objektiv naslovnica
Aktualno

Kakšen je učinek vojne v Ukrajini na življenje v Sloveniji in Evropi?

Mediana je v marcu izvajala raziskavo o vojni v Ukrajini in njenih posledicah. Pod okriljem raziskovalne hiše Gallup International je v anketi sodelovalo več kot 23 tisoč državljanov 24-ih članic EU ter Švice in Srbije, med temi 735 Slovencev.

Prebivalci Slovenije so glede vojne v Ukrajini zaskrbljeni podobno kot povprečen državljan EU. Skoraj vse skrbijo ali zelo skrbijo podražitve, inflacija in slabitev gospodarstva zaradi sankcij proti Rusiji in možnosti vojne svetovnih razsežnost. Okrog dve tretjini anketirancev se bojita pomanjkanja energentov in možnosti uporabe jedrskega orožja. Ker skoraj 90 % Slovencev meni, da smo odvisni ali zelo odvisni od dobave energentov iz Rusije, zato večino skrbi tudi potencialno pomanjkanje energentov.

Vojna v Ukrajini pa povzroča tudi skrbi glede našo pripravljenosti. Le tretjina Slovencev meni, da je slovenska vojska na splošno ustrezno opremljena in usposobljena, kar je manj kot v povprečju v Evropi. Svojo vojsko med drugimi slabše ocenjujejo Hrvati, pa tudi Avstrijci in Slovaki.  Dobri dve tretjini Slovencev menita, da je Ukrajina dobila dovolj podpore od Slovenije in so na splošno naklonjeni sprejemu beguncev iz Ukrajine, vendar v nasprotju s povprečnimi Evropejci raje v urejenem obsegu.

Ob vojni pozabili na koronavirus

Kot zanimivost – koronavirus skrbi le še četrtino Slovencev, naše splošno zaupanje v EU pa dosega slabih 60 %. Polovica jih meni, da je povezanost članic EU trenutno močna ali zelo močna, kar je za 10 odstotnih točk manj kot EU delež.

Intervju

Beatrice Cornacchia
18. 05. 2024

»Zame je marketing znanost, zato ima vse, kar počnemo, lokalno analizo, ozadje, vpogled,…

TAK kolektiv
11. 05. 2024

Matic Lenaršič, Jernej Koželj in Janžej Marinč so oblikovalci, združeni v TAK kolektiv.…

Od vedno, tudi pred prevlado trenda trajnosti, smo usmerjeni v najbolj kakovostne rešitve v dani situaciji, s kar se da dolgo življenjsko dobo.…

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

Naši avtorji