petrol go
Aktualno

Petrol GO: Zmagovalna aplikacija, ki občutno nadgradi uporabniško izkušnjo

V Petrolu predstavljajo novost: mobilno aplikacijo Petrol GO, ki je naslednica aplikacije Na poti. Pri tem ohranja vse prednosti uporabe svoje predhodnice in velja za najbolj priročen način plačila na Petrolu.

Kot pravijo v Petrolu, aplikacija dviguje uporabniško izkušnjo na povsem novo raven. S povsem novo podobo in novim vstopnim zaslonom uporabniku z enotnim gumbom »skeniraj in plačaj« omogoča še hitrejše plačilo. Sama namreč prepozna, ali želite natočiti gorivo, kupiti kavo ali morda oprati avto. Omogoča tudi na primer plačilo kave Na poti brez gotovine in žetonov ter hiter prevzem hrane Fresh in izdelkov s Petrolovih prodajnih mest, naročenih in plačanih vnaprej.

Pogovarjali smo se z ožjo ekipo, ki je snovala aplikacijo, v kateri so Maruša Vindiš, projektna vodja in vodja projekta Petrol GO, Andreja Lukež, vodja kanala mobilnih aplikacij in skrbnica aplikacije, Valerij Bartulović, vodja IT-razvoja digitalnih rešitev in tehnični vodja projekta, Nejc Klinc, poslovni analitik v razvoju digitalnih rešitev, in Tea Cipranić, UX/UI-načrtovalka, ki je načrtovala aplikacijo. Pravijo, da so se za nadgradnjo obstoječe aplikacije odločili preprosto zato, ker menijo, da si vsak resen digitalen produkt vsake toliko časa zasluži nadgradnjo.

petrol ekipa

»Projekta smo se lotili zaradi vse večje potrebe po tem, da bi različne mobilne aplikacije Petrola združili v eno, kjer lahko uporabniki na enem mestu najdejo vse, kar želijo urediti na Petrolu, brez nepotrebnega ugibanja, katero aplikacijo naj uporabijo. Z obstoječo aplikacijo tega ne bi mogli narediti, saj je dosegla svoje omejitve tako s tehničnega kot tudi UX/UI-vidika,« pravijo. Cilji, ki so si jih pri prenovi zadali, so bili ohraniti aplikacijo pregledno, enostavno za uporabo in pohitriti delovanje kljub dodatnim funkcionalnostim. Želeli so tudi spremembo imena, da bodo uporabniki aplikacijo lažje našli na mobilnem telefonu in da bo enako na vseh trgih, kjer posluje Petrol.

Prvo vodilo: ohraniti odlično uporabniško izkušnjo

Pri pripravi projekta so izhajali iz izhodišč, ki so izvirala iz želja uporabnikov. »Ti nam zelo radi sporočajo svoje želje in težave pri uporabi naših aplikacij, mi pa spremljamo vsa prejeta sporočila, mnenja, reklamacije in komentarje. Dodatno smo izvedli anketo, v kateri smo pri uporabnikih aplikacij Petrola podrobno preverjali konkretne smeri, v katere smo se nagibali v strategiji digitalnih kanalov,« povejo.

Vključili so tudi potrebe Petrola po digitalizaciji procesov in storitev. Skozi intervjuje, tudi z upravo Petrola, delavnice, vizualizacijo v orodju Miro board in več krogov »izčiščenja« koncepta, so prišli do točke, kjer so izvedli testiranje prototipa z različnimi profili strank Petrola. Pri izvedbi delavnic so sodelovali z Zenelom Batageljem, Iztokom Frankom in Jako Omanom, ki so jih usmerjali in uspešno konsolidirali ideje vseh sodelujočih.

Njihovo prvo vodilo pri načrtovanju je bilo ohraniti odlično uporabniško izkušnjo, saj si resnično niso želeli razočarati zvestih uporabnikov aplikacije Na poti. »Ocene na Google Play in App Store so bile blizu petice in ocen ni malo. Sočasno pa smo želeli aplikacijo zastaviti tako, da bomo v prihodnje lahko dodajali neomejeno število storitev in funkcionalnosti, a se hkrati držati načela: manj je več. Misija nemogoče, tako rekoč, a za zdaj kaže, da nam je uspelo,« so zadovoljni.

Nič ni tako enostavno, kot je videti

Aplikacijo Petrol GO lahko uporablja vsak, ki je dopolnil 15 let, najbolj zanimiva pa je za voznike. Vseeno so se pri snovanju aplikacije in pozneje tudi oglaševalske akcije osredotočili na ključne ciljne skupine Petrola. To so aktivni starši z malimi otroki, ki jih neradi spustijo izpred oči, tehnološko napredni posamezniki, ki radi uporabljajo napredne rešitve in so večino časa na poti, ter iskalci prihrankov, ki so radi na tekočem, kje lahko prihranijo in izkoristijo ugodnosti.

Pri svojem delu pa so se soočili tudi z nekaj izzivi. »Nič ni tako enostavno, kot je videti (smeh). Eno je, ko razvijaš 'stand alone' produkt na sveže, brez zgodovine podatkov, zalednih sistemov, obstoječih procesov in protokolov. Na Petrolu pa poseben izziv predstavlja prepletenost sistemov, ki predstavljajo zaledje takšne aplikacije, kot je Petrol GO. Ključnega pomena je bila skrbna integracija teh sistemov za nemoteno delovanje aplikacije,« pojasnjujejo.

Poleg že omenjenega UI/UX-izziva z željo po odlični uporabniški izkušnji na eni strani ter združevanju različnih aplikacij in vse več storitev na drugi strani je bil izziv tudi slediti vsem spremembam izdelkov in storitev, ki so se dogajale sproti, pa zakonske zahteve in direktive, ki so jih morali upoštevati. Ob načrtovanju nove aplikacije so vse te spremembe sočasno razvijali tudi v takrat aktualni aplikaciji Na poti. Projekt razvoja aplikacije Petrol GO je namreč potekal vzporedno z razvojem in vzdrževanjem Na poti, saj za obe aplikaciji skrbita isti ekipi.

Obsežen projekt s številnimi sodelujočimi

Da je projekt resnično obsežen, velik, priča tudi podatek, da je bilo vanj vključenih več kot 60 zaposlenih, poleg njih pa še zunanji partnerji, ki jim pomagajo pri programiranju in testiranju rešitev ali pa so v začetnih fazah izvedli delavnice in testiranja. »Za ključno osebo pri tem projektu štejemo sponzorja projekta Jožeta Smoliča, člana uprave, ki je projekt podprl in nas spremljal skozi vse faze. Glede na to, da je v preteklosti sodeloval pri nastajanju aplikacije Na poti, smo vedno veseli njegovih idej in povratnih informacij, predvsem pa hvaležni za podporo, ki nam jo nudi,« pravijo. V projekt je bila močno vključena tudi Mojca Avšič, izvršna direktorica marketinga in digitalne prodaje, ki je odigrala vlogo predsednice projektnega sveta, kjer so skupaj s člani sprejemali večje odločitve o poteku projekta in nastajanju Petrol GO.

Na poti do »super aplikacije«

Tea Cipranić, ki je aplikacijo načrtovala (in zanjo pravi, da je kot njen drugi otrok), spregovori še o internem UX/UI-načrtovanju in popolni tehnični prenovi aplikacije. »Pri razvoju v smislu programiranja že od samega začetka in aplikacije Na poti dalje sodelujemo z razvojno hišo Razum, ki je v preteklosti skrbela tudi za UX/UI-načrtovanje. Tokrat pa smo se tega dela lotili interno. Čakala nas je precej zahtevna pot, na kateri smo poskusili v aplikacijo združiti večino želja in potreb znotraj Petrola, zastaviti strukturo aplikacije na ta način, da bo zagotavljala prostor za prihajajoče funkcionalnosti, hkrati pa ohraniti preglednost in uporabnost. Izhajali smo iz uporabniške izkušnje na prodajnem mestu: kaj je tisto, kar uporabnik potrebuje na hitro, in za kar ima čas ter se v vsebino lahko poglobi doma. Trenutno je aplikacija Petrol GO v prvi fazi do nekakšne 'super aplikacije', saj so uporabnikom na voljo funkcionalnosti njene predhodnice, so pa že postavljeni temelji za to, kar sledi,« pravi Tea Cipranić.

»Enako velja z vidika zaledja aplikacije in tehničnih rešitev, ki so bile prav tako velik del prenove. Aplikacija mora delovati boljše in hitrejše kot prejšnja, sicer je vse zaman, smo si ponavljali ves čas. V okviru projekta smo zato popolnoma prenovili servisno platformo, ki omogoča hitrejše brskanje med izdelki, ki so na voljo za 'naroči in prevzemi' in na katero se bo vezala večina novih funkcionalnosti, ki še prihajajo,« dodajo drugi člani ekipe.

Zelo pomemben korak so naredili tudi na področju varnosti podatkov. »Danes smo priča nenehnim kibernetskim napadom, zlorabam in goljufijam, zato smo želeli zagotoviti visoko raven varnosti uporabnikov in njihovih podatkov, preden pride do zlorab. Tu smo zaznali kar nekaj reakcij uporabnikov, ki niso navajeni zaklepanja svojih naprav in ne uporabljajo gesel, vsi tisti, ki se zavedamo pomembnosti varovanja svojih podatkov, pa smo tovrstne varnostne ukrepe z veseljem sprejeli,« pravijo.

Brezmejnost aplikacije

Aplikacijo so najprej predstavili na slovenskem trgu, z zamikom pa tudi na hrvaškem. Do nedavnega so njihovi hrvaški uporabniki lahko plačevali gorivo in kavo Na poti ter uporabljali digitalno Petrol klub kartico. S Petrol GO pa so tudi na hrvaškem trgu predstavili naročanje hrane in izdelkov vnaprej ter prevzem spotoma. Uporabniki v aplikaciji vidijo tiste storitve, ki so na voljo na izbranem trgu, tako lahko Slovenci aplikacijo uporabljajo na Hrvaškem in obratno, plačujejo storitve, zbirajo in koristijo ugodnosti, ne da bi pri tem morali kar koli spreminjati ali nastavljati. Prav ta »brezmejnost« uporabe aplikacije je po njihovih opažanjih med uporabniki zelo priljubljena.

Tina Brzina in Žan Kraljec

Vzporedno z razvojem aplikacije je nastajala tudi oglaševalska akcija, ki so jo snovali v Sloveniji za oba trga hkrati: »Naša želja je bila, da v središče postavimo uporabnika aplikacije in zmagovalen občutek, ki ga doživi ob uporabi aplikacije. Za idejno in kreativno zasnovo ter izvedbo sodelujemo z Agencijo 101, ki je k zmagovalnemu občutku pripeljala še zmago v tekmi s časom. Uporabnik v kampanji dobi vlogo junaka, ki zmaga v vsakdanji tekmi s časom, pri čemer mu pomaga aplikacija Petrol GO, ki prvenstveno omogoča hitro plačilo storitev in prihranek časa, s katerim bi se stranka zamudila na blagajni. Opazili boste komunikacijo z osrednjim sloganom ‘Skeniraj, plačaj, zmagaj!’, glavna junaka, uporabnika, ki smo ju naključno izbrali za aktualno kampanjo, pa sta Tina Brzina in Žan Kraljec (smeh).«

petrolgo3

Veliko pozornosti so namenili tudi interni kampanji (tako v Sloveniji kot na Hrvaškem), saj pravijo, da so zaposleni največji ambasadorji aplikacije. »Že v času nastajanja aplikacije so nas redno spremljali in spodbujali ter z nami komaj čakali, da bodo Petrol GO lahko namestili na svoj telefon,« izvemo. »Tri, štiri, Petrol GO!« je bil poziv, ki so ga na dan izida aplikacije zagledali ob vstopu v poslovno stavbo ter na plakatih po vseh nadstropjih. Preko e-pošte in internega portala so o njej obvestili vse zaposlene, tudi na prodajnih mestih. Pripravili so posebno aktivacijo, kjer so se sodelavci lahko pomerili v nagradnem kvizu »Kako do zmagovalne uporabe Petrol GO«, s katerim so jih informirali o novostih, prav vsi sodelujoči pa so bili nagrajeni.

Ob vsem skupaj ekipi ne manjka niti načrtov za prihodnost. Kot že omenjeno, je njihova vizija ustvariti »super aplikacijo« – prvo digitalno orodje, na katerega bo stranka Petrola pomislila, ko bo želela urediti nekaj na daljavo, optimizirati svoj čas, želela opraviti nakup ali storitev na Petrolu, najti informacije in še več. »Številne funkcionalnosti, ki jih želimo dodati v Petrol GO, so že v fazi načrtovanja, če ne celo razvoja, in komaj čakamo, da bodo na voljo vsem uporabnikom,« sklenejo.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, april 2024, #514. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji