brez energijskih pijač
Opaženo

Do dobre energije brez energijskih pijač

Olimpijski komite Slovenije – Združenje športnih zvez v partnerstvu z Ministrstvom za zdravje RS ter s številnimi drugimi strokovnimi, športnimi in mladinskimi organizacijami nadaljuje akcijo ozaveščanja »Do dobre energije brez energijskih pijač«.

Kot pravijo, z akcijo opozarjajo, da tovrstne pijače niso primerne za otroke in mladostnike. Podatki Nacionalnega inštituta za javno zdravje namreč kažejo, da so ravno oni največji porabniki energijskih pijač. Čeprav zanje sploh niso primerne, jih pije kar 40,9 % mladostnikov, vsak peti 11-letnik in že vsak drugi 15-letnik. Najvišji odstotek pitja ugotavljajo pri 17-letnih fantih, med njimi je takšnih že več kot polovica (60,3 %).

»Starostna meja uživanja energijskih pijač se niža. Pijejo jih tudi že 10-letniki. Soočamo se z  agresivnim oglaševanjem, ki poteka globalno, po družbenih omrežjih. Mladostniki so izjemno dovzetni za všečna sporočila oziroma oglase svojih vzornikov, zato je pomembno, da vlagamo v njihovo zdravstveno in medijsko pismenost ter v zdrav življenjski slog,« izpostavlja Vesna Marinko, generalna direktorica Direktorata za javno zdravje na Ministrstvu za zdravje RS, kjer akcijo koordinirajo že tretjič, in sicer z namenom, da bi med otroci in mladostniki znižali porabo teh izdelkov. Obenem jih želijo opozoriti na zdrave alternative in poudarjajo pomen uravnotežene prehrane, rednega ukvarjanja s športom ter kakovostnega spanca.

pijače

Jasmina Bevc iz Zveze potrošnikov Slovenije dodaja, da so prav mladi pogosta in zelo enostavna tarča ponudnikov energijskih pijač, ki v svojih oglasnih sporočilih izkoriščajo povezanost z znanimi in uspešnimi športniki, računalniškimi igrami in seveda z zabavo. »Zdi se, da so energijske pijače za mlade to, kar je kava za odrasle. Pijača, ki jo pijejo skoraj vsi, številni tudi zaradi pritiska sovrstnikov. Zato je pomembna vloga nas odraslih, da mlade naučimo kritičnega mišljenja, jim predstavimo ozadje oglasnih sporočil, tudi objav na TikToku in YouTubu, ki jih mladi ne prepoznajo kot oglase. Predstavimo jim boljše alternative in ne nazadnje, bodimo jim zgled,« poudarja.

Intervju

Marko Klemen
25. 05. 2024

Marko Klemen, kreativni direktor za vizualne zasnove v DROM agency, se rad obkroža z vsem…

Sem pripadnik generacije, ki še ni že od otroštva odraščala z vso to tehnologijo, tako da me novi trendi in nove funkcije še vedno zelo fascinirajo,…

Nermina Mašala Kelić
25. 05. 2024

Predsednica žirije letošnjega tekmovanja Sempler, ki nagrajuje najboljše medijske…

Segment, v katerem so družbena omrežja najbolj spremenila delo medijskih agencij, pa tudi vseh drugih, ki delujejo v marketingu, je intenzivna…

Jenni Field
22. 05. 2024

Z Jenni Field, eno od predavateljic na 26. Slovenski konferenci o odnosih z javnostmi, ki…

»V današnjih organizacijah ljudje želijo biti slišani. Želijo čutiti, da njihov glas šteje in da se njihove ideje upoštevajo.«

Naši avtorji