ceneje
Vpogled

Novoletne nakupe smo večinoma opravili na črni petek

Ceneje.si razkriva nakupovalno obnašanje domačih potrošnikov v zadnjih mesecih. Večina vprašanih bo letos za darila namenila podoben znesek kot lani, pri čemer jih je 43 % izkoristilo popuste v času črnega petka.

V božično-novoletni anketi na platformi za primerjalno spletno nakupovanje Ceneje.si je 11 % vprašanih odgovorilo, da si želi prihraniti pri božično-novoletnem nakupovanju, a veliko jih še ne ve, kako bodo to storili. Kar 17 % pa jih načrtuje, da bodo darila izdelovali ročno.

Število tistih, ki bodo letos porabili več za novoletna darila, narašča

37 % anketirancev namerava letos zapraviti manj denarja za nakup daril kot lani, večina pa jih vendarle ne namerava zmanjšati svojih stroškov in načrtuje porabo podobnega zneska kot v letu 2022 – ali celo večjega (6 %).

Največji delež vprašanih (30 %) bo letos za božično in novoletno obdarovanje namenil od 41 do 120 evrov, kar je podobno kot lani. Veča pa se delež tistih, ki bodo še nekoliko bolj odprli svoje denarnice, saj jih bo 29 % porabilo od 121 do 200 evrov, kar 18 % vprašanih pa bodo darila stala vse tja do 400 evrov.

Največ vprašanih (41 %) bo pripravilo darila za 5 do 9 najbližjih oseb, kar je podobno kot leta 2022. Približno tretjina vprašanih načrtuje, da bo z darili razveselila do 4 osebe, 16 % pa jih bo presenetilo več kot 10 ljubljenih oseb.

Nakupi so načrtovani, opravljamo jih tako na spletu kot v fizičnih trgovinah

Po rezultatih ankete je skoraj 13 % vprašanih nagnjenih k skrbnemu načrtovanju, saj darila kupujejo med celotnim letom. 20 % jih začne nakupovati že novembra, v decembru si darila priskrbi 36 % vprašanih, 9 % pa je takšnih, ki se nakupovanju predajo tik pred zdajci.

Navada nakupovanja preko spleta, ki smo jo usvojili v času epidemije koronavirusa, se nadaljuje. 29 % vprašanih kupuje darila tako v spletnih trgovinah kot tudi v fizičnih trgovinah. Skoraj 25 % jih kupuje predvsem na spletu, medtem ko le 12 % ljudi, ki so sodelovali v anketi, poišče darila izključno v fizičnih trgovinah.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji