brewdog
Aktualno

Provokativen nastop Brewdoga, »protisponzorja« FIFE 2022

Škotska pivovarna Brewdog je začela z novo komunikacijsko akcijo, v kateri ne manjka obtoževanj, črnega humorja in provokacij. V njej predstavljajo svoje »protisponzorstvo« prihajajočega svetovnega prvenstva v nogometu v Katarju.

Proizvajalec »craft« in »punk« piva, kot se označujejo sami, je začel novo oglaševalsko akcijo v sodelovanju z londonsko agencijo Saatchi & Saatchi, v kateri želijo očrniti organizacijo FIFA 2022. Njihove kreativne rešitve so ostre, slogani pa še bolj. Nekaj od njih:

  • »Najprej Rusija, nato Katar. Komaj čakamo na Severno Korejo.«
  • »Ponosni antisponzor svetovnega nogometnega pokala«
  • »Jej, spi, podkupi nogomet«

Brewdog je novo tržnokomunikacijsko akcijo pospremil z izjavo, da ljubijo nogomet, a ne prenesejo korupcije, zlorabe in smrti: »Navijači, pridružite se nam. Dvignimo kozarec za igralce in navijače. In za svobodo govora. In sredinca vsem, ki menijo, da je svetovno prvenstvo v Katarju smiselno.«

Tiskovni predstavnik Brewdoga je na novinarski konferenci izrazil veselje nad dejstvom, da je njihova akcija požela toliko pozornosti in marsikomu dvignila pritisk, saj je zaradi tega uspešno povečala tudi ozaveščenost o nenehnih zlorabah človekovih pravic v Katarju.

Predvajanje tekem v Brewdog pubih

Podjetje, ki ima poleg pivovarne v lasti tudi več kot 80 pubov po Združenem kraljestvu, bo sicer obiskovalcem prenašalo tekme skozi celotno prvenstvo. Svoje navijaške pube trži kot »popoln kraj za uživanje v letošnjem nogometnem svetovnem prvenstvu.« Ob tem so dejali, da navijačem ne želijo preprečiti gledanja nogometa, saj jih podpirajo pri tovrstnih užitkih, le, da ne prenesejo korpucije.

brewdog

So pri Brewdogu hinavci?

Dogajanje v Katarju ni rožnato: od omejene svobode govora, prepovedi homoseksualnosti, pomanjkanja pravic delavcev ter migrantov do političnega neupoštevanja izglasovanih odločitev na referendumu. Vseeno pa mnogo kritikov trdi, da je podjetje Brewdog izredno nesramno, hinavsko in ustvarja kulturo strahu. Tudi znotraj podjetja.

brewdog

Pred pol leta naj bi več kot 75 nekdanjih zaposlenih pivovarno in soustanovitelja Jamesa Watta obtožilo ustvarjanja »kulture strahu v podjetju«. Bryan Simpson iz sindikata Unite, ki zastopa gostinski sektor, je medijem povedal: »Ravnanje z delavci v Katarju je mednarodni škandal, vendar si v Brewdogu veliko drznejo, da govorijo o FIFI, ko pa imajo sami še slabše stanje znotraj podjetja – obstajajo dokazi o nadlegovanju, napadih, omalovaževanju in žalitvah zaposlenih.«

Pri tem je povedal, da je prodaja alkohola v Katarju strogo omejena, na tem območju deluje samo en distributer, in še ta je pod državnim nadzorom: Qatar Distribution Company. »Vedno več govoric se pojavlja, da je Brewdog za svetovno prvenstvo, preden je začel svojo protisponzorsko kampanjo, podpisal pogodbo o dobavi piva preko QDC. Posel ni neposreden, a vsaka pivovarna, ki želi prodajati na katarski trg, mora sodelovati z distribucijskim podjetjem.«

brewdog

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji