rolex
Vpogled

So rabljene luksuzne ure boljša naložba kot delnice?

Družba Boston Consulting Group (BCG) v svoji raziskavi ugotavlja, da vse več kupcev na rabljene luksuzne ure ne gleda le kot na modni dodatek, ampak tudi kot na odlično naložbo.

Povpraševanje po dragih rabljenih urah je po njihovih ugotovitvah razširjeno zlasti med mlajšimi kupci, ki to naložbo vidijo kot alternativni način naložbe za zaščito pred inflacijo in razpršitev naložbenega portfelja. Mladi kupujejo predvsem rabljene modele vrhunskih blagovnih znamk, kot so Rolex, Patek Philippe in Audemars Piguet, saj pričakujejo, da bo njihova vrednost še naprej rasla.

Rabljeni vrhunski modeli teh treh najpomembnejših blagovnih znamk so postali tako zaželeni, da je njihov trg presegel celoten ameriški borzni trg. Njihova povprečna cena se je med avgustom 2018 in januarjem letos kljub velikim padcem trga v obdobju covida-19 povečala za 20 odstotkov na leto. Po njihovih podatkih je prodaja rabljenih ur leta 2021 predstavljala skoraj 30 % celotnega (75 milijard dolarjev vrednega) svetovnega trga luksuznih ur. V 10-letnem  obdobju, od leta 2013 do leta 2022, so luksuzne ure presegle zbirateljska sredstva, kot so nakit, torbice, vino, umetnine in pohištvo. »Rast trga luksuznih ur je spodbudila predvsem njihova finančna uspešnost, ki je pritegnila nove kupce. Ponudba je namreč v času globalne pandemije postala omejena. Kupci imajo več možnosti, da na trgu rabljenih ur dobijo zaželene luksuzne ure, čeprav z visokim pribitkom. Zbiratelji za rabljeno luksuzno uro namreč pogosto plačajo dvojno ali trojno ceno,« stanje na trgu rabljenih ur pojasnjuje Melanie Seier Larsen, izvršna direktorica in partnerka pri Boston Consulting Group. 

Rabljene luksuzne ure kupujejo milenijci ali generacija X

Kot je pokazala raziskava, je značilen kupec luksuznih ur moški iz generacije milenijcev ali generacije X z visokimi dohodki. Mlajši kupci iz generacije milenijcev, ki so sodelovali v raziskavi, so povedali, da pogosto kupujejo luksuzne ure in jih z dobičkom prodajo. Več kot polovica mlajših generacij je dejala, da so v zadnjih 24 mesecih povečali svoje izdatke za luksuzne ure, pri čemer so kot glavne razloge navedli večjo enostavnost nakupa in prodaje ter več naložbenih priložnosti. »Mlajše kupce navdihujeta izdelava in mehanika luksuznih ur. Privlačita jih tudi njihova naložbena uspešnost in dejstvo, da je današnji trg rabljenih luksuznih ur pregleden, da ga poganja spletna izmenjava informacij, da ga podpirajo storitve preverjanja pristnosti ter da ga sestavljajo dobro obveščeni kupci in uveljavljeni prodajalci,« še razloži Melanie Seier Larsen. Spletna prodaja že zdaj presega prodajo na dražbah in v trgovinah ter bo po napovedih BCG do leta 2026 predstavljala skoraj 60 % trga rabljenih luksuznih ur.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji