dohodki
Vpogled

Prihodki medijev v letu 2020 za 10 odstotkov nižji

Skoraj končni podatki o poslovanju vodilnih medijev v Sloveniji kažejo, da so se prihodki na letni – covid-19 – ravni v letu 2020 znižali za okoli deset odstotkov.

Obravnavani mediji so ustvarili dobrih 250 milijonov evrov prihodkov, kar je nekaj več kot deset odstotkov manj kot leta 2019. Pri tem smo pri RTV Slovenija upoštevali le prihodke iz oglaševanja (ločeno za televizijo in radio), ne pa tudi prihodke iz obvezne RTV-naročnine (ti prihodki zavoda, ki ima okoli 2.200 zaposlenih, znašajo okoli 100 milijonov evrov). Prav tako opozarjamo, da podatkov o poslovanju za leto 2020 še nismo našli za Planet TV in Amicus, zato smo vpisali enake kot v letu 2019. 

Ocenjevanje prihodkov medijev vsako leto bolj zapleteno

Ocenjujemo, da vsi prihodki (tudi naročnine kot v primeru RTV Slovenija) vseh medijev znašajo okoli 400 milijonov evrov. Nekatere je težje oceniti zaradi številnih drugih dejavnosti (na primer podjetja Salomon) ali prepletenosti podjetij, kjer se prihodki pretakajo iz enega povezanega podjetja v drugo. Prav tako naš namen ni bil predstaviti poslovanja vseh medijskih družb, ampak le podatke, na podlagi katerih si je moč ustvariti sliko, približno oceno, medijskega dogajanja v državi. Pri tem je ocenjevanje prihodkov medijev vsako leto bolj zapleteno zaradi vse večjih naložb v Facebook, Instagram, Google itd. O teh vlaganjih lahko le sklepamo, na primer na podlagi podatkov o poslovanju družbe Httpool, ki je lani ustvarila okoli 150 milijonov evrov prihodkov (od tega okoli 70 na domačem trgu) in postala največja komunikacijska in medijska družba v Sloveniji (večja od na primer RTV Slovenija!). Kar pomeni, da oglaševalci zelo veliko denarja namenjajo za »digitalno« oglaševanje, o čemer pa težko poročamo. 

Oglaševanje na prostem je kriza najbolj prizadela

Ponudniki zunanjega oglaševanja so ustvarili nekaj več kot 23 milijonov evrov prihodkov, kar je za dobrih 22 odstotkov manj kot leta 2019. Glede na zaporo države, omejitev gibanja in prepoved uporabe javnega prevoza je upad prihodkov logičen in »upravičen«, pri čemer je pričakovati, da bodo podjetja velik del izgubljenega nadomestila že v letu 2021. Delež oglaševanja na prostem je znašal slabih deset odstotkov medijskih prihodkov.

OGLAŠEVANJE NA PROSTEM 2020 2019  
Europlakat 12.182.011,00 16.017.325,00 -14%
Amicus* 8.162.493,00 8.162.493,00 0
Media Bus 1.339.527,00 2.370.643,00 -44%
Sax reklame 904.625,00 1.100.360,00 -18%
TAM-TAM 705.151,00 1.034.549,00 -32%
Skupaj 23.293.807,00 28.685.370,00 -22%

Pop TV še vedno odločno največji

Televizijski prihodki so se v letu 2020 znižali za sedem odstotkov, kar lahko pripisujemo »zaspani« aktivnosti oglaševalcev na začetku krize, ko ni bilo jasno, kako bo kriza vplivala na porabo. Pri prihodkih Sport kluba pa seveda dejstvu, da so bili prenosi športnih dogodkov zamrznjeni oz. okrnjeni zaradi odpovedi tekem ali prvenstev.

TELEVIZIJE      
Produkcija Plus (Pop TV) 66.494.866,00 72.117.681,00 -8%
Planet TV* 1.418.000,00 1.418.000,00 0
TV Slovenija, oglaševanje 9.148.000,00 10.061.000,00 -9%
ASPN 6.326.043,00 5.900.992,00 7%
Walt Disney (prej Fox) 3.544.267,00 3.440.007,00 3%
Nova tv 24 1.671.600,00 1.762.672,00 -5%
United Media Production - Sport klub 957.863,00 1.730.665,00 -45%
Pro TV - TV3 691.403,00 600.847,00 15%
Pink si 477.768,00 583.935,00 -19%
Skupaj 157.224.676,00 169.733.480,00 -7%
       
* podatki za 2020 še niso znani      

Tudi radio z nižjimi prihodki

Vodilne radijske postaje so ustvarile za okoli 15 odstotkov nižje prihodke kot v letu 2019. Delež prihodkov radijskih postaj je znašal okoli pet odstotkov, kar je glede na pomen in doseg radijskih postajah odločno premalo.

RADIO      
Infonet Media 6.443.234,00 7.392.010,00 -13%
Radio Slovenija 2.098.000,00 2.226.000,00 -6%
Next marketing (Radio Center/ Rock Radio) 1.968.333,00 2.762.774,00 -29%
Radio Glas Ljubljana 1.097.972,00 1.256.432,00 -13%
Radio City 910.494,00 1.154.934,00 -22%
Radio Ognjišče 698.755,00 705.196,00 -1%
Radio Gorenc 442.281,00 511.674,00 -14%
Skupaj 13.659.069,00 16.009.020,00 -15%

Koronsko leto je tiskane medije prizadelo še najmanj

Prihodki tiskanih medijev so padli za 7 odstotkov, podobno kot leta prej (prihodki tiska že več let padajo), kar pomeni, da je leto covida-19 tiskane medije prizadelo še najmanj. Posebej je zanimiva 10-odstotna rast prihodkov Mladine (in to v času Janševe vlade?!) in izrazit upad prihodkov Adrie medie, ki je verjetno posledica prodaje ali umika velikega dela založniškega portfelja te založniške hiše. Pri tem je zanimivo, da so tiskani založniki skupaj ustvarili skoraj 25 odstotkov medijskih prihodkov, kar je veliko. 

TISKANI MEDIJI      
Delo 32.332.464,00 34.690.172,00 -7%
Dnevnik 15.010.249,00 15.841.807,00 -7%
Večer 7.991.150,00 9.647.371,00 -17%
Primorske novice 3.044.935,00 3.386.996,00 -10,0%
Mladina 2.514.183,00 2.290.590,00 10,0%
Adria media 1.704.695,00 4.206.240,00 -60,0%
Skupaj 62.597.676,00 70.063.176,00 -11%
       
SKUPAJ 256.775.228,00 284.491.046,00 -11%

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, oktober 2021, #484. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

 

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji