razlagalni2
Aktualno

Moč zgodb zasije z razlagalnimi videi

Človeški možgani po nekaterih podatkih obdelujejo vizualne informacije kar 60.000-krat hitreje kot besedilo, kar pomeni, da je vizualno pripovedovanje zgodb veliko učinkovitejši način za posredovanje informacij gledalcem.

Razlagalni videi so še posebej učinkoviti, saj gledalcem v kratkem času zagotovijo ogromno informacij na nevsiljiv, zanimiv in pogosto zabaven način.

Zgodbe privlačijo, izobražujejo in povezujejo

Sodobni svet je z novimi tehnologijami in pospešeno uporabo digitalnih medijev prinesel med drugim tudi zasičenost z informacijami. Tudi zato podjetja nenehno iščejo nove in inovativne načine, da »zapeljejo« svoje občinstvo.

zgodbe

Z zgodbami do razumevanja sveta

 

Pripovedovanje zgodb je bilo od vedno prvinski del človeške izkušnje, ki nam je pomagalo razumeti svet okoli nas. Zgodbe imajo moč, da na videz suhoparne ali kompleksne teme naredijo privlačne in zanimive, s tem pa nas pripravijo na glavno sporočilo. Dobre zgodbe nas presenetijo. Dajo nam misliti in čutiti. Raziskava v okviru podjetja We explain je pokazala, da je kar 7-krat bolj verjetno, da si bomo zapomnili sporočilo, ki je zavito v zgodbo. Zgodbe imajo v sebi namreč velik potencial vizualizacije tega, kar želimo sporočiti.

Za občinstvo je dobra zgodba običajno veliko bolj prepričljiva kot navajanje zgolj argumentov in dejstev. Glede na študijo, objavljeno v Journal of Marketing Theory and Practice, pripovedovanje zgodb v oglaševanju poveča čustveno angažiranost potrošnikov in pripravljenost za nakup kar do 70 odstotkov.

potencial2

Potencial vizualizacije je ena od ključnih prednosti zgodb.

 

Z razlagalnimi videi vzbudimo radovednost

Razlagalni videi omogočajo, da naša ustvarjalnost zasije veliko bolj osebno in učinkovito kot pisana beseda. Medtem ko je slika vredna več kot tisoč besed, je razlagalni video veliko močnejši – in sicer približno 1,8 milijona besed glede na študijo, ki jo je izvedel Forrester Research. Videi, še posebej pa razlagalni, predstavljajo odličen način za pripovedovanje zgodb, saj s »pravimi« vsebinami vzbudijo radovednost ter pomagajo našim možganom še posebej dobro absorbirati vsebino in vzpostaviti čustveno povezavo.

Po podatkih Internet Retailer je večja verjetnost, da bo do 85 odstotkov ljudi kupilo izdelek, če so najprej videli razlagalni video. Z uporabo premišljenih vizualnih elementov, zvokov in animacij lahko podjetja na privlačen način opozorijo na gledalčeve točke bolečine in nevsiljivo pojasnijo rešitev. Dober razlagalni video je kratek, razumljiv in zapomnljiv, oseben in navdihujoč.

Razlogi za pripovedovanje zgodb v obliki razlagalnih videov

Pripovedovanje zgodbe je ključna sestavina vsakega odličnega razlagalnega videa. Zakaj so razlagalni videi odličen način pripovedovanja zgodb, lahko strnemo v štiri ključne razloge:

1. Zgodbe preoblikujejo ideje v razumljive vsebine

Premišljeno pripovedovanje zgodb z razlagalnimi videi omogoča, da sporočimo svoje ideje in koncepte na lahko razumljiv, preprost in osredotočen način, ne glede na to, kako zapleteno je ključno sporočilo. Še več, predstavlja hiter in nepozaben način ter gledalcu pomaga zagotoviti izbrane, a pomembne informacije, ki jih potrebujejo za sprejem odločitve.

2. Zgodbe vzbudijo radovednost in razburkajo čustva

Pripovedovanje zgodb ne pomaga samo pri posredovanju zapletenih zamisli, ampak tudi pri vzpostavljanju in negovanju čustvene povezave z občinstvom. Dobre zgodbe razburkajo čustva ljudi, da vzpostavijo odnos do prejetih informacij. Takrat, ko ljudje čutijo, jih lažje aktiviramo in spodbudimo k akciji.

Številne raziskave so pokazale, da se, ko zgodba vzbudi močna čustva, aktivirajo določeni predeli možganov, med drugim tudi tisti, ki so povezani z obdelavo čustev in spominov. Ta povečana aktivnost v čustvenih centrih možganov povzroči sproščanje dopamina in oksitocina, kar poveča naš čustveni odziv na zgodbo in jo pomaga utrditi v našem spominu. Še več, raziskava Invespa je pokazala, da imajo kupci, ki se čutijo čustveno povezane z blagovno znamko, 306-odstotno višjo življenjsko vrednost kot tisti, ki je nimajo.

3. Svoje občinstvo popelje na pustolovščine

Pomislite, kdaj vas je nazadnje pritegnila zanimiva zgodba? Zgodbe so namreč povsod okoli nas, ampak le nekaj je tisti »pravih«, v katerih se prepoznamo in nas popeljejo na vznemirljivo pustolovščino.

Takšnih zgodb, ki se nas zares dotaknejo, ni veliko. Ključno je torej zagotoviti, da občinstvu posredujemo tisto »pravo« zgodbo, kar med drugim pomeni, da vemo, kdo je naše ciljno občinstvo, kaj želi slišati in kam jih želimo popeljati. Ne glede na to, ali gre za bolj fantastično ali realistično okolje, pripovedovanje zgodb z razlagalnimi videi omogoča, da svoje ideje oživimo in popeljemo svoje občinstvo z mislimi tja, kjer so že bili oz. tja, kamor želijo iti.

kontekst

Kontekst, kamor postavimo zgodbo, nima meja.

4. Zgodbe združujejo ljudi

Zgodbe so univerzalni jezik. Zgodbe združujejo ljudi in ustvarjajo občutek skupnosti. Global Web Index je objavil, da je 76 odstotkov uporabnikov interneta vključenih v spletne skupnosti. Spletne skupnosti so odličen način za krepitev vezi s ciljnim občinstvom.

Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu #510. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji