CES tudi s slovenskimi predstavniki
Na letošnjem sejmu zabavne elektronike CES, ki je z razstavljavskega vidika sicer nekoliko okrnjen, bo tudi nekaj slovenskih razstavljavcev. Zbrali smo vtise podjetij Chipolo, Elaphe, Gorenje (Hisense) in NINU perfume.
Gašper Meden
Chipolo predstavlja novi izdelek
Za Chipolo je letošnji CES poseben, saj so premierno predstavili svoj novi izdelek Chipolo CARD Spot. Gre za iskalnik denarnic, ki deluje z Applovo aplikacijo Find My. Kartica, nič večja od kreditne, deluje preko povezave Bluetooth, njena glavna prednost pa je, da vsem uporabnikom Applovih naprav – iPhone, iPad, iPod touch ali Mac – omogoča, da z aplikacijo Find My najdejo založeno ali izgubljeno denarnico. Predstavitev izdelka so sicer načrtovali v letu 2021. »Zaradi prisotnosti na CES-u svetovni tehnološki mediji poročajo o nas, čeprav je tudi letos veliko medijev na CES-u prisotnih samo virtualno. Veseli nas, da smo letos lahko osebno prisotni na CES. Prišli smo, ker nam osebni stik z našimi poslovnimi in potencialnimi partnerji ogromno pomeni. Drugače je, ko se srečaš osebno kot preko digitalnih kanalov. Lahko bi rekli, da smo v tem kontekstu še vedno precej 'old school'.« V Chipolu opažajo, da je CES letos precej okrnjen, saj je veliko podjetij odpovedalo sodelovanje. »Veliko je praznega prostora in manj vrveža, vseeno pa verjamemo, da bomo dejstvo, da smo tu, čim bolje izkoristili.«
V Elapheju CES izkoristili tudi za pozicioniranje v ZDA
CES, sicer tradicionalno največji sejem za elektroniko, je s prehodom vozil na električne pogone po besedah Gorazda Lampiča, direktorja družbe Elaphe, postal eden od glavnih sejmov za avtomobilsko industrijo. »V Elaphe smo bili kot izbrano evropsko podjetje prisotni že leta 2018 in takrat navezali kup pomembnih stikov. Na tem mestu je večina ključnih igralcev v ekosistemu električne mobilnosti in tu se sestajamo s svojimi strankami, partnerji, dobavitelji in na splošno poslovnimi kolegi.« Predstavili bodo predvsem svoje projekte na področju elektronike. Gre za strojno in programsko opremo z algoritmi za dinamiko vožnje in za močnostno elektroniko. Kot pravi Lampič, bodo seveda govorili tudi o kolesnih elektromotorjih in celotnem pogonskem sistemu. »No, seveda gremo v Vegas tudi zato, ker bo zelo zabavno tako zame kot tudi za moje kolega. Letos gremo na CES tričlanska ekipa, pozneje pa se nam v Kaliforniji na obisku pomembne stranke pridruži še en član.«
Ob tem Tjaša Hribar, vodja tržnega komuniciranja v Elapheju, dodaja, da se na CES predstavljajo novosti z različnih področij, ki jih preprosto ni za zamuditi. »Če je nekaj novega, razburljivega in drugačnega, potem se to predstavi na CES-u, kot pravijo. Mi sodelujemo v sklopu evropske iniciative OTF 2.0, kjer smo bili izbrani med okrog 300 prijavljenimi; program financira udeležbo okrog 35 evropskim inovativnim start-upom.« Na CES-u bodo tako poleg Lampiča še operativni direktor Matej Biček in projektni vodja Anže Lončar predstavili motor M700 in močnostno elektroniko (PCU).
»Predstavljamo torej rešitev za našo vizijo mobilnosti prihodnosti – kjer je ključna uporabniška izkušnja, kjer je dizajn vozila prilagojen uporabniku, večja smiselnost arhitekture vozila z uporabo kolesnih motorjev, ki jih integrirajo neposredno v platišča koles, se poveča uporaben volumen za na primer večjo baterijo, nove funkcionalnosti vozila, močnostna elektronika pa vpliva na večjo varnost vozila preko hitrejše odzivnosti in drugih varnostnih funkcij,« dodaja Hribarjeva. V Elapheju si sicer močno prizadevajo za pozicioniranje v ZDA, po CES bodo obiskali tudi stranke, med drugim Aptera Motors in Lordstown Motors (obe v ZDA).
Hisense predstavlja naslednjo generacijo televizorjev ter pametnih gospodinjskih aparatov
Skupina Hisense, del katere je tudi Gorenje, je na CES izpostavilo svojo serijo televizorjev ULED 8K Mini-LED in 8K ločljivost laserske tehnologije. »Tehnologija lahko spremeni življenje. Hisense je vedno predan zagotavljanju visoko zmogljivih, visokokakovostnih izdelkov, ki presegajo pričakovanja potrošnikov,« je povedal Douglas Kern, višji direktor za marketing v Hisense ZDA. Letos je Hisense prvič implementiral svojo tehnologijo Mini LED v svojo novo linijo premium U9H, ki zagotavlja zmogljivost HDR z boljšim kontrastom, svetlejšimi slikami in bolj impresivnimi barvami. Za televizor Hisense 85U9H 8K so tudi prejeli nagrado za inovacije CES® 2022, kar zanje predstavlja zanesljiv dokaz Hisensovega nenehnega prizadevanja in napredka na področju tehnoloških inovacij. Poleg tega v Hisenseju poudarjajo, da so s tehnološkimi inovacijami naredil tehnični preboj laserske televizije od 1080P do 2K, 4K in nato do 8K. Dr. Hisense sicer načrtuje gradnjo treh novih izkustvenih centrov ConnectLife v ZDA, Evropi in na Kitajskem. Hisensova platforma ConnectLife s pametnimi, povezljivimi gospodinjskimi aparati, kot so hladilniki, pomivalni stroji, vinske vitrine in drugo, omogoča resnično integriran pametni dom in kuhinjo. Nabor aparatov ConnectLife bo ta teden prav tako na ogled na sejmu CES. ConnectLife v središče postavlja uporabnika aparatov in storitev, ki mu želi poenostaviti in olajšati vsakodnevna opravila, prihraniti čas in zagotavoviti odlično uporabniško izkušnjo, tudi s pomočjo glasovnega upravljanja prek osebnih pomočnikov, kot sta Alexa in Google. Napovedujejo, da bodo vsi aparati, ki jih bodo v prihodnje lansirali na trg, imeli tudi pametne oziroma povezljive izvedenke.
NINU in prvi pametni parfum na svetu
»Za predstavljanje smo se odločili, ker smo lani dobili odločno medisjko pokritost. Predstavili bomo NINU - prvi pametni parfum na svetu. Sejem je več kot odličen. Če te vsaj malo zanimajo svetovne novosti je CES nepozabna izkušnja,« pojasnjuje direktor Marko Matijevič.