velika britanija
Aktualno

Britanska vlada želi zamrzniti oglaševalsko industrijo

Britanska vlada je pripravila komunikacijsko akcijo, v kateri poziva blagovne znamke, naj delno zamrznejo oglaševanje in marketing ter ta denar raje preusmerijo v nižanje končnih cen za potrošnike.

Akcija, ki jo financirajo davkoplačevalci, naj bi spodbujala blagovne znamke, naj zmanjšajo stroške za oglaševanje in marketing ter poslednično znižajo končne cene svojih produktov in storitev. Pri tem jim vlada ponuja pozicijo za ime in logotip na kreativah njihove vsedržavne oglaševalske akcije.

S kampanjo proti kampanjam

Komunikacijska akcija bo skušala »okrepiti in usmeriti« prizadevanja blagovnih znamk, ki želijo omejiti naraščajoče stroške, in spodbuditi druga podjetja, da sledijo temu. Slogan, ki naj bi bil še vedno v pripravi, bo promoviral sporočilo o pomoči v težkih časih in znižanju cen za potrošnike. Cene v trgovinah v Veliki Britaniji so namreč dosegle najvišjo stopnjo inflacije od leta 2008, dvignile so se med 3 in 10 odstotki. BBC je ob tem še poročal, da vlada ne bo zagotovila nobenih dodatnih sredstev za pomoč blagovnim znamkam pri zniževanju cen.

Odzivi na vladne nasvete: »Idiotsko!«

V medijih so pobudo označili za »klofuto« za mala in srednja podjetja. To mnenje pa si deli tudi več podjetij, ki vidijo vladne nasvete za zmanjšanje marketinga in oglaševanja kot zelo škodljive za gospodarstvo Združenega kraljestva. Celotna marketinška srenja je prepričana, da vlada ne razume funkcije marketinga, očitno ga ne vidi kot vzvod rasti tako za podjetja kot za gospodarstvo. Generalni direktor ISBE (združenje blagovnih znamk v Veliki Britaniji) Phil Smith pravi, da to sporočilo predstavlja napačno razumevanje vloge marketinga v poslu. »Vlada ponovno poskuša demonizirati celotno industrijo, s čimer dokazuje svojo gluhost in nerazumevanje delovanja oglaševanja. Ne razumem, zakaj raje ne naredi trge učinkovitejše, izboljša konkurenco, nagradi inovacije in zniža cene,« pravi. S konkretnimi številkami so britansko vlado soočili iz Advertising Association: »Ne glede na to, da oglaševanje predstavlja le en del naložbe v marketing, vsak funt, namenjen oglaševanju, ustvari 6 funtov za podjetje.«

Več večjih oglaševalcev, kot so PepsiCo, Unilever in Coca-Cola, je že napovedalo, da bodo nadaljevali z vlaganjem v svoje blagovne znamke, saj se jim zdi pobuda nesmiselna. Cheryl Calverly, izvršna direktorica in nekdanja direktorica marketinga Eve Sleep, trdi, da preusmeritev denarja s trženja ne bo spodbudila gospodarstva. »Predlog naivnega preusmerjenja od izjemno pomembnega sektorja britanskega gospodarstva, to je kreativne in marketinške industrije, je naravnost idiotsko, celo zelo škodljivo,« pravi.

 

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji