bicikelj
Aktualno

Deset let sistema za izposojo koles BicikeLJ

Prevozni sistem BicikeLJ, ki smo ga pri MM-u razglasili za medijsko inovacijo desetletja v Sloveniji, letos praznuje desetletje delovanja. Gre za enega od boljših primerov javno-zasebnega partnerstva v Sloveniji, v tem primeru med MOL in Europlakatom.

Vstopna točka delitvene ekonomije

Sistem BicikeLJ, ki ga je leta 2011 v Ljubljano in Slovenijo pripeljal Marko Kolbl z Europlakatom, se danes zdi nekaj najbolj običajnega v Ljubljani in po svetu. Kot smo zapisali v v obrazložitvi ob MM-ovi razglasitvi dosežkov desetletja, gre za več kot zgolj sistem: »BicikeLJ je moderen način prevažanja, simbol urbanega življenja v državi in vstopna točka delitvene ekonomije. Medtem ko se Slovenija prepočasi razvija in caplja za primerljivimi evropskimi državami, je BicikeLJ sistem, ki opozarja, da bi lahko bilo v državi precej drugače.« Ob tej priložnosti bodo jutri odprli novo postajališče na križišču Celovške in Prušnikove ceste, dogodka, ki ga organizira Mestna občina Ljubljana, pa se bo udeležil tudi Jean-Francois Decaux, direktor največjega ponudnika zunanjega oglaševanja na svetu JCDecaux, od koder tudi izvira zamisel o tovrstnem sistemu za izposojo koles.

Leta 2018 presegli milijon izposoj

Od 12. maja 2011, ko je BicikeLJ začel z dobrimi 32 tisoč izposojami, se je število že do konca tega leta povzpelo na 401.820 izposoj in več kot 26 tisoč registriranih uporabnikov. Predkoronsko leto 2019 je bilo rekordno, saj so zabeležili kar 1.139.738 izposoj (leto pred tem so prvič presegli mejnik milijon izposoj). Konec leta 2020 je sistem – ob upoštevanju koronskih ukrepov, ki so omejili javno življenje – beležil 777 tisoč izposoj in več kot 214 tisoč registriranih uporabnikov. Aprila 2021 jih je bilo 217 tisoč ob dejstvu, da je postajališč BicikeLJ 73 s skupaj 730 kolesi.

Kot je v osrednjem intervjuju v 471. številki Marketing magazina povedal direktor Europlakata Marko Kolbl, je v povprečju vsako kolo v sistemu izposojeno kar osemkrat na dan, kar je več kot v drugih sistemih matičnega podjetja JCDecaux, kjer so tudi razvili ta sistem izposoje koles. »Pravijo, da je BicikeLJ med najbolj uspešnimi sistemi iz njihove družine, kar je lepo priznanje za nas,« je povedal Kolbl.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji