evro
Aktualno

Bruto vrednost oglaševanja v Sloveniji porasla, a se sredstva zmanjšujejo

Medianina raziskava »Investicije blagovnih znamk v oglaševanje 2022 (IBO)« razkriva, da lahko v letu 2022 govorimo o 5-odstotnem povečanju bruto vrednosti oglaševanja v Sloveniji glede na leto prej. Kljub temu pa so oglaševalci začeli zmanjševati sredstva

Kot je za MM povedala Irena Setinšek iz Mediane, je po podatkih raziskave Mediana IBO, ki meri bruto vrednost oglaševanja, v lanskem letu obseg oglaševalskega kolača znašal 1,2 milijarde evrov. »Številka temelji na vseh evidentiranih oglasih in cenah iz uradnih cenikov, pri čemer se ne upoštevajo popusti, posebni kupoprodajni pogoji, ki temeljijo na doseženih občinstvih ali brezplačne objave. Gre torej za bruto vrednost, kar pomeni, da so vrednosti pretirane,« opozarja. Kot dodaja, so kljub temu iz leta v leto primerljive ter pokažejo razmerja med mediji in oglaševalci. Glede na leto prej tako govorimo o 5-odstotnem povečanju bruto vrednosti oglaševanja v Sloveniji. Najvišjo rast bruto vrednosti oglaševanja beležijo pri zunanjem oglaševanju, sledita televizija in radio.

Še vedno prevladuje televizija

V oglaševalskem kolaču še vedno močno prevladuje televizija s 85-odstotnim deležem, tisk predstavlja pet odstotkov, slovenski digitalni mediji, zunanje oglaševanje in radio pa po tri odstotke, pri čemer je potrebno poudariti, da v analizo niso zajeti vsi digitalni mediji in vse radijske postaje.

»Kljub povečani bruto vrednosti oglaševanja pa so oglaševalci v drugi polovici lanskega leta začeli zmanjševati sredstva. Prav tako beležimo nižjo bruto vrednost oglaševanja med nekaterimi večjimi oglaševalci, predvsem iz finančnega sektorja. Po drugi strani pa beležimo rast bruto vrednosti oglaševanja med trgovci, ki tudi zasedajo prva tri mesta glede bruto vrednosti oglaševanja med vsemi evidentiranimi oglaševalci,« pravi Irena Setinšek, ki bo več informacij razkrila v članku v prihodnji številki MM-a.

Rast/padec bruto vrednosti oglaševanja 

Skupina medija v %
Plakati 8
Televizije 7
Radio 3
Internet -7
Tisk -10
Ostalo oglaševanje 35
Skupaj 5

Bruto vrednost oglaševanja v 2022 

Skupina medija 2022 %
Televizije 1.080.871.137 85,2
Tisk 65.705.372 5,2
Internet 42.174.435 3,3
Plakati 40.207.125 3,2
Radio 37.855.398 3,0
Ostalo oglaševanje 1.534.272 0,1
Skupaj 1.268.347.738 100,0

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji