nogomet
Aktualno

Izjemen uspeh slovenskih nogometašev ali kako je David premagal Goljata

Vsi, ki so bili prepričani, da bo Portugalska reprezentanca v Stožicah premagala Slovenijo in osvojila že trinajsto zaporedno zmago, so se zmotili. Novica je seveda odmevala tudi v tujini, tudi zato, ker so Portugalci ena od svetovnih nogometnih velesil.

»Jezni Cristiano Ronaldo besni po šokantnem porazu, ki je končal niz zmag Portugalske« so v naslovu enega od člankov zapisali v britanskem Mirrorju, »Besni Cristiano Ronaldo zapušča igrišče po porazu Portugalske proti Sloveniji z 0:2« pa je v torek zvečer pisal Daily Mail.

Presenečenje poznavalcev je bilo precejšnje tudi zato, ker Portugalci veljajo za enega od favoritov na prihajajočem Euru 2024, pa tudi, ker je v njihovi reprezentanci kar nekaj izjemnih igralcev.

Po podatkih portala transfermarkt.com, kjer vrednost nogometnih reprezentanc izračunajo po vrednosti igralcev, je tako trenutna vrednost portugalske reprezentance (ki je na tretjem mestu za Anglijo in Francijo) 1,06 milijarde evrov, slovenske pa 121 milijonov (na 48. mestu).

»Miške« vs. »carji«

Za komentar smo prosili tudi Mitjo Tuškeja, stratega in partnerja v Formitas skupini, ki pravi, da vrednost reprezentance seveda ni le denarju. »Vrednost reprezentance (ali kluba) je 'preprost' seštevek vrednosti fantov, ki igrajo za reprezentanco (ali klub). In seveda ta matematika jasno pokaže, da so Portugalci 'carji', Slovenci pa smo 'miške'. Vsota individualne vrednosti pa v ekipnih športih ne pomeni, da je pravi kriterij za uspešnost. Ne nazadnje, Malta je po teh podatkih vredna le 5,63 milijona evrov, kar je dvajsetkrat manj od vrednosti slovenske reprezentance, pa nas je prejšnji teden malce ohladila ... Tako kot so nas naši fantje včeraj ogreli do maksimuma, ko so premagali osemkrat dražjo reprezentanco,« je povedal za MM in dodal, da na trenutni uspeh vplivajo ekipni duh, vodenje, motivacija in še cel kup elementov. »Res pa je tudi, da če reprezentanca uspe, vsaj njeni najboljši poamezniki pridobivajo na svoji ceni oziroma vrednosti,« še poudari.

Prava »vrednost« državne reprezentance pa se po njegovem mnenju bolj jasno pokaže po številu gledalcev, ki jo spremljajo (na stadionih ali ob televizijskih in radijskih prenosih). »In po tem kriteriju je jasno, da v zadnjem obdobju vrednost naše nogometne reprezentance močno raste. Razprodani stadioni in podatki o gledanosti prenosov to jasno kažejo. Če pa govorimo o vrednosti tržne znamke, je ta gotovo najbolj odvisna od uspehov in rezultatov. In vprašanje je, ali se ta del da 'upravljati'. Seveda se da, tako kot se da upravljati vsako drugo znamko. Z dolgoročnim konceptom vodenja reprezentance s pravimi strokovnjaki in vodji – selektor Kek je odličen reprezentant takega koncepta, s pravimi marketinškimi in piarovskimi prijemi in s smiselnimi in dobro vodenimi komunikacijami,« pravi Tuškej.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji