sof nagrade2
Aktualno

32. SOF: »Nagrade na SOF-u bodo vedno imele težo«

Še v štirih slovenskih agencijah smo preverili, kakšna so njihova pričakovanja glede nagrad na letošnjem SOF-u, pa tudi, kakšen je njihov pogled na mednarodne festivale.

»Nagrade so vedno pomembne«

Goran Radinović, ustanovitelj ter kreativni in umetniški direktor v agenciji Aritmija, pravi, da so zanje nagrade vedno pomembne, ne glede na to, na katerem festivalu jih dobijo. »Čeprav smo prejeli že nemalo nagrad in priznanj, nas vedno znova presenetijo in razveselijo. Ne zato, ker ne bi verjeli v naše projekte, ampak ker je izjemnih ustvarjalcev veliko in je lepo biti del te kreativne skupnosti. Iskreno si želim, da bi letos kakšnemu zmagovalcu SOF-a uspelo doseči velik uspeh na enem od mednarodnih festivalov. V Aritmiji imamo sredstva za prijave na festivale omejena, zato izbiramo, kam se bomo prijavili. Zagotovo bomo prisotni na Zlatem bobnu, v manjšem obsegu pa smo že prijavili dela tudi na White Square. Še prej pa se seveda vidimo na SOF-u,« pravi.

»Želimo si svežine«

Kot pravijo v Pristopu, je bil SOF kot državno prvenstvo včasih dober indikator/vstopnica za ostale večje festivale in mednarodne nagrade, zadnja leta pa žal ni tako. »Mednarodni festivali pozdravljajo sveže ideje, ni ponavljanj istih zgodb, ni kampanj zaradi festivalov, slednje lepo nizamo na verižico. Na SOF-u se sicer z veseljem pomerimo s kolegi iz drugih agencij, izmenjamo mnenja o letini in nadoknadimo zamujeno, resnično pa bi si želeli svežine, ki bi koristila vsem vpletenim,« pravijo.

Pri primerjavi zmagovalnih slovenskih z zmagovalnimi mednarodnimi projekti, menijo, da »nenapisano pravilo pravi, da naj bi imela dela, nagrajena z veliko nagrado, potencial osvajanja večjih regijskih in mednarodnih festivalov. To dostikrat drži. Se pa večkrat zgodi tudi, da na nacionalni ravni koga 'spregledamo' in osvoji pomembnejše nagrade delo, ki na SOF-u ni ravno blestelo.«

Prva polovica letošnjega leta je bila zanje izjemno ugodna, saj so prejeli veliko nagrad na globalnem parketu, na največji oglaševalski festival v Cannesu pa so prijavili dva projekta, to sta »Ledeno hladen dom« za Zavetišče Horjul, ki odpira javno debato glede problematike zapuščenih živali, in projekt za prvo 100-odstotno transparentno donatorsko platformo Truhoma z naslovom »Make AI generated art, not human-generated war«.

»Prvi fokus je vedno doseganje naročnikovih ciljev«

Po besedah Gregorja Firbasa, direktorja agencije Futura DDB, so nagrade vedno češnja na torti. »Preden pa na vrh daš češnjo oziroma jo dobiš, moraš narediti dobro torto. V našem primeru dobro kampanjo. Zato nam je pri njihovem snovanju vedno prvotnega pomena, da so učinkovite in kreativne ter predvsem, da je z njimi zadovoljen naročnik. Dejstvo, da je veliko naših naročnikov z nami več let, nekaj celo več desetletij, potrjuje trditev, da nam je prvi fokus vedno doseganje naročnikovih ciljev. Preostalo potem velikokrat sledi skoraj samo od sebe. Seveda pa so vse nagrade oglaševalskih festivalov lepa potrditev stroke, da je tudi kreativa dobra in sodobna. Ne nazadnje smo zavezani tudi razvoju stroke. Nagrade so hkrati tudi potrditev ekipi, da zna za izziv naročnika pripraviti nekaj, kar ima poslovni učinek in je opazno,« je povedal za MM.

Dela, za katera ocenijo, da imajo mednarodni potencial, v Futuri prijavijo tudi na tuje festivale, kjer so v preteklosti poželi kar nekaj vidnih mednarodnih uspehov, kot so nagrade Cresta, BalCannes, Red Dot, AdStars, New York Festivals in Creativity.

Nagrade s »težo« in simbolno močjo

Matjaž Germ, kreativni direktor v Agenciji 101, je prepričan, da bodo nagrade na festivalu SOF vedno imele težo. »Že zaradi tradicije in zgodovine imajo tudi simbolno moč in še vedno predstavljajo najboljše od najboljšega s tekmovalnega področja oglaševalske kreativnosti,« pravi. Po njegovem mnenju so se mnogi projekti, ki zmagujejo na SOF-u, lahko (in se še bodo) merili tudi s projekti, ki zmagujejo na svetovni ravni. »Za samozavest slovenske industrije bi bilo dobro, da je število nagrajenih del seveda vedno večje. Morda se nam kdaj uspe približati standardu, da bi denimo zlato na SOF-u pomenilo vsaj približno ožji izbor na Zlatem bobnu ali celo v Cannesu. Tam sicer še nismo,« pravi in pove, da sami v Cannes ali na druge večje festivale letos del niso prijavljali, nameravajo pa jih. »Predvsem bomo prijavili dela, za katera menimo, da lahko prepričajo žirije,« še pove.

Intervju

Beatrice Cornacchia
18. 05. 2024

»Zame je marketing znanost, zato ima vse, kar počnemo, lokalno analizo, ozadje, vpogled,…

TAK kolektiv
11. 05. 2024

Matic Lenaršič, Jernej Koželj in Janžej Marinč so oblikovalci, združeni v TAK kolektiv.…

Od vedno, tudi pred prevlado trenda trajnosti, smo usmerjeni v najbolj kakovostne rešitve v dani situaciji, s kar se da dolgo življenjsko dobo.…

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

Naši avtorji