iab akademija
Aktualno

Digitalni trendi v letu 2023: merjenje, umetna inteligenca, vplivneži

»Zdi se nemogoče, da bi v tem letu obstajal trend, ki bi bil večji od umetne inteligence. A je – in to je merjenje,« je na današnji IAB Akademiji, namenjeni pregledu trendov v digitalnem marketingu, uvodoma povedal Zoran Savin, direktor IAB Slovenija.

Kot pravi Zoran Savin, se prednosti digitalnega marketinga še vedno kažejo v merljivosti rezultatov, vse bolj pa tudi v ciljanju in hitrosti sprememb. Na merjenje rezultatov sicer lahko vplivajo številni razlogi, od tehnologije, programov za blokiranje oglasov, piškotkov, aplikacij do samih naprav, zato je največji izziv v tem, da vemo, koliko in kateri od teh razlogov najbolj vplivajo na merjenje. Težava je tudi v tem, da vlada nezaupanje v številke, ki naj bi dokazovale, kako učinkovite so digitalne kampanje, poleg tega pa je tudi transparentnost vse manjša.

UI najbolj vplivala na marketing in prodajo

Drugi trend, ki ga je izpostavil, je generativna umetna inteligenca. »V slovenščini gre za nekoliko neposrečen trend, saj intelligence v angleščini pomeni zbiranje in obdelavo podatkov in prav za to gre tudi pri UI,« je pojasnil. Po njegovih besedah je prvi val generativne UI vplival predvsem na marketing in prodajo, kar je tudi razlog, da ta industrija doživlja tako hitre spremembe. »Na UI večinoma gledamo kot na kopilota, ki nam nudi pomoč in podporo na različnih področjih,« opaža Savin.

Kot dodaja, UI še prispeva h kompleksnosti digitalnega marketinga, ki se že tako ali tako sooča z vedno novimi kanali in platformami, novimi oblikami vsebin in novimi uporabniškimi navadami. Poleg tega umetna inteligenca prinaša tudi nove probleme, med katerimi Savin izpostavlja zaupanje, lastništvo, avtorstvo, FOMO (bojazen, da ne bi česa zamudili), pomanjkljiv nadzor nad vsebinami in »halucinacije« UI-orodij, torej napačne informacije, s katerimi postrežejo.

Vplivnežem vse več oglaševalskega denarja

Čeprav se zdi, da se je vročica, povezana s spletnimi vplivneži, že umirila, pa so ti še vedno eden od najizrazitejših trendov na področju digitalnega marketinga. Naložbe v vplivnostni marketing se namreč povsod po svetu povečujejo, tudi v Sloveniji, kjer so jim oglaševalci lani namenili okrog 6,2 milijona sredstev oglaševalskih sredstev.

Še en trend, ki ga je omenil Savin, so trgovski mediji (kako je s tem v Sloveniji, smo pisali tu), torej povezovanje trgovine in oglaševanja. Na razvitejših zahodnih trgih so trgovski mediji (ang. retail media) že pomemben vir prihodkov trgovcev, ki jih tržijo drugim oglaševalcem, medtem ko pri nas še niso zaživeli.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji