sara isakovic
Aktualno

Iz revije SaMMozavestno: »Ljudem pomagam uresničevati njihove želje«

Sara Isaković, ki se je v spomin in srce Slovencev najbolj zapisala kot dobitnica srebrne olimpijske medalje v plavanju, je po končani profesionalni športni karieri svoje poslanstvo našla v pomoči ljudem pri uresničevanju njihovega potenciala.

Kot športnica je že zelo zgodaj spoznala moč manifestacije in izpolnjevanja zastavljenih ciljev, kar pa večini ljudi povzroča velike preglavice. Da bi jim pomagala doseči njihove sanje in priti do cilja, je zasnovala zabavno namizno igro, psihološki pripomoček, ki jim omogoča, da korak za korakom uresničijo svoje želje.

Sara Isaković je že kot otrok spoznala, kako pomembna je ciljna naravnanost. Njena največja želja je bila namreč nastopiti na olimpijskih igrah, kar si je tudi zastavila za svoj cilj, pa čeprav se je drugim zdelo to nemogoče. A že pri šestnajstih letih je kot najmlajša Slovenka nastopila na olimpijskih igrah v Atenah. Toda to ji še ni bilo dovolj, zato se je odločila, da bo že čez štiri posegla po olimpijski medalji. »Takoj, ko sem prišla domov, sem cilj razdelila na manjše korake in začela možgane usmerjati k uspehu. Poleg napornih treningov sem izvajala različne psihološke tehnike. Medaljo sem vizualizirala vsaj tristokrat,« pripoveduje. Vztrajnost in disciplina sta se ji obrestovali, saj je kot prva Slovenka na olimpijskih igrah v Pekingu leta 2008 osvojila medaljo v plavanju. Pri tem je spoznala, kako neverjetno moč imajo naše misli, zato se je odločila, da se posveti študiju psihologije na univerzi Berkeley v Kaliforniji. Še posebej jo je pritegnila psihologija optimalnega nastopanja, saj je prepričana, da lahko vsak posameznik s preprostimi psihološkimi tehnikami uresniči svoje potenciale in si poveča kakovost življenja.

Kar 98 odstotkov ljudi si ne zastavlja ciljev

»Raziskave so pokazale, da si velika večina ljudi, kar 98 odstotkov, ne zastavlja ciljev. Živijo iz dneva v dan in le čakajo, kam jih bo pripeljalo življenje. Želje sicer imajo, ampak nimajo prave motivacije, da bi jih uresničili,« pravi. Kaj je pravzaprav želja? To je po njenih besedah kakršna koli sprememba, na primer izboljšanje odnosa s partnerjem, izguba odvečnih kilogramov, odločitev za potovanje ali varčevanje in podobno. »Do uresničitve želja pa lahko pride le tako, da si zastavite cilj in poskrbite, da ga tudi uresničite. Toda pot do tja sami sebi otežujemo, saj smo polni izgovorov, zakaj nečesa ne moremo storiti. Nekateri si niti ne upajo začrtati vizije lastnega življenja, saj se bojijo neuspeha ali pa celo uspeha. Raje se prepričujejo, da nečesa ne zmorejo ali da si uspeha niti ne zaslužijo,« opaža.

Ko na svojih delavnicah, ki se jih v povprečju udeleži 60 do 80 ljudi, vpraša občinstvo, kdo od njih ima začrtano vizijo, kaj hoče doseči v življenju, in tudi načrt, kako bo to dosegel, dvigneta roko le eden ali dva. »Gre preprosto za to, da vzameš življenje v svoje roke in se odločiš, da boš uresničil svoje želje. Kot športnica sem se naučila, kako izkoristiti svoj čas, zato vedno korak za korakom sledim zastavljeni smeri. Ko so Budo vprašali, katera je največja napaka, ki jo ljudje počnemo v življenju, je odgovoril, da to, da mislijo, da imajo čas. Zato odlagajo stvari na jutri, naslednji mesec ali novo leto. Čas pa nam polzi med rokami,« pripoveduje.

Človek, ki išče izgovore, jih vedno najde

Čeprav ljudje morda na prvi pogled ne trpijo zaradi tega, ker si ne zastavljajo ciljev, pa Isakovićeva meni, da so globoko v sebi nezadovoljni, saj imajo občutek, da jim nekaj manjka. »Nimajo občutka, da bi imeli moč odločati o tem, kako želijo živeti svoje življenje. Toda ko sprejmejo odgovornost za lastno življenje, je prav neverjetno opazovati, kako se jim izboljša samopodoba, pridobijo samozavest in občutek, da si tudi oni zaslužijo biti srečni in zadovoljni. Žal pa se za to, da bodo v življenju nekaj spremenili, odločijo šele, ko jih nekaj prisili v to, na primer, ko izgorijo, ko imajo zdravstvene težave zaradi odvečne teže ali ko se znajdejo v težki finančni situaciji.«

Sogovornica je prepričana, da za spremembe ni nikoli prepozno. »To je le še eden od izgovorov, ki se jih tako radi poslužujemo. Človek, ki išče izgovore, jih vedno najde. Moja naloga je, da ljudem dajem upanje, spodbudo, da lahko spremembe začnejo uvajati že danes. Seveda se ne bo nič zgodilo z danes na jutri – ne moremo pričakovati, da bomo shujšali z enim trebušnjakom –, a če si zastavimo načrt in ga uresničujemo korak za korakom, bomo zagotovo prišli do cilja,« je prepričana. Pri tem pa je najbolj pomembno, da spremenimo način razmišljanja: »Ljudem želim pomagati, da ozavestijo svoj notranji monolog, zgodbe, ki si jih pripovedujejo, zakaj nečesa ne zmorejo. Vsaka beseda, tudi če je ne izrečemo na glas, šteje in prav vsaka beseda ustvarja našo realnost. Če v sebi slikam scenarije, kako mi bo nekaj spodletelo, s tem usmerjam svoje možgane, ki iščejo načine, kako se izogniti neudobju, ki bi ga povzročila sprememba. Takšna je pač človeška narava.« Zato velik pomen pripisuje tudi vadbi čuječnosti, ki nam omogoča, da se v vsakem trenutku zavemo svojih misli in znamo prepoznati, da scenariji, ki si jih ustvarjamo v svojem umu, niso naša resničnost.

Do oblikovanja lastne prihodnosti na igriv način

Svoja spoznanja o tem, kako lahko ljudje uresničijo svoje potenciale in zaživijo polno življenje, deli na predavanjih in delavnicah, ker pa si je želela, da bi se tudi drugi naučili pravilnega postavljanja ciljev, je iskala način, kako bi lahko na zanimiv in razumljiv način predstavila najpomembnejše tehnike za uspešno doseganje ciljev. S partnerjem Gregom Piškurjem, sicer ustanoviteljem in direktorjem podjetja Invented4, ki se ukvarja s snovanjem in prodajo poslovnih daril, sta se domislila, da bi to lahko storila s pomočjo zabavne namizne igre. Tako je nastala igra »Od sanj do cilja«, o kateri Isakovićeva govori kot o psihološkem orodju, ki igralca z znanstveno podprtimi procesi vodi in mu pomaga, da ustvari svojo prihodnost. »Prepričana sem, da bo posameznik z močno željo naredil vse, da jo bo tudi uresničil, a le če ima pravo orodje v svojih rokah. In to sem si želela doseči z igro, ki vsakemu omogoča, da v približno dveh urah korak za korakom v celoti razvije svoj akcijski načrt, določi svoj 'zakaj', podporni sistem, vrednote in prepričanja ter osvoji močne psihološke prijeme, s pomočjo katerih bo ostal motiviran in samozavesten pri uresničevanju svojega cilja. To je čas, ki ga boste namenili sebi in ustvarjanju svoje prihodnosti, ki je zgolj v vaših rokah,« pravi avtorica igre.

sara isakovic2

»Od sanj do cilja« je prvi vodnik za postavljanje osebnih ciljev v obliki igre, ki jo odigrate sami s seboj. Postavite igralno površino, karte in figurico, obrnete prvo karto in preprosto sledite navodilom. Igra vas bo popeljala na potovanje po deželi, v kateri vsaka pokrajina predstavlja eno pomembno področje za postavljanje in doseganje osebnih ciljev.

Poslovno darilo, ki bo povečalo zadovoljstvo zaposlenih

Prepričana je, da je igra »Od sanj do cilj« tudi eno od najboljših poslovnih daril, ki jih lahko podjetja ob koncu leta podarijo svojim zaposlenim ali poslovnim partnerjem. »Poleg tega, da je izdelek inovativen in kakovosten ter okolju prijazen, pa je najbolj pomembno to, da s tem, ko ga nekomu podarite, sporočate, da mu želite, da bi uresničil vse, kar si želi, in na ta način pozitivno vplivate na njegovo življenje,« pravi. 

Po njenih besedah se podjetja v zadnjem času vse bolj zavedajo, kako pomembno je, da so njihovi zaposleni izpolnjeni in da imajo začrtano tako osebno kot tudi poslovno vizijo, ki bo prispevala k uspehu podjetja: »To, da živijo polno življenje, se namreč odraža tudi pri njihovem delu. Če sem zdrava in fit, bom v službi bolj produktivna; če sem doma zadovoljna in imam ljubeč partnerski odnos, sem bolj sproščena in umirjena, v službo pa vsak dan pridem vesela in zadovoljna.« Kot dodaja, v največji meri sodeluje z velikimi podjetji, za katera ugotavlja, da si že močno prizadevajo za spremembo kulture v smeri čim večjega zadovoljstva zaposlenih. In k temu lahko po njenem mnenju veliko prispeva tudi njen psihološki pripomoček.

Kot nam je še povedala ob koncu pogovora, namerava v prihodnosti razvijati še več podobnih izdelkov. »Moj cilj je, da čim več psiholoških vsebin iz knjig, predavanj in drugih gradiv spremenim v fizične izdelke, ki bodo ljudem pomagali povečati samozavest in jim dati potrebno motivacijo, da bodo sami ustvarjali svojo prihodnost in ne le živeli tjavendan,« sklene.

sara isakovic

Članek je bil objavljen v jesenski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu. 

Intervju

Beatrice Cornacchia
18. 05. 2024

»Zame je marketing znanost, zato ima vse, kar počnemo, lokalno analizo, ozadje, vpogled,…

TAK kolektiv
11. 05. 2024

Matic Lenaršič, Jernej Koželj in Janžej Marinč so oblikovalci, združeni v TAK kolektiv.…

Od vedno, tudi pred prevlado trenda trajnosti, smo usmerjeni v najbolj kakovostne rešitve v dani situaciji, s kar se da dolgo življenjsko dobo.…

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

Naši avtorji