šah
Aktualno

Učinek Netflixa ali kako je šah spet »kul«

Serija Damin gambit (The Queen's Gambit) ni le najbolj gledana serija v zgodovini Netflixa. Vzbudila je tudi vsesplošno zanimanje za šah.

Ko se vse nehote »poklopi«

Serija o življenju dekleta iz sirotišnice, ki nato postane šahovska ikona, podira vse rekorde gledanosti. Netflix je 23. novembra 2020 sporočil, da si je serijo v prvih 28 dnevih predvajanja ogledalo več kot  62 milijonov gospodinjstev (Netflix ima globalno okrog 200 milijonov naročnikov), kar je dva milijona manj od »rekordnega« dokumentarca Tiger King.  Serija je na seznamu 10 najbolj gledanih v 92 državah sveta, od tega je v  63 zasedla prvo mesto. 

Presenečeni trgovci šahovskih kompletov

Še bolj kot zelo impresivne številke o gledanosti pa je z marketinškega vidika zanimiv »stranski« učinek serije. Analitično podjetje NPD poroča o 125-odstotnem povečanju prodaje šahovskih setov. Teksaško podjetje Goliath Games, ki se ukvarja s prodajo igrač, je zabeležilo 1000-odstotno povečanje prodaje v primerjavi z enakim obdobjem lani.  Aplikacija šahovskega portala Chess.com je iz globin skočila na vodilna mesta prenosov. Vse to ob dejstvu, da na Netflixu ne boste zasledili oglasov, in naj jih podjetje tudi ne bi nameravalo uvesti. In še podatek, katerega se bodo razveselili predvsem založniki (in verjetno pisatelji). Roman Walterja Tevisa, na katerem temelji zgodba, je po 37 letih od izida postal del elitne družine najbolje prodajanih knjig časopisa The New York Times.

»Zagotvo gre pri seriji za srečen splet okoliščin, ki je omogočil ogromno povečanje prodaje šahovskih rpipomočkov. Prvič, serija je res dobra. Slabša serija bi se težko dotaknila denarnic potrošnikov.  Poleg tega pa demistificira igro, ki jo pozna vsak, vendar pa jo lahko igrajo le redki. S tem ustvarja dovolj veliko radovednosti gledalcev, kar je vodilo do povečanja prodaje,« so zapisali na portalu Quartz.  Šah je postal vir zabave že v času pandemije. Ebay je že pred začetkom predvajanja serije poročal o več kot 60-odstotnem povečanju prodaje.

Tudi pandemija je »pomagala« pri priljubljenosti šaha

Ameriška šahovska federacija pa poleg povečanja števila novih članov poroča o tem, da so prodajni hit tudi šahovski kompleti, ki stanejo nekaj tisoč dolarjev. Cvetijo tudi prenosi šahovskih partij. Na priljubljeni platformi Twitch so oktobra zabeležili 4,2 milijona ogledanih ur šaha, kar je skoraj dvakrat več kot oktobra lani (2,4 milijona). Z začetkom prvega vala pandemije (od marca do avgusta) je ta številka 41,2 milijona ur ali šestkrat več kot v prejšnjem polletju.        

Serija The Witcher pozitivno vplivala na prodajo knjig in videoiger

Uspeh serije Queen's Gambit je nekoliko zasenčil ogromen uspeh še ene Netflixove serije. To je fantazijska serija The Witcher, ki so jo začeli predvajati leta 2019. Že v prvem mesecu je zabeležila 76 milijonov ogledov (sodeč po Netflixovi metriki ogled šteje vse, kar je daljše od dveh minut). Zaradi serije pa franšiza beleži uspeh na še dveh »frontah« in je za številne strokovnjake za znamčenje zgled, kako uspeti v zelo tekmovalnem okolju zabave. Prodaja videoigre The Witcher 3: Wild Hunt se je ob začetku predvajanje serije povečala za 554 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem leta 2018. Spet zanimivost za založnike. V ZDA se je prodaja knjig, na katerih temelji zgodba serije, povečala za 562 odstotkov.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji