brez energijskih pijač
Opaženo

Do dobre energije brez energijskih pijač

Olimpijski komite Slovenije – Združenje športnih zvez v partnerstvu z Ministrstvom za zdravje RS ter s številnimi drugimi strokovnimi, športnimi in mladinskimi organizacijami nadaljuje akcijo ozaveščanja »Do dobre energije brez energijskih pijač«.

Kot pravijo, z akcijo opozarjajo, da tovrstne pijače niso primerne za otroke in mladostnike. Podatki Nacionalnega inštituta za javno zdravje namreč kažejo, da so ravno oni največji porabniki energijskih pijač. Čeprav zanje sploh niso primerne, jih pije kar 40,9 % mladostnikov, vsak peti 11-letnik in že vsak drugi 15-letnik. Najvišji odstotek pitja ugotavljajo pri 17-letnih fantih, med njimi je takšnih že več kot polovica (60,3 %).

»Starostna meja uživanja energijskih pijač se niža. Pijejo jih tudi že 10-letniki. Soočamo se z  agresivnim oglaševanjem, ki poteka globalno, po družbenih omrežjih. Mladostniki so izjemno dovzetni za všečna sporočila oziroma oglase svojih vzornikov, zato je pomembno, da vlagamo v njihovo zdravstveno in medijsko pismenost ter v zdrav življenjski slog,« izpostavlja Vesna Marinko, generalna direktorica Direktorata za javno zdravje na Ministrstvu za zdravje RS, kjer akcijo koordinirajo že tretjič, in sicer z namenom, da bi med otroci in mladostniki znižali porabo teh izdelkov. Obenem jih želijo opozoriti na zdrave alternative in poudarjajo pomen uravnotežene prehrane, rednega ukvarjanja s športom ter kakovostnega spanca.

pijače

Jasmina Bevc iz Zveze potrošnikov Slovenije dodaja, da so prav mladi pogosta in zelo enostavna tarča ponudnikov energijskih pijač, ki v svojih oglasnih sporočilih izkoriščajo povezanost z znanimi in uspešnimi športniki, računalniškimi igrami in seveda z zabavo. »Zdi se, da so energijske pijače za mlade to, kar je kava za odrasle. Pijača, ki jo pijejo skoraj vsi, številni tudi zaradi pritiska sovrstnikov. Zato je pomembna vloga nas odraslih, da mlade naučimo kritičnega mišljenja, jim predstavimo ozadje oglasnih sporočil, tudi objav na TikToku in YouTubu, ki jih mladi ne prepoznajo kot oglase. Predstavimo jim boljše alternative in ne nazadnje, bodimo jim zgled,« poudarja.

Intervju

mm
25. 07. 2024

Žare Kerin in Futura DDB sta prejela svoj 13. in 14. Red Dot; tokrat med njimi Best of…

z
20. 07. 2024

Vittoria Gambirasi je globalna marketinška strateginja z več kot dvajsetimi leti izkušenj…

z
20. 07. 2024

Ste vedeli, da dva priznana slovenska oblikovalca sodelujeta pri letnem izboru nagrad Red…

Naši avtorji