spl nakup
Vpogled

Smo pred evolucijo spletnega nakupovanja?

Potrošniki so v letu 2023 postali izredno racionalni, kar je vodilo do zmanjšanja impulzivnih nakupov, v svoji raziskavi o spletnem nakupovanju ugotavljata podjetji Ceneje in Valicon.

Med ključnimi ugotovitvami so omenili še, da je bilo leto 2023 obdobje stagnacije tudi v svetu spletnega poslovanja, kljub temu pa so nekatere kategorije ohranile svojo priljubljenost. Med njimi so moda, elektronika in izdelki za dom in vrt.

Matjaž Robinšak iz podjetja Valicon je poudaril vpliv generacije Y, ki postaja vse bolj dominantna na spletnem tržišču. »Mobilni telefoni nadaljujejo svojo vodilno vlogo v nakupnem procesu, kar kaže na stalno prilagajanje tehnologij in spletnih platform potrebam sodobnih potrošnikov. Presenetljivo je, da je bilo največ vračil povezanih z oblačili – kar 16 % vseh vračil je bilo znotraj kategorije oblačil in športnih oblačil, predvsem zaradi neustreznih velikosti, kar kaže na pomembnost natančnih informacij o izdelkih in njihovo predstavitev na spletu,« je med drugim povedal in dodal, da je domače nakupovanje še vedno prevladujoče, a se je delež nakupovanja iz tujine povečal s 14 % na 17 %.

Od tehnologije do samokolnic

David Čreslovnik iz platforme za primerjalno spletno nakupovanje Ceneje je poleg tega izpostavil, da so potrošniki v letu 2023 postali izredno racionalni, kar je vodilo do zmanjšanja impulzivnih nakupov.

Navedel je tudi najpogosteje iskane izdelke, med katerimi so se ponovno znašli izdelki iPhone in Playstation 5, pa tudi samokolnice. »Kljub rasti segmenta mode se je ta rast nekoliko umirila, medtem ko so izstopali izdelki, kot so električni skuterji, kar odraža rastoči pomen trajnosti in ekološke zavesti med potrošniki,« je povedal in za prihodnje leto napovedal pomembne premike v smeri trajnostne in lokalne proizvodnje, pa tudi v uporabi napredne tehnologije, kot so umetna inteligenca in chat boti. »Ti trendi kažejo na evolucijo spletnega nakupovanja z vedno večjim poudarkom na prilagajanju ponudbe individualnim potrebam kupcev in izboljšanju uporabniške izkušnje,« meni.

V marketingu pa pričakuje nadaljnji razvoj učinkovitostnih (performance) kampanj z uporabo orodi,j kot sta PMax in CDP, medtem ko se na področju optimizacije za spletne iskalnike obeta nadaljnje odmikanje od praks, kot je gostota ključnih besed (keyword stuffing). »Namesto tega bo poudarek še vedno na kakovostni vsebini, ki resnično nagovarja potrebe in interese potrošnikov,« smo še izvedeli.

Intervju

z
27. 07. 2024

Skodelice PolonaPolona ne potrebujejo posebnega opisa. Zagotovo ste že naleteli nanje,…

mm
25. 07. 2024

Žare Kerin in Futura DDB sta prejela svoj 13. in 14. Red Dot; tokrat med njimi Best of…

z
20. 07. 2024

Vittoria Gambirasi je globalna marketinška strateginja z več kot dvajsetimi leti izkušenj…

Naši avtorji