spl nakup
Vpogled

Smo pred evolucijo spletnega nakupovanja?

Potrošniki so v letu 2023 postali izredno racionalni, kar je vodilo do zmanjšanja impulzivnih nakupov, v svoji raziskavi o spletnem nakupovanju ugotavljata podjetji Ceneje in Valicon.

Med ključnimi ugotovitvami so omenili še, da je bilo leto 2023 obdobje stagnacije tudi v svetu spletnega poslovanja, kljub temu pa so nekatere kategorije ohranile svojo priljubljenost. Med njimi so moda, elektronika in izdelki za dom in vrt.

Matjaž Robinšak iz podjetja Valicon je poudaril vpliv generacije Y, ki postaja vse bolj dominantna na spletnem tržišču. »Mobilni telefoni nadaljujejo svojo vodilno vlogo v nakupnem procesu, kar kaže na stalno prilagajanje tehnologij in spletnih platform potrebam sodobnih potrošnikov. Presenetljivo je, da je bilo največ vračil povezanih z oblačili – kar 16 % vseh vračil je bilo znotraj kategorije oblačil in športnih oblačil, predvsem zaradi neustreznih velikosti, kar kaže na pomembnost natančnih informacij o izdelkih in njihovo predstavitev na spletu,« je med drugim povedal in dodal, da je domače nakupovanje še vedno prevladujoče, a se je delež nakupovanja iz tujine povečal s 14 % na 17 %.

Od tehnologije do samokolnic

David Čreslovnik iz platforme za primerjalno spletno nakupovanje Ceneje je poleg tega izpostavil, da so potrošniki v letu 2023 postali izredno racionalni, kar je vodilo do zmanjšanja impulzivnih nakupov.

Navedel je tudi najpogosteje iskane izdelke, med katerimi so se ponovno znašli izdelki iPhone in Playstation 5, pa tudi samokolnice. »Kljub rasti segmenta mode se je ta rast nekoliko umirila, medtem ko so izstopali izdelki, kot so električni skuterji, kar odraža rastoči pomen trajnosti in ekološke zavesti med potrošniki,« je povedal in za prihodnje leto napovedal pomembne premike v smeri trajnostne in lokalne proizvodnje, pa tudi v uporabi napredne tehnologije, kot so umetna inteligenca in chat boti. »Ti trendi kažejo na evolucijo spletnega nakupovanja z vedno večjim poudarkom na prilagajanju ponudbe individualnim potrebam kupcev in izboljšanju uporabniške izkušnje,« meni.

V marketingu pa pričakuje nadaljnji razvoj učinkovitostnih (performance) kampanj z uporabo orodi,j kot sta PMax in CDP, medtem ko se na področju optimizacije za spletne iskalnike obeta nadaljnje odmikanje od praks, kot je gostota ključnih besed (keyword stuffing). »Namesto tega bo poudarek še vedno na kakovostni vsebini, ki resnično nagovarja potrebe in interese potrošnikov,« smo še izvedeli.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji