zz
Aktualno

Kako platforme za dostavo pomagajo lokalnim ponudnikom?

Slovenska podjetja so v štirih letih ustvarila več kot 100 milijonov evrov prihodkov preko platforme Wolt.

V hitrem tempu življenja si potrošniki želijo tudi hitre dostave, zato na spletu najraje izberejo lokalno – to pa je odlična priložnost za domače ponudnike. Raziskava podjetja Norstat kaže, da lahko preko povezovanja s platformami, kot je Wolt, premostijo vrzel pri dostavi in s tem poskrbijo za rast.

Globalno gledano so podjetja na platformi Wolt v letu 2022 ustvarila več kot 3 milijarde evrov prihodkov, v Sloveniji pa od začetka delovanja platforme več kot 100 milijonov evrov. Raziskava potrjuje, da platforme lokalnim podjetjem omogočajo konkurenčnost, prisotnost na trgu in posledično pomembno prispevajo k rasti poslovanja.

Več strank in več prihodkov

Slovenska podjetja so kot največjo prednost sodelovanja s platformami navedla doseg novih strank (86 odstotkov) in povečanje prihodkov (29 odstotkov). Z izsledki raziskave se strinja Matej Selan, solastnik restavracije Maharaja: »Tovrstne platforme zagotavljajo konkurenčnost z velikimi podjetji in prisotnost na trgu, saj gre za učinkovit prodajni kanal.« V Sloveniji več kot 70 odstotkov prihodkov na platformah prinaša Wolt, preostalo pa drugi konkurenčni ponudniki. Kar 59 odstotkov ponudnikov je pri tem dejalo, da bi bili prihodki od prodaje nižji, če se v preteklosti ne bi pridružili platformam, 54 odstotkov pa jih pravi, da bi bila rast novih strank bistveno manjša.

Kako premostiti vrzel pri dostavi?

Lokalni ponudniki v Sloveniji kot ključni razlog za pridružitev platformam navajajo predvsem stroškovne in časovne dejavnike, ki vplivajo na vzpostavitev lastne dostavne flote. Več kot polovica jih meni, da je vzpostavitev lastne dostavne flote časovno potratna in da je težko zagotoviti kader. Prav tako navajajo, da je število naročil, ki bi jih prejeli preko lastne dostavne flote, premajhno, da bi jo lahko stroškovno upravičili, ter da je skoraj nemogoče predvideti, kdaj in koliko naročil lahko pričakujejo.

Wolt kot nadomestek lastne spletne trgovine

Malim in srednjim podjetjem prav tako velikokrat primanjkuje finančnih sredstev za vzpostavitev lastne spletne trgovine in vsi omenjeni dejavniki dejansko ustvarjajo vrzel pri dostavi. Platforme jo pomagajo premostiti, saj ponujajo enostaven in hiter dostop do orodij, ki jih uporabljajo vodilni svetovni akterji v e-trgovini. Kot pojasnjuje direktor podjetja Wolt Slovenija Clemens Brugger, se je vloga platform bistveno spremenila: »Ves čas stremimo k razumevanju svoje vloge v mestih, v katerih delujemo. V Sloveniji smo prisotni že štiri leta in ugotavljamo, da nismo le dostavna služba, temveč celovita platforma, ki lokalnim partnerjem omogoča rast in prilagoditev v hitro spreminjajočem se digitalnem gospodarstvu. Trendi kažejo, da so takšne dostavne platforme postale ključni partnerji lokalnih podjetij, saj zapolnjujejo vrzel v dostavi in spodbujajo gospodarsko rast.«

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji