Gašper kuha
Aktualno

»Kulinarični svet je postal pravi cirkus in jaz sem navdušen, da sem del te norije!«

Gašper Plankar je po izobrazbi sicer medijski tehnik, po duši pa strasten kuhar, ki svojo ljubezen do (rastlinske) hrane deli tudi na družbenih omrežjih in svojem blogu pod imenom Gašper kuha.

Gašper Planar pravi, da je iskro ljubezni do ustvarjanja okusov začutil že v zgodnjem otroštvu, zanetili pa sta jo njegovi babica in mama. »S svojim radovednim duhom sem vedno rad stopil k njima v kuhinjo, kar me je navdihnilo, da sem zdaj tukaj, kjer sem. Leta 2015 sem se odločil, da sprejmem izziv, ki sem si ga zastavil, in se podam v svet bloganja. Že v najstniških letih sem namreč z zanimanjem spremljal kuharske oddaje in sledil tujim blogerjem, takrat pa je nastal moj lastni kotiček na spletu pod imenom Gašper kuha. Rad rečem, da je blog plod moje radovednosti, ustvarjalnosti in strasti do kulinarike,« pravi.

Ljudje cenijo iskrenost in avtentičnost

Pove, da je »zadevo« vzel zelo resno, a se je obenem vseeno zabaval in pokazal svoj unikaten pristop k hrani. V poplavi tovrstnih ustvarjalcev se je zavedal, da mora na nek način opozoriti nase in kot pravi, je njegov »recept« za uspeh sila enostaven: »Srce, duša, ljubezen do kulinarike, trdo delo in želja po nečem več.« Po njegovih besedah ljudje cenijo iskrenost in avtentičnost. »Ko sem pokazal svojo strast do kuhanja na način, kot sem ga, so me opazili. Poleg tega v recepte dodajam svoj osebni pridih in tako še bolj izstopam iz množice. Pri meni fotografija ne pove le zgodbe o hrani, temveč oživi vsak košček mojega kulinaričnega sveta, kot da bi bil to resničen gurmanski raj,« pripoveduje.

»Trendi? Neverjetni!«

V blogerske vode se je podal pred slabim desetletjem in seveda se je v tem času na kulinaričnem področju zgodilo precej. Sam opaža, da vse več ljudi izbira vegansko in vegetarijansko hrano. Na to po njegovih besedah vplivajo različni razlogi, prevladujeta pa skrb za zdravje in skrb za okolje. In več kot se govori o tem, več pozornosti po njegovih opažanjih pritegne ta tematika. Ko ga povprašamo o trenutnih trendih, odgovori, da so ti preprosto neverjetni: »Vrnitev k tradicionalnim metodam kuhanja, kot sta fermentacija in konzerviranje, je v polnem zamahu. In kaj reči o noriji okoli eksotičnih sestavin in receptov na družbenih omrežjih? Kulinarični svet je postal pravi cirkus – in jaz sem navdušen, da sem del te norije!«

»Nekaj počnem prav«

V vseh teh letih so ga opazile tudi številne blagovne znamke, ki so mu ponudile, da bi postal njihov ambasador ali da bi promoviral njihove izdelke. Ko gre za sodelovanja s podjetji, vedno izbere tiste, v katere verjame in so mu blizu. »Nekajkrat sem že moral zavrniti ponudbe, ker nisem začutil tiste prave kemije, ki je potrebna za sodelovanje. Trenutno sem ambasador štirim neverjetnim podjetjem; to so Lidl Slovenija, Malinca, Kalček in hrvaški Garden. Sodelovanja mi omogočajo, da raziskujem nove okuse, izdelke in zgodbe ter jih delim s svojimi sledilci – in to je res neprecenljivo. Nič me ne spravi v boljšo voljo kot občutek, ko podjetja izrazijo željo po sodelovanju z mano. To mi daje občutek, da očitno že počnem nekaj prav in da se moje delo resnično opazi,« je zadovoljen.

gasperkuha

Velikonočno mizo lahko popestrite tudi s tematsko okrašenimi piškoti in kolački.

Onkraj običajnih meja kulinaričnih izkušenj

Na vprašanje, kaj najraje kuha oz. pripravlja v kuhinji, pove, da so njegova »specialiteta« barvite in okusne sladice, ki ga vedno potisnejo onkraj običajnih meja kulinaričnih izkušenj. »Kot pravi ljubitelj italijanske kuhinje se vedno lotim priprave testenin, lazanje, tiramisuja, pice in fokače. Ampak ne pozabim niti na domače kulinarične zaklade, kot so štruklji, krompirjev golaž, ričet ali boranja, ki so moji zvesti sopotniki,« pove.

Ker je pogovor potekal pred veliko nočjo, smo ga povprašali tudi o tem, kaj za ta praznik ne sme manjkati na njegovi mizi. Če večina »vsejedcev« stavi na šunko v testu in kuhana jajca, pa sam velikonočni jedilnik popestri z osnovnimi veganskimi dobrotami. »To so jedi, ki jih ne bi ravno pričakovali na velikonočni mizi – čičerikin humus, veganska francoska solata, veganski sirni nadomestek, svež paradižnik, kisle kumarice, sveže pečen kruh ... Vedno pa imam tudi svoj adut v rokavu – slastno potico! Večinoma tradicionalno z orehi, včasih pa se odločim za malce bolj eksotično različico, kot je čokoladna potica s kokosom. Ko gre za okuse in tradicije, se namreč rad malce poigram,« sklene.

Korenčkova torta

Korenčkova torta za veliko noč? Zakaj pa ne!

Članek je bil objavljen v prilogi KuhaMMo, ki jo lahko prelistate tu.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji