Michelin
Aktualno

Kako močno marketinško orodje so Michelinove zvezdice?

Še vedno odmeva in še nekaj časa bo odmeval prihod Michelina v Slovenijo in podelitev šestih zvezdic petim slovenskim restavracijam. A kot kaže praksa, ima omenjeno priznanje precej širši vpliv od »le« gastronomskega.

Kanski levi v gastronomiji

Za slovenske restavracije in turizem je za dežjem (beri: koronakrizo) le posijalo nekaj sonca. Michelinovi inšpektorji so namreč v vodnik Michelin Guide Slovenia v prvem letu slovenskim restavracijam podelili sedem zvezdic. Od tega je dve zvezdici dobila Hiša Franko, po eno pa Hiša Denk, Gostilna pri Lojzetu, Vila Podvin, Restavracija Dam in Atelje. Michelinove zvezdice so za gastronomijo to, kar so za filmsko industrijo nagrade oskar.  Če se izrazimo v kontekstu naše panoge, lahko Michelinove zvezdice restavracije primerjamo s kanskimi levi. No, Wiredova novinarka Isobel Miller v svojem prispevku za Wired piše, da pridobitev ali odvzem zvezdice pomenita tudi vzpon zali zaton restavracije.

Michelin je namreč najuglednejša, najprestižnejša in najbolj prepoznavna znamka na področju gastronomskih vodnikov z velikim globalnim dosegom in vplivom na gastronomski razvoj destinacije. Z več kot 3,3 milijona sledilcev po vsem svetu in 19 profili na družbenih omrežjih predstavlja močan komunikacijski kanal za nagovarjanje predanih gastronomskih turistov. Kot je za MM povedala Barbara Zmrzlikar iz Slovenske turistične organizacije,  uporabnike Michelinovih storitev zanimajo izkušnje, drugačne od množičnega turizma.

»Restavracije z Michelinovimi zvezdicami so deležne globalne pozornosti ljubiteljev vrhunskih gastronomskih doživetij, ki so zanje pripravljeni plačati ustrezno ceno, destinacije pa povečanega obiska, večje potrošnje in podaljšanja dobe bivanja. Michelinove zvezdice pomenijo motivacijo za dvig kakovosti in razvoj ostale turistične ponudbe na destinaciji, medtem ko zahvaljujoč kategorijam Bib Gourmand in Michelinov krožnik zraste število restavracij, ki s kakovostno ponudbo po dostopnih cenah in domačnostjo zagotavljajo avtentične kulinarične izkušnje,« pojasnjuje sogovornica.

Uspešna restavracija dvigne celotno lokalno gospodarstvo

Pozitiven učinek pa ni vezan le na turizem, temveč tudi na kmetijstvo, transport in celotno živilsko industrijo. Praksa je pokazala, da lahko posamezna uspešna restavracija povzdigne celotno lokalno ekonomijo.  »Znana italijanska univerza je izračunala, da vsaka zvezdica regiji prinese 800 tisoč evrov iz naslova turističnih storitev, kar je zelo spodbudno, pa tudi če to pomeni le delno uresničitev tega prihodka. Verjetno ni chefa na svetu, ki ne bi po tihem sanjal, da bo nekoč ob svoj vhod obesil zvezdico in temu magnetno delujejo tudi za goste, ki so njihovi potrošniki. Že sama zvedica po sebi predstavlja močan in odmeven magnet, ki h gostincu privabi goste s vsega sveta,« poudarja Valentin Bufolin, strokovnjak za marketing in znamčenje.

Gostje restavracij v Michelinovem vodniku so pripravljeni plačati več

Pozitivni vplivi se po besedah Zmrzlikarjeve kažejo tudi na družbeno-ekonomskem področju, zlasti pri zaposlovanju, saj naj bi vsaka nova zaposlitev v z zvezdicami nagrajeni restavraciji prispevala k dodatni zaposlitvi na drugih področjih znotraj prehrambnega sektorja. »Čeprav je z Michelinovo zvezdico nagrajena restavracija lahko močan motiv prihoda na destinacijo, pa njeni gostje ne obedujejo zgolj v vrhunskih restavracijah, pač pa jih zanima celovita gastronomska izkušnja destinacije, s katero se želijo spoznati tudi v tradicionalnih gostilnah, na turističnih kmetijah, pri ponudnikih ulične prehrane ali na gastronomskih prireditvah,« pojasnjuje. 

To za sogovornico potrjujejo tudi številni vrhunski slovenski kuharski mojstri, ki povedo, da njihovih gostov ne zanima zgolj visoka kulinarika. Ta je lahko le glavni motiv prihoda, gostje pa si poleg nje zaželijo tudi kosila ali večerje v bolj sproščenem, domačem vzdušju v lokalih z avtentično lokalno prehrano, ki temelji na kakovostnih sezonskih sestavinah. Pozitivnih učinkov prihoda Michelinovega vodnika so lahko deležni vsi gostinski ponudniki.

»Rezultati študije Ernst & Young med potniki z visoko potrošnjo so pokazali, da prisotnost vodnika Michelin pozitivno vpliva na odločitev pri izbiri destinacije, podaljšuje dobo bivanja in pripravljenost za večjo potrošnjo. Študija je pokazala, da kar 84 odstotkov turistov zaupa priporočilom iz Michelinovega vodnika. Dve tretjini ljudi, ki pogosto potujejo, se za destinacijo odločijo na podlagi vodnika.  57 odstotkov jih je pripravljenih podaljšati svoje bivanje na destinaciji, če je tam restavracija z Michelinovo zvezdico. Ta podatek je še višji pri poslovnih gostih – kar 80 odstotkov. Gostje v Michelinovem vodniku izpostavljenih restavracijah so za svoja doživetja pripravljeni plačati več,« sklene sogovornica.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji