brez energijskih pijač
Opaženo

Do dobre energije brez energijskih pijač

Olimpijski komite Slovenije – Združenje športnih zvez v partnerstvu z Ministrstvom za zdravje RS ter s številnimi drugimi strokovnimi, športnimi in mladinskimi organizacijami nadaljuje akcijo ozaveščanja »Do dobre energije brez energijskih pijač«.

Kot pravijo, z akcijo opozarjajo, da tovrstne pijače niso primerne za otroke in mladostnike. Podatki Nacionalnega inštituta za javno zdravje namreč kažejo, da so ravno oni največji porabniki energijskih pijač. Čeprav zanje sploh niso primerne, jih pije kar 40,9 % mladostnikov, vsak peti 11-letnik in že vsak drugi 15-letnik. Najvišji odstotek pitja ugotavljajo pri 17-letnih fantih, med njimi je takšnih že več kot polovica (60,3 %).

»Starostna meja uživanja energijskih pijač se niža. Pijejo jih tudi že 10-letniki. Soočamo se z  agresivnim oglaševanjem, ki poteka globalno, po družbenih omrežjih. Mladostniki so izjemno dovzetni za všečna sporočila oziroma oglase svojih vzornikov, zato je pomembno, da vlagamo v njihovo zdravstveno in medijsko pismenost ter v zdrav življenjski slog,« izpostavlja Vesna Marinko, generalna direktorica Direktorata za javno zdravje na Ministrstvu za zdravje RS, kjer akcijo koordinirajo že tretjič, in sicer z namenom, da bi med otroci in mladostniki znižali porabo teh izdelkov. Obenem jih želijo opozoriti na zdrave alternative in poudarjajo pomen uravnotežene prehrane, rednega ukvarjanja s športom ter kakovostnega spanca.

pijače

Jasmina Bevc iz Zveze potrošnikov Slovenije dodaja, da so prav mladi pogosta in zelo enostavna tarča ponudnikov energijskih pijač, ki v svojih oglasnih sporočilih izkoriščajo povezanost z znanimi in uspešnimi športniki, računalniškimi igrami in seveda z zabavo. »Zdi se, da so energijske pijače za mlade to, kar je kava za odrasle. Pijača, ki jo pijejo skoraj vsi, številni tudi zaradi pritiska sovrstnikov. Zato je pomembna vloga nas odraslih, da mlade naučimo kritičnega mišljenja, jim predstavimo ozadje oglasnih sporočil, tudi objav na TikToku in YouTubu, ki jih mladi ne prepoznajo kot oglase. Predstavimo jim boljše alternative in ne nazadnje, bodimo jim zgled,« poudarja.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji