bastua
Aktualno

IKEA in Marimekko s kolekcijo BASTUA slavita skrb zase

Aprila lani so v IKEI naznanili, da so sklenili sodelovanje s finsko blagovno znamko Marimekko, zdaj pa so izbranim novinarjem, med katerimi smo bili tudi mi, razkrili več podrobnosti o kolekciji BASTUA.

Ime BASTUA izhaja iz nordijske kulture savnanja, temelji pa na ideji, da si moramo ljudje doma po napornem dnevu vzeti čas za sprostitev in zabavo. »Čeprav je savna močan del skandinavske kulture, je prisotna tudi drugod po svetu. Že stari Grki in Rimljani so poznali pozitivne plati savnanja, savne so priljubljene v Turčiji, na Japonskem ... Skrb zase in za dobro počutje postaja povsod po svetu vedno bolj pomembna. Čas, ko si v savni, ni le čas, ko se fizično spotiš in očistiš, ampak tudi čas, ko se sprostiš, si sam s sabo, se umiriš ... Predvsem pa se nam zdi, da lahko z našo kolekcijo tudi tisti, ki doma nimajo lastne savne, v svoj dom vnesejo nekaj nordijskega občutka sreče in miru,« pravijo snovalci kolekcije.

Izvirni vzorci, med katerimi izstopajo listi rabarbare

V Marimekku, finskem podjetju za oblikovanje, ki slovi po izvirnih tiskih in barvah, so v okviru sodelovanja oblikovali ekskluzivne vzorce za IKEO, med katerimi kot najbolj zanimivega izpostavljajo vzorec listov rabarbare.

»Ko smo se predstavniki obeh blagovnih znamk prvič srečali, smo se strinjali, da je tema savne zelo zanimiva. Ker je Marimekko finska blagovna znamka, na finskem pa je kultura savnanja izjemno pomembna – mislim, da imajo tam okoli 5 milijonov savn in prav toliko prebivalcev, je bila to naša izhodiščna točka, iz katere se je vse razvijalo zelo organsko,« pravi Henrik Most, kreativni direktor v IKEI.

bastua

»Eden od članov ekipe je omenil, da na finskem podeželju, za lopami, v katerih so domače savne, zelo pogosto raste rabarbara. To je rastlina, ki je pritegnila našo pozornost oz. je postala ena od posebnih točk tega sodelovanja. Želeli smo namreč nekaj, kar bo pritegnilo pozornost, morda celo radovednost. Nekaj, kar bo prineslo nasmehe na obraze kupcev,« pripoveduje Rebekka Bay, kreativna direktorica v Marimekku. »To je bil res eden od primerov, ko se ideja utrne skorajda po naključju, ampak je tako dobra, da okoli nje potem nastane celoten koncept. Kar nam je bilo še posebno všeč, je to, da ne gre za realistično podobo teh listov, ampak je podoba abstraktna, kar mi je pri Marimekku še posebno všeč,« jo dopolni Henrik Most.

Izdelki, ki so brezčasni in univerzalni

Kolekcijo omejene izdaje tako sestavlja 26 izdelkov z živahnimi potiski, med njimi pa je vse od pohištva do steklenih izdelkov, dodatkov in tekstila. »Čeprav smo vse izdelke zasnovali z mislijo na to, kaj potrebujemo pred, med in po savnanju, gre za izdelke, ki jih dejansko lahko uporabimo kadarkoli, ko se želimo sprostiti in družiti. Ne le v savni, ampak tudi v dnevni sobi, v domači kopalnici, na terasi. Izdelki so brezčasni in univerzalni, hkrati pa imajo visoko estetsko vrednost. Ne gre za hitro modo, ampak smo ustvarili nekaj, kar bodo cenile še generacije, ki prihajajo,« je poudaril Mikael Axelsson, oblikovalec v podjetju IKEA.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji