bla
Vpogled

ADEX 2021: V SLOVENIJI 16-ODSTOTNA RAST NALOŽB V DIGITALNO OGLAŠEVANJE

IAB Slovenija je predstavil ugotovitve raziskave AdEx o naložbah v digitalno oglaševanje za leto 2021. Njihovo vrednost ocenjujejo na okrog 71,3 milijona evrov, kar predstavlja okrog 39 odstotkov vseh oglaševalskih naložb.

DIGITALNO PREBUJENJE

Narava se prebuja, če stanje primerjamo z lanskim, »koronskim« enoodstotnim povečanjem. Letos so sledile povečane naložbe in rezultat je 16-odstotno povečanje, najvišje po letu 2018. »Takšno rast smo lahko pričakovali. Po krizi se digitalno okolje vedno izkaže za močnejše, kot je bilo prej. To so napovedovali tako analitiki kot tudi v IAB ZDA in IAB Europe. Rast je bila povsod. Po novem govorimo tudi o velikem deležu rasti, tokrat je znašala 10 milijonov evrov. V primerjavi z drugimi evropskimi trgi smo morda rasli manj oziroma smo nekje v povprečju. V regiji pa smo verjetno med trgi, ki so najmanj rasli, saj imajo drugi še veliko prostora za rast,« je predstavitev začel Zoran Savin, direktor IAB Slovenija.

bla

OGLAŠEVALCI NAJVEČ NAMENIJO TEHNOLOŠKIM VELIKANOM

Naložbe v tuje medije so se povečale za 19 odstotkov in danes predstavljajo 57 odstotkov vseh naložb v digitalno oglaševanje. Domači mediji predstavljajo preostalih 43 odstotkov, naložbe so se povečale za 15 odstotkov. Kot kaže razrez naložb, gre največji delež naložb tehnološkima velikanoma Alphabet in Meta, sledijo naložbe v lokalne medije. Digitalno zunanje oglaševanje se vrača v ustaljene tirnice.

bla

ŠE NAPREJ STRMA RAST VIDEO IN MOBILNEGA OGLAŠEVANJA 

Naložbe v videooglaševanje so se povečale za 71 odstotkov. Povečanje naložb pripisujejo družbenim omrežjem, YouTubu in marketinškotehnološkim orodjem, ki omogočajo hitrejšo izdelavo videovsebin. Ob tem je Savin dodal, da so zanimiv fenomen videovsebine, kjer so podjetja začela posnemati vplivneže. Veliko povečanje beležijo tudi naložbe v mobilno oglaševanje, in sicer 70-odstotno. Kot poudarjajo v IAB, gre za naravno rast zarai uporabe mobilnih naprav, kjer oglaševanje spremlja uporabnika.

bla

TUDI V SLOVENIJI STA GOOGLE IN FACEBOOK NAVADILA OGLAŠEVATI PRAV VSE

V Sloveniji so se (ponovno) povečale naložbe v prikazno oglaševanje, in sicer za 15 odstotkov. Kot je povedal Savin, rast prihaja z vseh »koncev«, tako od velikih kot tudi srednje velikih oglaševalcev. »Lansko leto se je poznalo, da so naložbe začele prihajati iz ne le velikih proračunov. Google in Facebook sta s svojimi orodji navadila oglaševati vse.«  Opazna je tudi rast naložb v celostne vsebine, ki je prisotna predvsem pri večjih medijih. Kot zanimivost poudarjajo vplivnostni marketing, kjer morajo po besedah Savina najti nov način merjenja, saj vplivnostni marketing temelji na dogovorih in ga ni mogoče zaznati v poročilih.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji