju v regiji. 

Kam segajo korenine družbe Pontus Pharma? 

Nova farmacevtska družba Pontus Pharma je nastala kot odgovor na obstoječo vrzel v zdravstvenih standardih med Jugovzhodno Evropo in razvitejšimi zahodnimi trgi. Odločitev o ustanovitvi podjetja je v meni zorela več let, do nje pa je prišlo potem, ko sem dosegel vse, kar me je zanimalo na regionalnem položaju v korporativnem svetu. 

Obstaja peščica doslej nedostopnih, visokokakovostnih, učinkovitih in naprednih zdravil, prehranskih dopolnil, hrane za posebne zdravstvene potrebe ter medicinskih in drugih izdelkov, ki jih ljudje nujno potrebujejo, a do njih preprosto nimajo dostopa. Cilj Pontus Pharme je postati zaveznik teh ljudi, nato pa cenjen član v farmacevtski industriji in zaželen partner proizvajalcem pri širitvi v Jugovzhodno Evropo.

m

Vaš cilj je v regijo pripeljati zdravila in izdelke, ki jih tu ne poznamo. Povejte več o tej poti. Kako boste gradili zaupanje ljudi? 

Pred širitvijo v Slovenijo je Pontus Pharma pridobila zaupanje uporabnikov na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini. Od začetnega poslovnega stika na določenem trgu do neposrednega pogovora s sledilci na družbenih omrežjih naših blagovnih znamk so bolniki na prvem mestu. Verjamem, da se to prepozna in čuti.  

Poleg tega je naše vodilo, ki ga v podjetju razvijamo že od samega začetka, vse bolj personaliziran pristop k terapijam. Takšen pristop se na Zahodu redno uporablja, saj se bolezni in stanja vse manj obravnavajo v množičnem, širšem smislu. In Pontus Pharma gre v smeri terapevtskih rešitev, ki se poskušajo prilagajati vse ožjemu segmentu bolezni, da bi jih zdravili in obravnavali ciljno. Na primer, Colosal je izdelek, ki je posebej namenjen ljudem s simptomi sindroma razdražljivega črevesja, kar je zelo ozka niša. 

Zavedamo se, da takšen pristop zahteva veliko dela, prilagojen pristop pri razvoju in trženju, predvsem pa veliko pogovora in razumevanja z bolniki in uporabniki. Na to smo več kot pripravljeni in že izbiramo izdelke, ki kakovostno zdravijo ozko specifična stanja ali bolezni, pri čemer se opirajo na inovativne sestavine in formulacije. 

Napovedujete tudi razvoj lastnih izdelkov; tu bo pot do končnih uporabnikov še bolj kompleksna. Kako se je boste lotili?  

Tako je, v prihodnjih letih je eden od glavnih ciljev zagon lastnega raziskovalno-razvojnega (R&D) programa in proizvodnje na Hrvaškem. Strateško želimo biti partner, prepoznaven po terapevtskih rešitvah v gastroenterologiji, dermatologiji, bolnišničnih in bioloških zdravilih. Na naš portfelj izdelkov gledamo predvsem skozi terapevtska področja. 

Prav tako me ne skrbi pot do končnih uporabnikov, saj imamo po vsej regiji odlične ekipe, ki v vseh pogledih delijo vrednote podjetja; najpomembneje je, da obstaja potreba po izdelku na trgu in da zaradi svoje kakovosti in kliničnih izkušenj pridobi podporo zdravstvenih delavcev. 

Kako bi opredelili vaše ciljno občinstvo?  

Če govorimo o končnih uporabnikih, se ciljno občinstvo širi z vsakim novim izdelkom v našem portfelju. Hkrati pa aktivno delamo na tem, da vsaka tableta, krema ali emulzija nudi rešitev za določen problem. Ko smo imeli samo Colosal in tri linije dermokozmetike Eptaderm, so bili to ljudje s simptomi sindroma razdražljivega črevesja ali s kožnimi težavami, nagnjenimi k luskavici, hiperpigmentacijo ali depigmentacijo, kot je vitiligo. Danes je izdelkov več, s tem pa je večje tudi občinstvo in njegove zahteve.  

Pontus Pharma tako po uspešnem prihodu na Hrvaško, Srbijo in Bosno in Hercegovino v Slovenijo prinaša Effigerm Wound Wash, raztopino za čiščenje, izpiranje in vlaženje ran na osnovi hipoklorove kisline za zdravljenje manjših prask, raztrganin, razdraženosti, vreznin in opeklin na koži*. Na lekarniške police prihaja tudi novost Proctosal, dokazano učinkovita rešitev za težave z rektalnim ekosistemom in hemoroidi v obliki kreme in mikroklizme. Tu je tudi IRIX, učinkovito pršilo za sončne opekline, manjše gospodinjske opekline, pike komarjev in drugih insektov ter vrhunski patentirani polinukleotidi (PN-HPT®) proizvajalca Mastelli za uporabo v estetski medicini. Poleg naštetih izdelkov je na voljo tudi OTC-zdravilo Operil, specialist za zamašen nos. 

Poleg končnih uporabnikov so naše ciljne skupine predvsem osebe v zdravstvu in farmaciji. Farmacevti naše izdelke posredujejo neposredno ljudem in jim razložijo njihovo individualno vrednost za njihovo situacijo. Enako pomembni so zdravniki, ki so svoje življenje posvetili zdravljenju in izboljšanju življenj drugih. Imamo vedno več sijajnih mladih ljudi, pa tudi izkušenih vrhunskih strokovnjakov, za katere so pacienti več kot le številke, ki se vsakemu posamezniku posvetijo in poskušajo najti najboljšo rešitev za zdravstvene težave.  

Veliko poslovno priložnost vidimo tudi v zastopanju drugih podjetij, ki so za nas še ena pomembna ciljna skupina, še en pomemben deležnik v panogi. Proizvajalci imajo koristi od agilnosti podjetij, kot je Pontus Pharma, in z veseljem izberejo nas, da skrbimo za tržno uspešnost. Preko enega podjetja lahko pridejo do celotne Jugovzhodne Evrope, kar samodejno poveča privlačnost sodelovanja. Za te izdelke nudimo tudi celovito trženje v naši regiji, kar smo dokazali z dobrimi rezultati – poleg tega vidimo, da so nekatere stvari pri nas narejene boljše in bolj kakovostno kot v nekaterih bolj priljubljenih regijah, kar nam je v posebno zadovoljstvo. 

Po drugi strani pa so tovrstna zastopništva za nas zanimiva, ker nam omogočajo, da dodatno obogatimo portfelj z vrhunskimi blagovnimi znamkami, ki delijo naše vrednote, in pacientom približamo doslej nedostopne izdelke, ki jih nujno potrebujejo. Dejstvo, da imamo že sklenjene pogodbe z več kot 15 partnerji, katerih izdelke zastopamo ali smo pogodbeni proizvajalci, in še veliko jih je v pripravi, je dokaz, kako privlačna je regija Jugovzhodne Evrope za »zahodna« podjetja. 

Zdaj ste že nekaj časa prisotni v Sloveniji. Kakšen je slovenski trg v primerjavi s hrvaškim, srbskim in bosanskim? Je razlika tudi v tem, da sta dve državi od štirih del EU? 

Ena od velikih razlik med trgi Evropske unije in trgi zunaj nje je regulacija izdelkov in pravni predpisi. V Sloveniji in na Hrvaškem postopek registracije zdravil poteka po evropskih smernicah, medtem ko v državah nečlanicah EU postopek poteka po nacionalnih smernicah posamezne države. Poleg predpisov se razlikujejo tudi drugi pravni predpisi, kot so zakon o kliničnem preskušanju, varnosti zdravil, prodaji zdravil, cenah in tako dalje. Poleg tega je ena od razlik, ki jih opažamo med trgi, tudi v navadah bolnikov, ki so ključni element pri razvoju vseh strategij za določen trg. Razlik je torej več, vendar za nas ne predstavljajo ovire, naš glavni cilj je omogočiti dostop do inovativne zdravstvene oskrbe vsem, ki to oskrbo potrebujejo.

»Želimo izobraževati in postati pobudnik sprememb« 

Špelo Janša, ki v podjetju Pontus Pharma vodi marketing in prodajo za Slovenijo, smo povprašali po marketinški viziji podjetja in aktualnih tržnokomunikacijskih aktivnostih.  

mm

V kako veliki ekipi delujete in kako potekata delo in sodelovanje med vami?  

Ekipo v Sloveniji še vedno sestavljamo, procesi podjetja pa so že zelo utečeni in temeljijo na bogatih izkušnjah dela v regiji. Poleg ekip, ki si izmenjujejo izkušnje znotraj posamezne države, imamo tudi procese deljenja znanja na ravni celotnega podjetja.  

Negujemo načelo prenosa uspešnih praks med trgi, ki ga bomo nadaljevali in uporabljali v vseh fazah nadaljnjega razvoja. Tako na primer ekipa na Hrvaškem razvija koncepte na področju dermatologije, ki jih potem implementiramo v regijo za Hrvaško, medtem ko ima ekipa v Srbiji bogate izkušnje v gastro segmentu in razvija del, ki se potem implementira drugje. Glede na to, da smo tik pred prenosom svojih izkušenj v Slovenijo, komaj čakamo, da dobimo znanje in poglede na industrijo od naših najnovejših sodelavcev. 

Kako boste skrbeli za komuniciranje Pontus Pharme v Sloveniji? 

Za razvoj podjetja in samih blagovnih znamk se je najbolj izkazalo integrirano komuniciranje in prisotnost tako na družbenih omrežjih kot v medijih, kjer so naše nišne ciljne javnosti. Seveda ne manjkajo sodelovanje z lekarnami, promocije, predstavitve za uporabnike in vrsta drugih aktivacij, ki jih predvidevajo strategije. Pri tem moram omeniti, da je eden od pomembnih segmentov delovanja podjetja družbena odgovornost. Poleg donacij, namenjenih skupnostim bolnikov, želi Pontus Pharma izobraževati in postati pobudnik sprememb.  

Kakšna je vaša marketinška vizija? Kako boste po marketinški plati zagotovili razlikovalno prednost Pontus Pharme? 

V farmacevtski industriji ni enega recepta za uspeh. Hitra odzivnost, prilagodljivost razmeram na tržišču, strokovnost, vztrajnost, konsistentnost in še enkrat vztrajnost – to so glavna vodila. Pontus Pharma si, kot vedno ponavljamo, prizadeva omogočiti dostop do inovativne zdravstvene oskrbe vsem, ki jo potrebujejo. Iz tega razloga naše ekipe sestavljajo visoko izobraženi in izkušeni strokovnjaki ter mlade in kreativne sile, ki jih vodi strateški pristop k širitvi poslovanja. Namreč, ko je en koncept razvit in testiran na enem trgu, se najboljše prakse izberejo, prilagodijo in hitro implementirajo na naslednjem. Enako načelo uporabljamo pri delu s komunikacijsko agencijo, ki nas spremlja na vseh tržiščih, tudi v Sloveniji. 

Kakšne pa so običajne tržnokomunikacijske aktivnosti ob vstopu novega izdelka na tržišče? 

Proces uvajanja izdelka je videti tako: ekipa na Hrvaškem je na tržišče uvedla pr(a)vo pomoč za rane Effigerm Wound Wash, raztopino za čiščenje in vlaženje ran ter preprečevanje infekcij, nato pa je ista znamka vstopila še na srbski trg. Po drugi strani pa je ekipa iz Srbije, ki jo odlikujejo bogate izkušnje na področju gastroenterologije, uspešno in izjemno hitro pozicionirala prvi izdelek pod imenom Pontus Pharma. Gre za okrepljen butirat Colosal, katerega edinstvena in učinkovita kombinacija sestavin je namenjena lajšanju določenih prebavnih stanj. Zaradi kakovosti izdelka so uporabniki Colosal hitro sprejeli, kar se je zgodilo tudi na hrvaškem trgu. Ti dve znamki v Slovenijo prihajata jeseni 2023.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji