enki
Aktualno

Enki: Kako digitalno pozicionirati blagovno znamko?

Spletna agencija Enki je v svojih prostorih v Tehnološkem parku organizirala predavanja za poslovne partnerje in preostalo zainteresirano javnost. Na učnem dnevu "Enkratni dan" so podjetnike spomnili, kako pomembna je njihova izpiljena spletna prisotnost.

Spletna stran je še vedno najbolj pomembno digitalno orodje, s katerim znamka komunicira z uporabniki. Spletno komuniciranje mora biti naravnano k uporabniku, zato morajo podjetja redno izvajati analize obstoječih in potencialnih trgov. Ko podjetje spozna uporabnika, spozna njegove navade, hobije, zanimanja in prostore (fizične ali digitalne), ki jih rad obiskuje.

Vse te informacije so zajete pri snovanju spletne strani, katere zelo pomembna lastnost je drugačnost. »Ponudite svojim kupcem nekaj povsem nenavadnega, spletna stran naj bo popolnoma drugačna od spletnih strani vaših konkurentov,« pove Nika Serdoner, strateginja v agenciji Enki. Ker pa mora spletna stran uporabnika razvajati, moramo pri njeni izgradnji upoštevati tudi to, da za brskanje po internetu uporabljamo najrazličnejše naprave: »Spletna stran naj bo prilagodljiva za najrazličnejše zaslone – od računalniškega, mobilnega, tabličnega, za zaslon ročne ure ... Lahko pa glede na napravo predrugačite tudi samo vsebino; ko iščemo informacije preko telefona, želimo hitro in enostavno dejstvo, ko pa smo na računalniku, si radi ogledamo tudi kakšen videoposnetek ali animacijo.« Vredno si je zapomniti, da vsi uporabniki spleta postajamo t. i. Instagram uporabniki, kar pomeni, da imamo zelo malo pozornosti in si prvi vtis ustvarimo veliko hitreje kot leta nazaj.

Zanimanja je dovolj, ukradite pozornost!

Na predavanjih Enkratni dan smo obiskovalci lahko slišali, da pot do ciljnega občinstva v resnici ni tako težka. Povprečen človek preživi na spletu skoraj 7 ur dnevno, ko govorimo o generaciji Z (rojeni po letu 2000), pa celo 8 ur dnevno. Številka se strmo zvišuje, saj sta nanjo vplivala pandemija covida-19, ko smo ljudje več časa preživljali doma in se navezali na svoje tehnološke igračke, in razvoj tehnologije. Vsak dan se rojeva več in več orodij in funkcij, s pomočjo katerih delamo, komuniciramo, kupujemo, načrtujemo, potujemo, zmenkujemo ipd. Splet postaja naš vzporeden svet, v katerem se uporabniki počutimo prav tako dobro kot v fizičnem svetu. Kako torej priti do končnih kupcev ali uporabnikov naše blagovne znamke?

Kako nagovoriti ljudi?

Uporabniku se blagovna znamka lahko približa s tržnokomunikacijskimi akcijami. V agenciji ENKI pravijo, da so jih izkušnje naučile, da je projekt bolj uspešen, ko akcije razdelijo na več majhnih segmentov in ciljajo na eno skupino z enim produktom v edinstveni akciji. Ljudi je namreč potrebno nagovoriti skozi kanale, ki jih najbolj pogosto uporabljajo in v njihovih jezikovnih kodih. »Ko smo z znamko Porsche nagovarjali kriptoskupnost, smo uporabili kriptoizraze in kampanjo lansirali na LinkedInu in Youtubu, ne pa tudi na Facebooku. Zakaj ne? Enostavno – ker ga ne uporabljajo pogosto,« pojasnjujejo. Tržnokomunikacijske akcije naj ustvarjajo željo po doživetju. »Uporabniki izberejo en izdelek v poplavi mnogih zato, ker mu ta ponuja doživetja in z njim drugačne občutke.«

Od zgoraj omenjenih 8 ur, ki jih ljudje preživljamo na spletu, je kar tretjina časa preživetega na družbenih omrežjih, zato narašča zanimanje za vplivnostni marketing. Poleg tega pa ima tovrstni marketing v primerjavi z običajnim digitalnim zakupom še kar nekaj prednosti: cenejšo produkcijo,  večjo stopnjo zaupanja, nove ideje, ki jih podjetje ustvari skupaj z vplivnežem, lažjo pot do relevantne skupine, končna cena pa je vedno nižja od cene klasičnega digitalnega zakupa. Še vedno velja najpomembnejše pravilo pri vplivnostnem marketingu – podjetje mora izbrati pravega vplivneža; takšnega, s katerim si deli vrednote, interese in podpira njegove hobije.

 

Ob koncu Enkratnega dne nas je agencija Enki popeljala še v svet prihodnosti, v katerem bomo ciljno občinstvo nagovarjali skozi navidezno resničnost in metavesolje, o konkretnih prijemih pa nas bodo podučili v prihodnji izvedbi dogodka.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji